Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva II Mikrovan Facelifting

Tomek, 9 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobrze prowadzący się samochód z lekko twardym zawieszeniem
4,0
Całokształt
Przejechałem samochodem około 5000 kilometrów, w tym trasy ze Śląska nad morze i w góry. Z punktu widzenia kierowcy jestem zadowolony - samochód jest pakowny, w miarę ekonomiczne spalanie, cicho w środku i ma bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Widoczność jest poprawna, nie ani wielkiego wow, anie problemów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo cichy i fajnie chodzący silnik. Przyspieszenia jak na ten segment są więcej niż poprawne. Praktycznie nie ma efektu turbodziury. Auto jest dynamiczne.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj nie jest idealnie. Skrzynie ma sporadycznie tendencję do "chrupania" przy wrzucaniu biegów 2-4. Na plus oceniam dobór przełożeń i ich "długość". Szósty bieg na trasie to bardzo przydatna sprawa ;-)
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się i trzyma drogi bardzo dobrze. Świetnie spisało się na krętych drogach w górach i na wybrzeżu, Jeżeli już do czegoś mógłbym się przyczepić to dosyć duży promień skrętu, ale to już kwestia indywidualnych preferencji.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i tył bez problemu, tym bardziej, że do tyłu mam kamerę cofania. Jedyne do czego mam zastrzeżenia to widok w prawo/tył przy włączaniu się do ruchu pod kątem, dosyć szerokie słupki B przeszkadzają. Okno panoramiczne w dachu to bardzo fajna sprawa, jeżeli ma się małe dziecko. Minus to brak elektrycznie składanych lusterek.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, przycisków do obsługi systemu audio/navi/multimedia jest sporo (w odróżnieniu do iDrive BMW), ale są rozmieszczone ergonomicznie i sensownie. Podświetlenie deski rozdzielczej i konsoli środkowej jest przyjemne i nie przeszkadza w jeździe nocą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się szybko, nawet bardzo szybko jak na samochód tej klasy. Wentylacja działa cicho. Fajna sprawa to dodatkowy "program" do szybkiego odparowywania/nagrzewania szyby przedniej. Dwustrefowa klimatyzacja też działa tak jak powinna działać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - bez zarzutu, z tyłu miejsca sporo dla małych dzieci, jeśli chodzi o dorosłych to dłuższa podróż to może nie męczarnia, ale wielkiego komfortu nie ma. Na plus możliwość dowolnej konfiguracji siedzeń, łącznie z niezależną konfiguracją zewnętrznych miejsc na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
Jest po prostu cicho, nie jak w samochodach segmentu D, ale z pewnością porównywalnie (o ile nie lepiej) niż w segmencie C (np. Astra z tego samego rocznika, z tym samym silnikiem moim zdaniem jest głośniejsza).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy - standard Oplowski - ani tanio ani drogo, po prostu przeciętnie. Jeśli chodzi o koszt części zamiennych/serwisu, to na szczęście nie miałem jeszcze okazji sprawdzać. I mam nadzieję, że tak przez jakiś czas zostanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Udało mi się dostać bardzo dobry upust (10 000 PLN) od ceny katalogowej na wersję wyposażenia Enjoy z dodatkowym pakietem Parkuj i jedź, Dachem panoramicznym i kilkoma innymi elementami wyposażenia dodatkowego. Generalnie całe dodatkowe wyposażenie miałem po upuście "gratis". Wydaje mi się, że ok. 65.000 złotych za samochód tej klasy to cena niezła, ale szału nie ma.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Meriva II Mikrovan Facelifting