Ocena kierowcy - Opel Meriva II Mikrovan Facelifting
Grizzly,
4 lata temu
Silnik 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
72 tys. km
Okres użytkowania:
5 lat
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Fajne zgrabne autko, dosyć dynamiczne i w zasadzie bezproblemowe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ładnie się wkręca na obroty, żwawy tylko trochę za głośny powyżej 3000 r/min. Do spokojnej jazdy w zupełności wystarczy
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bezproblemowo z lekko wyczuwalnym oporem. Skrzynia nie dostarcza nadmiernych efektów akustycznych
5,0
Układ jezdny
Fajnie zestrojone zawieszenie, nie zaskakuje nieprzewidywalnym zachowaniem. Na krętych górskich drogach, po których bardzo często się poruszam sprawdza się znakomicie. Nie ma nadmiernych bocznych przechyłów.
4,0
Karoseria
Wszystko jest kwestią indywidualnego gustu. Mnie się podoba. Najfikuśniejsze są te tylne drzwi.
Komfort
3,0
Widoczność
Ogólnie nie jest źle tylko te przednie słupki ... Odrobinę za dużo zasłaniają.
5,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne jest w zasięgu rąk. Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bez istotnych uwag, ogrzewanie bardzo dobre i wydajne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Typowe 2+2. Trzy dorosłe osoby z tyłu mogą jechać na niezbyt długich trasach. Z przodu kierowca (mam 176cm. wzrostu i nie należę do osób szczupłych) i pasażer mają miejsca pod dostatkiem.
3,0
Wyciszenie
Tutaj mam kilka uwag. O silniku pisałem powyżej a opływające karoserię powietrze przy szybkości powyżej 130km/h. powoduje dosyć spory szum.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak do tej pory autko mnie nie zrujnowało. Tylko typowe koszty eksploatacyjne poza jednym wyjątkiem, o którym wspominam niżej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się, że pojazd jest wart swojej ceny tym bardziej, że nabyłem go w wakacyjnej promocji z bonifikatą 10 tys. zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezproblemowo.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedno niemiłe zaskoczenie kiedy samochód odmówił współpracy to uszkodzony siłownik przepustnicy. Przyczyna uszkodzenia nieznana. Na szczęście zdarzenie miało miejsce blisko miejsca zamieszkania i blisko warsztatu zaprzyjaźnionego mechanika. To był jedyny koszt niezwiązany z typowymi kosztami eksploatacyjnymi.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
[l/100km]