Ocena kierowcy - Opel Meriva II Mikrovan Facelifting
a_fly,
8 lat temu
Silnik 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
23 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,23
22% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
: Hamulce bardzo czułe, znacznie lepiej działające niż we Fiatach lub Renault. Niestety już czuć lekkie bicie co jest objawem często się powtarzającym w przypadku Opla (np Insignia).
Niestety, zdarzają się trzeszczące plastiki, sporadyczne problemy z czujnikami ciśnienia powietrza w kołach, z czujnikami parkowania gdy nie chcą się aktywować. Silnik nie radzi sobie z masą pojazdu 1471kg - 120KM to zdecydowanie za mało, trzeba trzymać na obrotach 3000+.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wysoka kultura pracy jednostki, zużycie oleju ok. 0,6-0,7l/15000 km
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów nie jest precyzyjna, biegi wchodzą ciężko, czuć pracę mechanizmu - duża wada w komforcie. (skrzynia powinna być dotarta, auto ma 22500+ km przejechane).
4,0
Układ jezdny
Samochód jak na swoją masą zachowuje się prawie poprawnie.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Przydałaby się większa ilość miejsc na postawienie kubka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę samochodu długie trasy po autostradzie są komfortowe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis w ASO nie należy do najtańszych, tracę dużo czasu na wizyty w ASO...
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie upust 20%, samochód nie byłby warty swojej ceny - cena katalogowa to abstrakcja.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 7 miesiącach eksploatacji liczba usterek niewielkich ale uciążliwych wyniosła 6.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W chwili obecnej samochód dwa razy odmówił jazdy w zimie - problem z układem zasilania w paliwo.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 LPG Turbo 120KM 88kW
[l/100km]