Silnik
: Dla mnie niezawodność jest kluczowa, nie tracę czasu u mechaników.
5,0
Całokształt
Zrobiłem tym samochodem ponad 120 tys bezawaryjnie. Jak na małe auto ma dużo miejsca w środku. Samochód wysoko zawieszony, można wjechać w las bez uszczerbku. Generalnie główny atut auta to bezawaryjność, cały czas odkładam zakup następnego bo takiej niezawodności już w nowych autach nie uświadczę. Jakby gdzieś montowali jeszcze te silniki to brałbym w ciemno (bez CR, koła dwumasowego, niewysilone turbo itp)
Wrażenia
5,0
Silnik
Mało mocy, mało pali - średnio 5.5 litra. Na mieście Poznań w korkach dojazdy po 2.5km to 6.2 litra - rewelacja.
Niezawodność jednak to największy atut.
4,0
Skrzynia biegów
Działa, biegi wchodzą, nieraz wsteczny zgrzytnie.
5,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie, nic nie stuka, nie psuje się.
5,0
Karoseria
bez rdzy, ani grama - jestem w szoku u Opla?
Komfort
2,0
Widoczność
Słabo, szerokie słupki mocna ograniczają widoczność na boki - trzeba uważać podwójnie.
4,0
Ergonomia
OK, lubię prostotę, nie muszę odrywać wzroku od drogi gdy coś chcę zmienić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa, ale auto długo się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na mały samochód (na podwoziu corsy) rewelacja
3,0
Wyciszenie
Stary diesel - klekocze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się nie psuje, mało pali. Rozrząd, hamulce filtry - taniocha
5,0
Stosunek jakość/cena
ok
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaworek powrotny od podciśnienia wspomagania hamulców (15zł)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
[l/100km]