Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

MaRCin, 7 lat temu
Silnik 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 297 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Meriva I 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Odpowiednio zaprojektowane zawieszenie z jednej strony dające pewne prowadzenie nawet w ciasnych zakrętach, z drugiej nie męczące na gorszej jakości drogach. Dodatkowo samochód zbytnio nie siada przy maxymalnym (500kg) obciążeniu
Układ hamulcowy : Pewne, skuteczne hamulce. Bezproblemowo działający ABS
Inne : Bardzo dużo miejsca wewnątrz pojazdu w przypadku podróżowania w max 4 osoby. Idealnie płaska podłoga po złożeniu tylnych dających się regulować w 2 płaszczyznach foteli
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja (pęcherze/kwiatki) dołów drzwi i progów w okolicach tylnych drzwi Pękanie blachy w okolicach mocowania ogranicznika tylnych drzwi co finalnie przy opuszczeniu szyby i otwarciu drzwi prowadzi do jej roztrzaskania
Silnik : Czujnik wału korbowego = błąd 0335
Układ elektryczny : Mikrostyki w pilocie oraz w pokrętle radia, Za krótkie wiązki w tylnych drzwiach ulegające z czasem przetarciu a co za tym idzie przestaje działać centralny, głośnik, elektryczne szyby, Problemy z oprawką tylnej lampy i brakiem styku w kierunkowskazach
4,0
Całokształt
Solidny podmiejski minivan przeznaczony zarówno dla singli jak i dla rodzin 2+2. Krótkie siedziska foteli przednich, brak wyczuwalnego zarysu pojazdu ( z przodu gwałtownie opadająca maska, z tyłu zaoblona szyba oraz dodatkowo w lusterkach brak widoczności skrajnych punktów za sprawą bananowatej krzywizny bocznej co w pojazdach pozbawionych czujników parkowania powoduje katorgę w chwili próby zaparkowania pojazdu w ciasnej luce) i dość wysokie (~ 3250) obroty silnika od 120 km/h predysponują samochód z tą jednostką napędową do poruszania się po drogach gdzie max prędkość to 100-110 km/h,.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest relatywnie trwały ale upierdliwy w obsłudze z racji wyjątkowo małej przestrzeni po otwarciu maski. Np. tragiczny jest dostęp do EGR, rozrusznika. Dziwna polityka Opla zaowocowała zastosowaniem samozniszczalnych łbów wkrętów od pokrywy filtra powietrza (10 x i trzeba kupić nowe), mało trwałe też są cieńsze węże cieczy chłodzącej (wytrzymują ok 12-13 lat), dodatkowo problematyczny bywa czujnik położenia wału korbowego - błąd 0335 (odczyt błędów w tym modelu Opla; wciskamy równocześnie pedał gazu i hamulca do oporu i tak jej non stop trzymając przekręcamy kluczyk w stacyjce do pozycji pojawienia się podświetlonych ikon, następnie obserwujemy [cały czas mając wciśnięte pedały gazu i hamulca] albo wyświetlenie się ew. błędu na komputerze pokładowym w formie liczby, albo obserwujemy piktogram samochodu z kluczykiem i odliczamy ile razy mrugnął przy czym 10 mrugnięć = 0 w kodzie błędu. Po każdej cyfrze błędu następuje krótka przerwa)
5,0
Skrzynia biegów
Mimo prawie 300000 km na liczniku i 14 lat skrzynia nadal pracuje bez najmniejszych zgrzytów; biegi wchodzą płynnie i bezproblemowo. UWAGA w skrzyni biegów znajduje się czerwony olej ale NIE JEST to żaden ATF!!! który to po kolorze starego oleju może dobrać mechanik. Oryginalny oplowski olej to 75W85
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny układ kierowniczy dający pewne prowadzenie pojazdu, brak uczucia podpierania się samochodu lusterkami w ciasnych szybko pokonywanych zakrętach. Jedyny minus w tym temacie to elektryczny silnik wspomagania który za sprawą zbyt małej ilości fabrycznie nałożonego smaru hałasuje na nierównościach efektem czego jest odgłos przypominający dobijanie wylanych amortyzatorów. Dodatkowo sworznie wahaczy w oryginale mocowane są nitami na co warto zwrócić uwagę przy wymianie (trzeba kupić zestaw z śrubami)
Komfort
4,0
Widoczność
Świetna widoczność na wprost za sprawą dużej i odpowiednio pochylonej szyby oraz naprzeciw siebie pracujących wycieraczek co podczas opadów daje niemal 100% pole oczyszczenia szyby. Niestety małe szybki za słupkiem A w wydatny sposób ograniczają widoczność, czasem w tym stworzonym przez nie martwym polu możemy nie dostrzec np pieszego. Sytuacja ta jest tym gorsza im kierujący jest wyższy i ma dalej odsunięty fotel.
5,0
Ergonomia
Bardzo funkcjonalne i łatwe do aranżacji wnętrze. Tylne siedzenia po złożeniu dają idealnie równą podłogę. Przełączniki w zasięgu ręki kierowcy, standardowo dla opla wyłącznik oświetlenia wnętrza w pokrętle świateł (przyciskami pokrętło i gasimy bądź włączamy oświetlenie na podsufitce). W mojej merivie występują aż 3 gniazda zapalniczki; 1 z przodu + 2 na końcu konsoli środkowej tej między fotelami przednimi.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skuteczna wentylacja za sprawą odpowiednio dobrej mocy dmuchawy - brak problemów z opornikiem-termistorem. Niestety opel nie ustrzegł się też błędów: wymiana filtra kabinowego wymaga demontażu podszybia oraz ramion wycieraczek. Słaba z bardzo cienkim przekrojem wewnętrznym a zatem podatna na zapchanie kamieniem i korozją z wody nagrzewnica. W samochodach pozbawionych klimatyzacji brak tzw. obiegu wewnętrznego!!! Długi okres oczekiwania na podmuchy ciepłego powietrza (w cyklu pozamiejskim i przy niezbyt niskich temperaturach rzędu 0 st C trzeba przejechać ok 7-9 km by coś zaczęło grzać)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W mojej podstawowej wersji mam regulowany fotel kierowcy w 2 płaszczyznach oraz regulowaną kolumnę kierowniczą w 1 płaszczyźnie. Nad głową sporo miejsca nawet dla osób o wzroście 2 m. Z tyłu fotele posiadają 2 stopniową regulację: można je wysunąć bardziej do przodu dzięki czemu można je pochylić o jeszcze kilka stopni (1 skok) względem położenia z maksymalnym odchyleniem siedziska w stronę pokrywy bagażnika. Jedyny mankament tylnych foteli to fatalne umiejscowienie zaczepów ISOFIX
3,0
Wyciszenie
Powyżej 110 km/h robi się głośnio za sprawą wysokiej bryły nadwozia z dość masywnymi lusterkami zewnœtrznymi i oponami o szerokości 185 cm. Dodatkowo silnik wyposażony w 5 biegową skrzynię przy 120 km/h ma aż ~3250 obrotów na minutę
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za wyjątkiem dość wysokiej ceny rozrządu koszty dobrej jakości zamienników tj. filtry, klocki, tarcze są na akceptowalnym poziomie. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym ok. 5,6 litra na 100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Mimo 14 lat i prawie 300000 km w samochodzie w którym zastosowano w 98% twarde plastiki nic nie skrzypi, nie leje się woda z dziwnych miejsc, nie widać nadmiernego zużycia za wyjątkiem odrobinę oskubanego koła kierownicy i standardowo łuszczących się w oplach (od czasów astry f a może i jeszcze wcześniej) skajowych osłon lewarka i hamulca ręcznego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek należy zwrócić uwagę na: pilot w kluczyku i mikro styki - nie dajcie się zwieść handlarzowi/sprzedającemu że bateria padła, mikro styk włącznika radia, padający z czasem czujnik położenia wału korbowego - opel lubi oryginał za ok 400 pln vs zamiennik od 100 zł, korodujące tarcze kotwiczne hamulców tylnych, pęcherze na drzwiach i progach - brak uszkodzeń perforacyjnych; dziur na wylot
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Fatalny dostęp do żarówek reflektorów przednich, Podatne na pękanie węże gumowe układu chłodzenia oraz w przypadku stosowania kranówki szybko zapychająca się nagrzewnica, Niewystarczająca ilość smaru w silniczku elektrycznym wspomagania kierownicy, Alternator wyposażony w pompę vacum co utrudnia szybką wymianę, Pękająca blacha w miejscu zamocowania ogranicznika tylnych drzwi, Zbyt krótkie wiązki elektryczne w tylnych drzwiach co powoduje do zaniku centralnego zamka, elektrycznych szyb czy głośnika Największa usterka/niedomaganie pojazdu - ilość miejsca w komorze silnika.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Meriva I