Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

17 lat temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Meriva I 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik zaskoczył mnie swoją dynamiką, kabina swoją ogromną (jak na wymiary auta) przestrzenią.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : alternator umieszczony zbyt nisko, przez co podatny na zabrudzenia i z czasem awarie.
Inne : Skomentuj tę usterkę...
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
MAM SILNIK 1.7 DTI 75KM, A NIE 1.7CDTI 125KM. A TAKI ZAZNACZYŁ ADMINISTRATOR STRONY. Jestem bardzo mile zaskoczony jego dynamiką. Jak na swoje 75 KM i masę 1380 kg (z pełnym bakiem bez kierowcy) dobrze przyspiesza, wyprzedzanie nie wzbudza lęku. Dla mnie dynamika jest zadowalająca. Jeżeli mój DTI ma dobrą dynamikę to CDTI musi być niesamowity.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wschodzą gładko. Gdy się je zbija, to jest lekki opór i słychać taki głuchy dźwięk. Nie wiem czy inni użytkownicy też tak mają.
3,0
Układ jezdny
W porządku. Dziwi mnie jednak fakt, że w 2-letnim samochodzie mam już mały luz na krzyżaku w kolumnie kierownicy. Nie czuję, aby przez to auto gorzej się prowadziło, lecz na kocich łbach słychać stuki i to mnie bardzo denerwuje. Czy ktoś z użytkowników też miał z tym problem?
Komfort
4,0
Widoczność
Do słynnych przednich słupków trzeba się przyzwyczaić. Po prostu trzeba bardziej poruszać głową, aby na skrzyżowaniu zobaczyć czy coś nie jedzie z lewej strony. Poza tym widoczność do tyłu i na boki bez zastrzeżeń. Duże lusterka i lekko kańcasty tył więc cofać można bardzo precyzjnie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. dobrze rozplanowane. Szkoda że producent poszedł w taki przeciętny plastik na kokpicie. Trochę trzeszczy jak się nagrzeje od słońca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima spisuje się dobrze. Ogrzewanie jest odczuwalne dopiero po przejechaniu jakiś 8 km, ale nie traktuję tego jako wadę. W trasie spokojnie kabinę mozna ogrzać, a nawet jak ktoś chce to przegrzać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja. Autko ma tylko 4.05 m długości (jest o 10 cm krótsze od astry II), a miejsca mnóstwo, Konstruktorzy zrobili z przestrzenią cuda. Odbiło się to na przestrzeni pod maską np. wymiana żarówek bez demontażu filtra powietrza jest prawie niemożliwa. Ale wolę więcej miejsca w kabinie niż przy żarówkach. Trzeba pamiętać, że meriva to ciągle segment B. System składania i przesuwania tylnych foteli zasługuje na dużego plusa.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km jest w porządku. Powyżej tej prędkości im szybciej tym głośniej. Trzeba się do tego przyzwyczaić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką masę auta uważam że rewelacyjnie. W trasie przy prędkościach do 100 km/h i miarowym stylu jazdy mieści się w 5 litrach. Na drogach ekspresowych i autostradach (automatycznie przeciętna prędkość zwiększa się znacznie) trzeba się liczyć z 5,8 - 6,2 litr. Po mieście, ale nie na krótkich odcinkach przeciętnie 5,7 litr.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem uzywanego 2 - letniego diesla za 1/2 ceny nowego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczący plastik o którym piszę.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Meriva I

Liczba wpisów: 50

Opel Meriva I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Meriva I