Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

Włade-(ede)k, 14 lat temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Meriva I 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto niepozorne, obecnie kształty te mogą nawet odstraszać...ale jednak ma coś w sobie. Taki minivan, w środku jest tyle miejsca jak w żadnym innym aucie o długości 4m. Jak się ma ładny kolor i przyciemnione szyby oraz się dba o nie zawsze robi wrażenie nowego, niektóre 6 letnie wyglądają jak stare trupy a Meriva jest jakby wyjechała z salonu. Zaznaczyłem że nie kupiłbym go ponownie bo jednak wygląd jest archaiczny, za 10 lat wszystkie auta będą miały sylwetkę pojazdów kosmicznych np. Honda Civic dostępna już od paru ładnych lat
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : sztywna, grube mocne blachy , już takich nie robia
Układ hamulcowy : auto staje dęba przy delikatnym nacisku, wzorowe
Silnik : świetny, prawie bez turbodziury, ale jak się zepsuje jakiś osprzęt to tragedia
5,0
Całokształt
Jak ktoś nie ma za dużych wymagań, typu komputer pokładowy, nie wiadomo jaka elektronika a ceni sobie przestrzeń i wygodę a zarazem chce się wyróżniać bo mało tych aut jeździ po naszych ulicach. Do tego doskonały silnik, który jedzie od dołu to tylko może być doskonale...a później martwmy się o koszty jak np. padną wtryskiwacze albo przepali świeci żarowa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobry jeśli zadbany bo to CR nie zapomnijmy wrażliwy na jakość paliwa, trzeba lać .ervę albo .olda. Radość z jazdy NIESAMOWITA. Wbija wręcz w fotel taki ma odjazd, kto nigdy nie jeździł nowoczesnym dieslem to nie wie co traci. Jednak drogi w naprawach, a niemal wszystkie sprowadzone auta są z tym silnikiem CDTI i zajeżdżone i z przebiegiem ok. 125tyś. :-) więc szykujcie się na spore wydatki w aso bo pan kazio w garażu nie ma pojęcia o tym aucie.
4,0
Skrzynia biegów
dobra ale bez rewelacji, gałka zmiany biegów trochę za blisko czasami sięgamy za daleko jak się przesiądziemy z innego auta
4,0
Układ jezdny
w/g mnie za twarde zawieszenie a zarazem wchodząc w zakręt z dużą prędkością mocno podsterowne zawsze wyrzuca przód trzeba zacieśniać zakręty, z czasem pojawiają się skrzypienia w tylnym zawieszeniu
Komfort
3,0
Widoczność
Zła do przodu i na boki czyli odwrotnie niż w każdym innym aucie a znakomita do tyłu, przeszkadzają szerokie słupki trzeba non stop się wychylać aby nie rozjechać pieszego który idzie z lewej strony a mi osobiście przeszkadzało lusterko wsteczne w zasadzie na prawo miałem widoczność ograniczoną bo jest umieszczone za nisko na wysokości oczu a nie przy samym suficie. W zasadzie powinienem dać za widoczność :źle
5,0
Ergonomia
wzór prostoty
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
czasami zimą zamarza szyba od środka z racji dużych różnic temp. zawsze trzeba schłodzić wnętrze jak jest mróz, szyby paruja strasznie jak się jedzie w 4 osoby ale klima daje radę momentalnie, trzeba często wymieniać filtr kabinowy lecz dostęp do niego to katastrofa o ile w innych autach wymienimy go w 1 minutę nawet to tu zajmie to z godzinkę aby niczego nie połamać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miodzio, lider na rynku możemy wszystko ustawić wedle swoich potrzeb, wspaniały patent ze składanie przedniego fotela pasażera, a po rozłożeniu tylnych możemy nawet się wyspać
5,0
Wyciszenie
samo wyciszenie dobre, chociaż silnik przy rozruchu chodzi jak traktor, po pewnym czasie się przyzwyczajamy i ten pomruk brzmi pięknie niczym symfonia Beethovena
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
krótkie odcinki w mieście to zabójstwo dla tego silnika-bo pali jak smok zanim się rozgrzeje a to trwa 10 min, nadaje się tylko w trasy, mechanicy boją się tego auta, ciężkie w naprawie, gdyby nie to byłoby lepiej atak to ponadprzeciętnie
5,0
Stosunek jakość/cena
Opłaca się kupić egzemplarz z drugiej ręki ale ZADBANY!za 20 tyś. mamy minifurgonetkę albo poczekać na nową Merivę 2 do października
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżę od nowości i wszystko w normie, łączniki i H7 co roku do wymiany, co 2 lata końcówki czyli standard, ciężki dostęp do czegokolwiek to poważna wada, trzeba w serwisie płacić podwójnie a mechanicy się denerwują
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mechanicy się denerwują jak coś poważnego się dzieje komora silnika całkowicie zabudowana, ceny części znośne

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Meriva I 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Meriva I