Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

mario75, 15 lat temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Meriva I 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
3,77
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : hamulce bardzo dobre porównywalne z Toyotą ze skrzynią automatyczną, tam auto prawie staje dęba po lekkim naciśnięciu hamulca tu jest prawie tak samo
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : często pada alternator za sprawą jego złego osłonięcia i usytułowania
Zawieszenie : łączniki , końcówki drążków i sworzni wahacza to norma jak zacznie skrzypieć
Inne : ciągle wyskakujące jakieś błedy pomimo że auto jeździ b. dobrze
4,0
Całokształt
Fajne autko bardzo rzadkie i się w dalszym ciągu wyróżnia w tłumie, nieźle wyposażone, obszerne z niezłymi właściwościami jezdnymi i dobrymi hamulcami ale nie z tym silnikiem. Nikt nie napisał o drugim dnie w bagażniku co jest dla ludzi lubiących wozić jakieś duperele - idealnym rozwiązaniem bo po otwarciu klapy wszystko jest schowane i nic nam niepotrzebnie nie leży na wierzchu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak zimny to klekocze jak traktor, później też do cichych nie należy, rozgrzewa się dopiero po 10 min. jazdy, silnik chyba optymalny do tego auta ale niestety wrażliwy na złą jakość paliwa. Przyspiesza się dobrze ale tylko na 4 biegu, czuć turbodziurę wtedy pomaga zdjęcie na sekundę nogi z pedału gazu. Jak się rozpędzimy to idzie jak burza. Jakakolwiek naprawa może zrujnować posiadacza auta z tym silnikiem! Jak się zaczną problemy z zapalającymi się kontrolkami to w Polsce mało kto wie o co chodzi.
3,0
Skrzynia biegów
Pada plastikowy wybierak i nie jest już taka precyzyjna, na zimnym silniku problemy z jedynką, ciężko wchodzą przełożenia w porównaniu np. do fabii. 1 i 2 bieg to porażka mułowaty, 3 taka sobie najlepiej sie buja na 4 od nawet 35 do 120 super elastyczne przełożenie.
4,0
Układ jezdny
Bez większych zastrzeżeń, aczkolwiek ciężko się prowadzi w koleinach z dużymi prędkościami za sprawa zbyt czułego wspomagania.Za twarde zawieszenie, w/g mnie idealny w trasy na nierównościach słabo. Częste wymiany końcówek drążków i łączników stabilizatora za sprawą bardzo ciężkiego przodu i naszych fatalnych dróg. Nikt nie wspominał o b. dobrych hamulcach w tym aucie to duży plus.
Komfort
2,0
Widoczność
bardzo słaba, wysokie osoby odczują komfort z racji dużej przestrzeni nad głową ale nic nie widać na lewo za sprawą szerokiego słupka i na prawo przeszkadza za nisko umieszczone lusterko wsteczne, w żadnym aucie nie widziałem tak niefortunnie umocowanego.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, w zasadzie OK, jednak duży minus że jak ustawię sobie idealnie kierownice to nie widać wskażników za dobrze prędkościomierza od 80 wzwyż bo górny wieniec kierownicy to zasłania...trochę to dziwne prawda. Duży plus za przyciski od radia w kierownicy ale mega minus za brak wskaźnika poziomu głośności.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nieźle klima manualna się przydaje, w zimie klimka na szybę i od razu odpuszcza a w deszczu odparowuje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć w zasadzie drugi plus tego auta. Trochę przeszkadza środkowa konsola i boli prawa noga przy dłuższych trasach, ciężko dobrać wygodną pozycję za kierownicą bo można usiąść wysoko jak w busie albo nisko jak w corsie. Mi brakuje regulacji kierownicy w poziomie. Podłokietnik przydaje się jeśli obniżymy fotel. Z tyłu dużo miejsca jak w jakimś furgonie.
4,0
Wyciszenie
słabe, głośno nawet jak silnik mocno rozgrzany ale taka jest uroda diesla
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mimo że diesel to się nie oszukujmy, w mieście ok. 8 litrów to norma, w trasie 6 l przy ekonomicznej jeździe
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko trafić używanego diesla w dobrym stanie mimo niskich przebiegów jakie mają, jednak można go sprowadzić w dobrej cenie. Na tle innych aut bardzo atrakcyjny minivan. Niestety jeśli zacznie się psuć naprawy należą do bardzo drogich właśnie w wersji 1.7 CDTI - radzę się zastanowić przed kupnem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zapalające się często kontrolki z błędami a potem trudna diagnoza przyczyny mimo że auto jeździ b. dobrze. Poza tym same normalnie zużywające się elementy zawieszenia, filtry...wymiana świec żarowych.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak narazie odpukać nic poważnego nie było oprócz awarii alternatora co się często zdaża ...ale juz widzę jakieś zapocenie na silniku-aż strach pomyślec!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Meriva I

Liczba wpisów: 50

Opel Meriva I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Meriva I