Bardzo się zastanawiałem nad kupnem tego auta. Rozważałem toyote verso, scenica, altee. Na pewno jest to najmniejsze auto z wymienionych ale wymiary zew ułatwiają poruszanie się po mieście a genialne rozwiązania wewnątrz dają wręcza gigantyczną powierzchnię jak na takie auto. Idealne dla rodziny 2+2. Po złożeniu tylnych siedzeń bardzo duży bagażnik w którym nawet lodówką przewiozłem. Na wesele młodych zawiozło i ludzie pytali co to za auto bo takie nie spotykane a w lecie bez problemów zrobiło trasę do Neapolu ze świetnie działającym klimtronikiem. Pozycja za kierownicą idealna regulacja fotela na wysokość daje możliwość siedzieć bardzo nisko jak w każdym aucie lub jak na taborecie. W długich wakacyjnych wycieczkach sprawę ułatwiają 3 gniazda na 12v. Z przodu nawigacja z tyłu dziecko ogląda DVD a w bagażniku wpięta lodówka. Bagażnik dwu poziomowy zakupy baz problemu schowamy w dolnym a ten główny nadal pusty. Szyby fabrycznie z tyłu przyciemnione z przodu ściemniają się do 70 % przepuszczalości lusterka boczne to samo wsteczne automatyczne więc jadący z tyłu nie razi cię. Wersja z ABS ESP w górach w zimie rewelacja. Miałem focusa to przy lekkim zakopaniu z śniegu brak możliwości ruszenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,8 ale to wg mnie idealne rozwiązanie do tego auta. Waga ok 1400 kg robi swoje więc moc jest potrzebna. Jest dość oszczędny w mieście spali ok 9 max 10 litrów gazu. W trasie 8 i mniej nie chce spalić testowałem na różnych trasach sam, pełny stan i na jedno wychodzi. Inna sprawa na benzynie miasto 8,5 do 9 litrów benzyny ale w trasie udało się spalić nawet 5,5 ale i 11 na autostradzie przy 170 km/h. Da się jechać nawet 200 ale jest bardzo głośno najlepsza prędkość autostradowa to 160 km/h. Jedna rada jaką otrzymałem od znajomego z serwisu toyoty wymieniać olej max po 12 tyś a nie jak zalecają po 30 tyś.
4,0
Skrzynia biegów
W lecie elegancko biegi wchodzą płynnie a w zimie przy mrozach jedynka wchodzi z oporami po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Należy pamiętać o posmarowaniu wybieraka a zaoszczędzimy sobie wydatku na nowy.
5,0
Układ jezdny
Na razie 50 tyś km ale auto jeździ jak po szynach. Za pewne dużo robią oryginalne opony 185/60/15 continental premium contact są świetne. Wada tych opon to ich cena już jest nowy model tych opon.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu zdania nie zmienię słupki z przodu to porażka w zakrętach należy wychylać się albo do przodu albo w bok żeby popatrzeć przez boczną szybę czy nikt czasem nie przechodzi przez pasy. Do przodu ok szyba jest dużych rozmiarów więc wszystko widać również do tyłu jest względnie. U mnie jazdę do tyłu ułatwiają fabryczne czujniki cofania.
4,0
Ergonomia
Nie jest źle ale jak na minivana powinno być więcej schowków np w drzwiach na telefon jest tylko kieszeń na dole drzwi tam można mapę schować. Pozostaje schowek na środkowej konsoli i koło biegów. Wszystkie przełączniki zdają się być na swoim miejscu chociaż te od klimatronika usytuował bym wyżej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu za to odpowiada klimatronik który działa super każdemu polecam włączasz auto i nic cię nie interesuje. Należy pamiętać o wymianie filtra przeciw pyłowego który niestety jest tak zamontowany że wymiana niestety nie jest łatwa na forach są opisy jak to zrobić. Częsta wymiana jednak daje rezultat nie parują szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej dziedzinie inżynierowie z opla zasłużyli na 6 na tak małej powierzchni wygospodarowali tyle miejsca. Albo mamy 5 osobowe auto i możliwość dodatkowego pochlania oparć tylnych siedzeń lub chowamy środkowy fotel a boczne zsuwamy do środka i dodatkowo o parę cm do tyłu i mamy auto 4 osobowe. Przy takiej konfiguracji z tyłu mamy salonkę. Nawet w autach klasy średniej nie mam tyle miejsca z tyłu co tu. Naprawdę SUPER.
4,0
Wyciszenie
Do 100 panuje całkowity spokój i cisza ale nawet przy większych prędkościach jest ok tak jak wcześniej pisałem 160 da się jechać. U mnie radio pod głośnia się automatycznie wraz ze wzrostem prędkości więc jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak ciężkie auto i nie małym silnikiem uważam że jest ok. Ceny części na niskim poziomie i ogólnie dostępne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ja auto sprowadziłem lekko uszkodzone z niemiec do wymiany zderzak i błotnik. Wyposażenie prawie pełne wiem że w polce nie zrobiło sukcesu z powodu właśnie cen jakie opel sobie życzył za ta auto które na polskim rynku wyposażeniem nie grzeszyło a za każdy dodatek należało słona płacić. Więc cena była wyższa niż większa konkurencja o klasę. Na własne życzenie skończyli świetny samochód który zajął 1 miejsce wśród 2-3 latków. teraz jak trochę postarzał i niemcy trochę porozwalali to i w polsce jest ich więcej ale ceny są wysokie w porównaniu do konkurencji w swojej klasie. Można powiedzieć że w swoim segmencie nie ma konkurencji bo jest bardzo duży. To tak jak z octawią w klasie kompakt ok ale jak porównać z klasą średnią małe. Po zakupie tego auta mam gdzieś że wsioki z krakowa mówią że jeżdzę oplem. Póki się nie psuje nie zamienię na nic innego. Po zamontowaniu lpg stag 300 premium spokój tankuje do pełna za 80 zł nie martwię się o koła dwumasowe wtryskiwacze pompy i inne elementy jak właściciele współczesnych disli. Będąc na feriach w Zakopanym tankowałem na firmowej stacji a pracownik ręcznikami papierowymi wycierał pistolet z parafiny szok było 30 stopni mrozu a reklama przy wjeździe ropa do -32 stopni.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic. Jedynie skrzypienia w bagażniku przeszkadzają. Ostatnio jechałem corollą verso też skrzypi. próbowałem to wyeliminować na odbojach plastikowych ale to tylko na chwilę. Pogodziłem się z tym nie ma aut idealnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 125KM 92kW
[l/100km]