Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

tiri, 7 lat temu
Silnik 1.6 TWINPORT ECOTEC 105KM 77kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 132 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Meriva I 1.6 TWINPORT ECOTEC 105KM 77kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : System składania siedzeń drugiego rzędu - choć nie jest idealny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Twinport
4,0
Całokształt
Wizualnie to kwestia gustu - mi się taki kwadrat nie podoba. Auto kupiłem od znajomego, pierwszy właściciel, niski przebieg, auto bezwypadkowe, serwis tylko w ASO + dobre opinie w internecie - to mnie przekonało. Osobiście nie kupiłbym Merivy - jego desing jest okropny, w środku i na zewnątrz, za twardy i po każdej wizycie dzieci do czyszczenia - to jest moja subiektywna opinia, nie mająca nic wspólnego z awaryjnością czy użytecznością pojazdu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo cichy, w miarę żwawy do 100km/h. Przez kilkanaście tys km borykałem się Twinport'em, klapki nie działały dobrze i palił 12l na tracie do 120km/h. Po trzech naprawach, klapki zostały zablokowane na stałe, pojazd się ożywił i spalanie spadło do ~10L przy predkosciach 120km/h (autostrada). Przy tak małym aucie to raczej słaby wynik. Focus kombi 1.6 palił ~8L. Oczywiście podaję zużycie gazu.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Zimą i latem, na wprost i po łukach, na autostradzie i po dziurach jedzie tam gdzie chcę. Trochę twardy, ale Ople tak mają.
Komfort
3,0
Widoczność
Twarde zawieszenie. Fotele mało wyprofilowane. Komfortu nie dodają plastiki, twardy plastik wszędzie, tapicerka brudzi się szybko, szczególnie przy małych dzieciach. Wdoczność na rondach i skrzyżowaniach kiepska przez boczne przednie słupki, trzeba się przechylać, żeby wszystko zobaczyć.
4,0
Ergonomia
Wszytko w zasięgu ręki i wzroku. - po otwarciu popielniczki (potrzebne gniazdo zapalniczki do ładowarki tel) kubka z kawą nie wstawisz w uchwyt + system składanych siedzeń drugiego rzędu, jednak żeby złożyć boczne siedzenie, trzeba też złożyć środkowe, więc z tyłu usiądzie max 1 osoba + schowki pod nogami pasażerów
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
brak zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe auto to doskonała przestrzeń w przód i tył nawet dla wysokich dzięki wysoko umieszczonym siedzeniom. Trochę mało miejsca na tylkej kanapie nawet dla trójki dzieci, ale to małe auto, więc jest ok. Bagażnik nie za duży niestety.
4,0
Wyciszenie
Normale, przeciętne, ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechałem 40 tyś. km. Aktualnie jest 130 000km. Założyłem gaz, wymieniłem rozrząd, płyny, klocki z tyłu, itp., więc się wykosztowałem. Z rzeczy poza eksploatacyjnych to nieszczęsny Twinport i EGR.
4,0
Stosunek jakość/cena
Koszta poza eksploatacyjne się są wysokie, tylko duzo pali
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Twinport, EGR i cewka przy 100 000 km - trochę za wsześnie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TWINPORT ECOTEC 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Meriva I 1.6 TWINPORT ECOTEC 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
7,5
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Meriva I