Zawieszenie
: Jeszcze generalnie Opel mi nie podpadł, jest solidny i stosunkowo tani w eksploatacji oraz duża dostępność częsci za rozsądną cenę. Rocznie przejeżdżam ok 60 000km. To wiem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
3,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez uwag, nie występują symptomy zatarcia wałka rozrządu. Olej od zmiany do zmiany. Silnik Opla (każdego) trzeba jeszcze ułożyć przez ok 20 000 km. Wtedy nie ma żadnych problemów (opalami jeżdżę od 12 lat w tym 2 x Astra II, 1 x Astra Classic, 1x model E). Serwis różny poziom usugi. Części łatwodostępnie i niedrogie. Niekoniecznie trzeba sięgać po zamienniki.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemu, wybierak ok. w każdym modelu.
5,0
Układ jezdny
Koła 15\" znakomite trzymanie się nawierzchni.
Komfort
4,0
Widoczność
Tak ten słupek z przodu, och ten słupek ....
5,0
Ergonomia
Można rozważyć konsolę pod sufitem, ale to już może za dużo
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby + duży pies i jest ok
4,0
Wyciszenie
No te 120 km/h trochę głośno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak pisze producent, zależy wiele też od techniki jazdy
4,0
Stosunek jakość/cena
opel prowadzi dziwną politykę cenową, nowe auta sa drogie (nowe modele) potem leca do ceny normalnej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niech żyja żaróki H7, niech żyje projektant oświetlenia. Wymiana lewej żarówki to ok.45 min i reka powinna mieć 5 stopni swobody. Wynik: wymiana ok, opuchnięta ręka, nadwyrężone ściegno. polecam serwis. Prawa żarówka to 100% serwisu - trzeba zdemontowaą akumulator. Wentylator pad po 50 000km, śliniczek do elektryki szyb zaraz po zakupie. Inne sprawy nic, lać płyny , serwis i jeździć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TWINPORT ECOTEC 105KM 77kW
[l/100km]