Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

opmer, 10 lat temu
Silnik 1.6 8V 87KM 64kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Meriva I 1.6 8V 87KM 64kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
2,92
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto fajne, średnio awaryjne ale bardzo drogie jak na benzyne starszej daty w naprawach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Lubi brac olej - aby temu zapobiec lepiej zmeiniac olej co 15 a nie 30 tys km
Przeniesienie napędu : Skrzynia od corsy 1,0 - za słaba rozleciała się, astronomiczna cena przegubów i sprzęgła
Układ elektryczny : Sterownik padł bo jest zamontowany na silniku
3,0
Całokształt
Przecietne auto, usterkowe ale wygodne
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik zaczął brać olej - trzeba było zrobić remont głowica pierścienie. Zdecydowanie za słaby do tego auta. Wysokie spalanie, 100 km pali mniej
2,0
Skrzynia biegów
Przy 180 tys rozleciało się łożysko mechanizmu różnicowego - efekt dziura w obudowie i zęby na ulicy. Skrzynia z corsy 1,0 1,2 widać ze jest za słaba do tej masy, plus ze kosztuje 300zł. Przełożenia ok, tylko 5 bieg trochę za krótki 100 to ok 3000-3100 obr/min Przeguby wewnętrzne nie do kupienia
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie w miarę ok. Przód od corsy C -co chwilę coś puka skrzypi itp. Generalni za słabe do tej masy auta Plus to łożyska kosztujace tylko 70-80zł Tył od zafiry - bezobsługowe Koła 14 cali troche małe, przynajmniej opony tanie
Komfort
3,0
Widoczność
Generalnie ok. słupki przednie wszystko psuja - są tak grube, że potrafi sie za nimi schować człwiek na przejsciu albo auto na rondzie. Duze lusterka
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, Wersja esentia nie ma regulacji wysokości kierownicy - troche dziwne ale prawdziwe. Minus to zapalniczka w szufladzie - p owysunięciu skutecznie zachacza o kolano
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewewanie słabe, 1,6 8v niestety nie jest piecem, wiecznie majonez pod korkiem oleju. Przy ok 0 stopni nagrzewa się na dystansie 5 km. Wymiana termostatu możliwa tylko przy wymianie rozrzadu. Klima średnia, w podszybiu zbiera się brud i woda wlewa się do kabiny
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsce wystarczająco, troche płytki bagażnik
4,0
Wyciszenie
Trochę głośno na trasie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo awarii, drogie i nieosiagalne części. Duże spalanie, wymina zarówki to wyjecie lampy, Cena sprzęgła zabija - wysprzęglik kosztuje 600zł, 400 szprzęgło, plus robota i drobiazgi - 1500zł
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie awaryjnośc było by dobrze
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Zepsuta klapka obiegu wewnętrznego. 2. Zatarty mechanizm wycieraczek niestety wymiana bo przy czyszczeniu pękł. 3. Notorycznie przepalające się zarówki pomimo swaiteł dziennych, 4. Piszczacy slnik wentylatora kabiny - trzeba nasmarować - roboty na 3 godziny. 5. Tapicerka brudzi się nawet od czystej wody, 6. Przełamują się przewody od tylnej klapy, 7. Wspomaganie - co chwile coś stuka, piszczy, albo lekko ściąga 8. KOROZJA - doły drzwi i progi
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Wymiana pierścieni i remont głowicy - brał olej ok 0.5 litra na 100 km - prawie jak dwusów, 2. awaria sterownika - laweta 3. Wymiana skrzyni biegów, 4. Przegub przy skrzyni nie do kupienia 5. Zapiekające się tylne zacisk

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Meriva I