Karoseria
: Doskonała funkcjonalność, składane wszystkie fotele osobno, przesuwane z tyłu. Możliwość różnorodnej adaptacji wnętrza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Termostat po 6 latach odmówił współpracy
Zawieszenie
: Przekładnia kierownicza po 7latach waliła nie miłosiernie
4,0
Całokształt
Jako używane to tanie i dobre auto, mega funkcjonalne. W sam raz dla rodziny 3-4osobowej, na przyszłość kupiłbym jeszcze w automacie, żeby nie wajchować oraz obowiązkowo przyciemniane szyby -w lecie mała szklarenka:).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek stary ale jary, pięknie jedzie od samego dołu. Trochę jest głośny i bierze zbyt dużo oleju ale ten typ tak już ma.
4,0
Skrzynia biegów
Działa poprawnie w porównaniu do Skody Fabi 1.2HTP (wzór działania). Na autostradzie przydałaby się 6, wtedy można by inaczej ją stopniować, 4 i 5 nie byłaby nadbiegiem. Takie ustawienie skrzyni powoduje obnaża słabość przyspieszenia na dwóch ostatnich biegach.
4,0
Układ jezdny
Dobrze tłumi, przy okazji jest sprężysty i taki być musi -wysoko umieszczony środek ciężkości.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wyżej niż w klasycznej osobówce przez co widać dalej. Jedyny mankament to widoczność na boki z przodu ze względu na rozdwojone słupki przednie, które skutecznie ukrywają np. pieszych na przejściu.
5,0
Ergonomia
Mam wersję Enjoy i taka mi wystarcza -klima manualna, elektryka z przodu. wszystkie przyciski umieszczone tak, że zimową porą rękawiczek nie trzeba ściągać. Przyciski i regulatory umieszczone intuicyjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sinik nagrzewa się raczej wolno, klima wydajna na wysokich biegach. Figla potrafi spłatać lubiące się popsuć zamykanie obiegu zamkniętego -nie używać zimą! Wtedy szyby będą zaparowane non stop.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Baaardzo dużo miejsca jak na auto bazowane na segmencie B, duży rozstaw osi daje wygospodarować dużą ilość miejsca z przodu. odnosi się wrażenie jazdy dużo większym Voyagerem. Z tyłu ze względu na wysoką linię dachu też nie można narzekać.
4,0
Wyciszenie
Znacznie lepiej niż w autach miejskich, silnika nie trzeba kręcić wysoko, dlatego nie ma co narzekać na poziom hałasu. Powyżej 130km/h jest hałaśliwie ze względu na duży opór czołowy auta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę sporo pali jak na tę klasę wozu, miasto pod 10l, w trasie przy ekonomicznej jeździe poniżej 7. Ceny części niskie, sporo zamienników dostępnych od ręki.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie ciężko jest znaleźć coś tak idealnego na miasto i w niedużą trasę. Bardzo udany kompromis małego vana, auta miejskiego i małej ciężarówki. Dla początkujących Tatusiów idealny:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata wymieniłem eksploatacyjne rzeczy regularnie co roku, mimo że fabryka zaleca co dwa lata. Oprócz tego jeden łącznik drążka stabilizatora, klocki tarcze przód, klocki tył, profilaktycznie rozrząd z pompą wody.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Termostat - ktoś go genialnie umieścił po paskiem rozrządu:(
Przekładnia kierownicza -regenerowana, oryginał w ASO w chorej cenie, jest to słaba strona tego modelu -stuki na dłuższą metę nie do zniesienia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 87KM 64kW
[l/100km]