Posiadam Merive od nowosci od konca grudnia 2006, jestem pierwszym wlascicielem i choc na liczniku dopiero stuknal tysiaczek, to chcialbym podzielic sie swiezymi spostrzezeniami z innymi. Wiem, ze takie opinie sie potrzebne, bo sam szukalem na w tym portalu (oczywiscie nie tylko tu) jak najwiecej informacji o autach i opinie innych uzytkownikow bardzo mi pomogly w decyzji. Zdecydowalem sie napisac tutaj swoja opinie po zaledwie tysiacu kilometrow bo nie zdazylem sie jeszcze w pelni przyzwyczaic do nowgo autka i tym bardziej moja opinia bedzie mniej subiektywna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik na biegu jalowym praktycznie nie do uslyszenia :) Pomimo "tylko" 90 KM jest OK. Praca silnika cicha, przyjemna, troche tylko brakuje mocy, ale w wiekszosci jezdze sam i jest ok. Bieg 4 i 5 to przyjemna jazda. Troche wolny na 1 i 2. Poprzednio jezdzilem Oplem Corsa 1.0 (58 KM) i przesiadka do 90 konnej Merivy to naprawde pozytywne doswiadczenie :)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza precyzyjnie, oczywiscie najlepiej 2 i 4. Przy trojce jest troche oporu ale to naprawde zaden negatyw. Jedynka czasem ze startu nie wchodzi od razu ale wystarczy puscic i zalaczyc sprzeglo jeszcze raz i jest OK! Ople tak maja. W Corsie po 30 tysiacach mielem wymieniany zestaw naprawczy (plastikowe elementy prowadzenia biegow) ale w Merivie jest juz metal, wiec mam nadzieje, ze tu nie bedzie zadnych niespodzianek :)
5,0
Układ jezdny
Doskonale prowadzenie. Sztywny uklad jak w wiekszosci Opli (to nie miekki Francuz) daje pewne i wlasciwe prowadzenie na drodze. Na zakretach jest ok. Podczas niedawnej wichury w naszym kraju dalo sie zauwazyc ze wysoka Meriva jest bardziej podatna na boczny wiatr. Uklad EPS (elektryczne wspomaganie kierownicy) zachowuje sie idealnie, na parkingu kierownica chodzi lekko, na drodze w raz ze zwiekszaniem predkosci czuje sie to, ze EPS nie pozwala na gwaltowne ruchy kierownica.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie chce komentowac tu tematu tych przednich slupkow bocznych, a zwlaszcza lewego, bo naprawde trzeba sie po prostu do tego przyzwyczaic. Ja nie widze zadnego problemu :) Widocznosc jest bardzo dobra, szyby duze, siedzi sie wyzej, wszystko widac, z cofaniem tez nie ma problemu, sa duze lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, kumpel porownujac do Fiata Bravo mowil, ze Meriva jakas taka bez fajerwerkow w srodku ale wlasnie wybralem Merive tez dlatego, ze kokpit jest bez zbednych dodatkow i urzadzony bardzo elegancko! Mnie sie podoba! Materialy w porzadku, obicia ciemne pasuje do wystroju wnetrza. Jest przyjemnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dziala sprawnie, szybko sie nagrzewa. Nie mam klimy ale nie narzekam, co prawda nie przezylem jeszcze tym autkiem goracego lata :) Zobaczymy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 1,90 cm i w srodku autka jest super. Duzo miejsca na nogi, nad glowa i po bokach. A system FlexSpace po prostu bez zarzutu. Zona i 3-letnia corka sa bardzo zadowlone. No i zostaje jeszcze naprawde sporo miejsca na bagaze. Zapakowanie wozka to juz nie problem jak w Corsie :) W bagazniku jest tez dodatkowe 60 litrow, wystarczy uniesc dolna czesc bagaznika.
4,0
Wyciszenie
Mozna swobodnie pogadac podczas jazdy a ja lubie slyszec tez silnik, choc tak jak wspomnialem, na biegu jalowym silnik nie do uslyszenia. Powyzej 120 jest juz glosniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam jeszcze wlasciwych pomiarow ale nie jest zle jak na ten silnik i ta mase auta. Jezdze w wiekszosci przez miasto i pozniej kilka km na trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]