Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

Władysław, 18 lat temu
Silnik 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Meriva I 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto warte jest zachodu i każdy posiadacz Merivy zgodzi sie ze mną, że wyróżnia sie nie tylko prowadzeniem i komfortem jazdy, ale w wielu wypadkach okazuje sie dużo lepiej dopracowane niż podobne modele. Problemy z głośnym wnętrznem i pracą skrzyni biegów, przeszkadzają od czasu do czasu. Trudno znaleźć lepszy samochód, który byłby bardziej uniwersalny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje elastycznie, szczególnie na obrotach w przedziale 3000-5000. Troche dziwnie hamuje przy 3500 obrotów na dwójce. Ale ogólnie jestem zadowolny. Inną sprawą jest rozpędzenie autka pod górke, kiedy brakuje mu trochę mocy. Do jazdy po mieście i na trasie sprawdza sie w zupełności.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi lekko, ale często zgrzyta przy zmianie biegów. Zakresy prędkości niezle dopracowane, szczególnie na wyższych biegach.
5,0
Układ jezdny
Układ EPS plus masa auta sprawia, że prowadzi sie je z prawdziwą przyjemnością i nie odczuwa sie specjalnie jazdy. Do tego zwrotne jak cholera.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest świetna.
4,0
Ergonomia
Wykonanie auta w środku uważam za zadowalające, wszystko jest w zasięgu ręki, choć jakość niektórych elementów pozostawia wiele do życzenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli chodzi o ogrzewanie to stosunkowo szybko nagrzewa wnętrzne. Wentylacja jest ok, choć brakuje możliwości włączenia zamkniętego obiegu. W lecie jest ok, ale ciężko jest przewietrzyć auto przy dużych temperaturach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzenią bije na głowe auta klasę wyższe. Zmienia sie wnętrze jak się chce.
3,0
Wyciszenie
Meriva jest słabo wyciszona, szczególnie przy wyższych prędkościach. Można poprawić stosując lepszą benzynę i odpowiednie opony.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto to spala sporo benzyny. O oszczędnościach nie ma co marzyć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione w salonie w promocji (42 tyś,) uważam, że ma najlepszy stosunek jakości do ceny, choć nie uważam, że takie porównanie jest zasadne, bo szukałem auta do długich podróży, a jak ktoś szuka miejskiego to zapewne nie będzie podzielał mojej opinii. Dobrze jest mieć Merive, bo zwraca sie to przy komforcie podróżowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu 17 tyś. w ciągu 8 miesięcy w aucie nic sie nie zepsuło. Wadliwie zamontowane radio poprawiono w serwisie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powinienem dać 5, ale uznaję, że zgrzyty na skrzyni biegów mogą kiedyś spowodować poważniejsze straty.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Meriva I 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,2
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Meriva I