Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

marcus, 15 lat temu
Silnik 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Meriva I 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ogólnie oceniam że dokonałem dobrego wyboru,chociaż jak powiedziałem jest teraż w czym wybierać.Samochodu używanego nie kupiłem bo to też jest toto-lotek,chyba że znajdzie się naprawdę pewny samochód i nie sprowadzony albo z komisu.Założenie było takie:mniejsza poj.silnika,większa moc,funkcjonalność,warunki gwarancji,koszty eksploatacji w tym serwisu.Uważam że ten samochód spełnia te warunki. Pozdrawiam czytających moją opinię.marcus.
4,0
Całokształt
Uważam że dokonałem trafnego wyboru,autko bardzo funkcjonalne,miłe w użytkowaniu i jeżeli ktoś nie musi szpanować to będzie zadowolony tak jak ja.Muszę przyznać że czasami brakuje mi trochę klasyki takiego samochodu jakim ostatnio jeżdziłem /Skoda Octavia/ale zmieniłe już tyle samochodów że nie muszę się już popisywać.Wybrałem wygodę i funkcjonalność.
Wrażenia
4,0
Silnik
Posiadam auto od stycznia 2007 r.Auto kupiłem w salonie,jest to model po zmianach wprowadzonych w 2006r.Silnik 1,4 16 V 90 KM doskonale sprawdza się w wersji Enjoy.A ci kierowcy którzy twierdzą że to trochę za mało mocy mają do wyboru wersję 1,6 a nawet 1,8 więc nie widzę powodów do krytyki,wystarczyło dołożyć trchę kasy i liczyć się z większym spalaniem.Silnik w miarę elastyczny,cichy do 3-3,5 tys.obrotów ale to wystarczy w trasie na 5 biegu.Trochę głośny przy rozpędzaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Dość precyzyjna,trzeba do końca wciskać sprzęgło i uważać przy biegu wstecznym,samochód musi stać w miejscu no i oczywiście trzeba się przyzwyczaić do oplowskiego sposobu wrzucania wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny to przód Corsy C a tył Zafiry a więc elementy sprawdzone.Trochę sztywny jak u Opla ale ma to również swoje zalety,a jak komuś to nie odpowiada można kupić francuza i mieć kołyskę a nie samochód.Dobre prowadzenie,ładnie bierze zakręty bez przechyłów oczywiście przy spokojnej jeździe.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra a do tych słupków po prostu trzeba się przyzwyczaić.Dobra widoczność do przody i tyłu jak również z pozycji pasażera.Na dalsze trasy żona siada z tyłu bo trochę lubi przysnąć może dlatego że ja lubię wyjechać bardzo wcześnie rano np.do Zakopanego.Przed wyjazdem wyjmuję podgłówek z przedniego fotela pasażera i jest OK.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką chociaż mam zastrzeżenia do przycisku sygnału umieszczonego dwustronnie w ramionach kierownicy co szczgólnie jest niewygodne przy zakrętach.Również do przycisków otwierania okien trzeba cofać ręke na podłokietniku.Bardzo prosta obsługa radia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W wersji Enjoy nie ma klimy więc troszkę trzeba poczekać i właściwie nastawić nawiewy zarówno do wentylacji jak i ogrzewania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobra dla samochodów tego typu i z tej półki.Siedzenia trochę sztywne ale system konfiguracji tylnych siedzeń tego wymaga.Tylne siedzenia to osobny twmat i warto się tym szerzej zainteresować.Między innymi dlatego zdecydowałem się na Merivę.
4,0
Wyciszenie
Jak wyżej już powiedziałem do 3-3,5 tys, obrotów bardzo dobre wyciszenie.Na wolnych oobrotach przy nagrzanym silniku nic nie słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam że bardzo dobre jak na te silniki,japońskie silniki z tej pojemności uzyskują lepsze osiągi i większą moc,ale dla mnie jest to wystarczające.Przy obecnych niskich cenach etyliny uważam wybór tego silnuka za trafny.
4,0
Stosunek jakość/cena
I tu muszę przyznać że trochę drogi i trzeba zapłacić również za markę.Ale nikt nikogo nie zmusza do zakupu Opla.Można coś poszukać w modelach Skoda,Chevrolet,Hyundai,Fiat.Ale to już sprawa przekonań do innych producentów i kupującego.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 2 latach jedyny problem jaki wystąpił to awarja elektryki szyb.W pewnym momencie na początku w lewych drzwiach a później w prawych szyby nie chciały się zamykać lub dopiero po jakimś czasie albo z pilota.Wymieniono silniczki bo podobno w pewnej partii samochodów zastosowano wadliwe od nowego producenta.Jest to o tyle niespotykana usterka,że nawet musiano sprowadzać te silniczki z zagranicy.Wymiana oczywiście w ramach gwarancji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza w.w. usterką nic nie dolega,oleju nie bierze.Do pierwszego przeglądu nic nie dolewałem a niedługo drugi przegląd też bez dolewania. W innych opiniach spotkałem się z oceną że potrafi brać olej szczególnie silnik 1,6 i to raczej w poprzedniej wersji 8-zaworowej.Trzeba trochę poczytać na ten temat.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Meriva I

Liczba wpisów: 50

Opel Meriva I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Meriva I