Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

Marek Zawadzki e-mail: m.zawadzki1@wp.pl, 16 lat temu
Silnik 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Meriva I 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jak wyżej wspomniałem chciałem mieć inny samochód niż dotychczas i Meriva spełniła moje oczekiwania w ramach środków jakie mogłem przeznaczyć na ten cel.Założenia były takie:mniejszy silnik,trochę więcej mocy i większa kabina + piąte drzwi i możliwość położenia tylnego siedzenia umożliwiające przewiezienie coś większego i to wszystko. Pozdrawiam. Marek. PS.dotyczy następnego pytania.Nie wiem co będzie za 8-10 lat.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Ogólnie oceniam ten samochód jako ciekawy kompromis między małym samochodem np.Corsa a nawet Astra a w miarę dorosłym Vanem jakim jest Zafira na którą chorowałem ale na nową troszkę mi brakowało kasy.A używanego nie chciałem kupować bo to też jest loteria.Mogłem dalej jeździć Octavią którą jeździłem 8 lat od nowości i naprawdę nie narzekałem.Ważne żeby dbać o samochód tzn.właściwie serwisować i nie żałować na dobry olej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam już przejechane 10.000 km.i jak narazie wszystko OK.bez odwiedzania serwisu.Do przeglądu brakuje mi kilka tygodni i właśnie zastanawiam się czy można zalać olejem Mobil 1 Synthetic 5W-50.W serwisie odradzają gdyż jest to nowa generacja silników i wymagany jest olej z oznaczeniem "longlife"GM 5W-30. Spotkałem się jednakże z opiniami że Mobil jest lepszy.Bardzo ciekawi mnie ten temat,więc jeżeli ktoś w sposób odpowiedzialny mi poradzi to oczekuję odpowiedzi.podaję e-mail: m.zawadzki1@wp.pl
4,0
Skrzynia biegów
Trochę wyczuwalne opory"haczy"trzeba uważać i wciskać do końca sprzęgło.Reszta OK.
4,0
Układ jezdny
Trochę sztywny ale ten typ tak ma co przenośi się na dobrą sterowność i trzymanie się drogi.Faktem jest że ja jeżdżę dość spokojnie i staram się uważać na wyboje i dziury.
Komfort
5,0
Widoczność
Przyznam że bardzo dobra mimo tych sławnych słupków do których się trzeba przyzwyczaić i przy wjeżdżaniu np.na rondo czy skręcaniu trzeba trochę się wychylić do przodu.Pozatym kabina jest dobrze przeszklona co chwalą też pasażerowie.W Octavii było trochę jak w " czołgu " i też miała potężne słupki.
5,0
Ergonomia
I tu pełna ocena wszystko pod ręką,szczególnie łatwa obsługa oryginalnego radia CB. Do otwierania okien trzeba trochę cofać ręke do tyłu ale to drobnostka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję Enjoy bez klimy i nie narzekam,jest jak jest.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń można sobie dostosować do potrzeb i tu jest bardzo dużo możliwości które daje system FlexSpace.Ale wadą tego systemu jest to że siedzenia nie są zbyt miękkie i wygodne ale to już moja subiektywna ocena.
4,0
Wyciszenie
Do 3 tys.obrotów jest bardzo cicho,później trochę głośniej co wiąże się również z szybszą jazdą,oporami powietrza toczeniem się kół itd. Ale ogólnie nie jest źle w tej klasie samochodu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wg.mnie nie jest źle: -w trasie można uzyskać to co zakłada producent a więc 5,5 do 6 l.Napewno jadąc na autostradzie na 5 biegu 100-120 km/godz.można zejść jeszcze niżej. -w mieście ale bez naszych warszawskich korków można się zmieścić w 8-8,5 l.przy spokojnej jeździe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno mi się tutaj zdecydowanie określić.Może trochę za drogi ale to już kwestia przekonania do określonej marki.Można kupić coś tańszego nawet lepiej wypasione np.jakiś koreańczyk albo chewrolet czy też Citroen Xsara Picasso.Decyzję podejmuje kupujący i musi brać pod uwagę to że jest to zakup na 8-10 lat tak jak w moim przypadku. Meriva jest nowym rozwiązanem opartym na dużym doświadczeniu z Zafiry,Astry i Corsy od których przejeła większość podzespolów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie jest doskonałe ale nie filozofując jak narazie nie zawiodłem się.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.w.10000 km.bez usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Meriva I 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,2
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Meriva I