Inne
: ogromne wnętrze (no jest rozstaw osi ponad 2600) mało ciekawy stylistycznie kokpit , świetne prowadzenie na trasach -bajka,
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
za te pieniądze takie auto , nie spodziewaj sie ideału , nie wierz tym co się zachwycają bo widocznie innych nie popróbowali , ogólnie auto jest OK ale że nigdy nie kupuję drugi raz tego samego modelu więc napewno spróbuję innego,
smutna tapicerka jest, i niedostępna ciekawsza ale dlaczego?
Wrażenia
4,0
Silnik
elastyczny , dobry przy ruszaniu nie trzeba wysoko kręcić, wystarczy do bardzo spokojnej jazdy w jedną, dwie osoby lecz tych obiecanych 90 koni nie widać , może to są kucyki ? W poprzednim nissanie almera też było 90 koni ale motor miał kopa...
wiem że meriva więcej waży..
3,0
Skrzynia biegów
auto prawie nowe miało 7 miesięcy gdy nabyłem lecz biegi nie chodzą idealnie szczególnie jedynka , w starej almerce
(150000km)chodziły idealnie jak nowe
4,0
Układ jezdny
idealne na równych w miarę drogach ,sztywność prowadzenie i miękkość OK , ale nie chciałbym jechać na tylnej kanapie na wyboistej asfaltowej drodze , z przodu jeszcze ujdzie....
Komfort
3,0
Widoczność
słabo z przodu przez słupki (jednak) a do tyłu brakuje rozwiązania opuszczania zagłówków do poziomu kanapy dlatego też niespecjalnie dobrze ,potrzeba trochę czasu aby sie przyzwyczaić, koniecznie trzeba ostrzec o słupkach nowego kierowce który jeszszce nie prowadził merivy ,
4,0
Ergonomia
byłoby idealnie ale jak dla mnie marnie dopasowane przednie fotele ( niewygodne i twarde, lubię miękkie) a tylna kanapa jeszcze gorzej ale za to można przestawiać ją jak się chce (coś za coś) i wyłącznik świateł na desce a nie w drążku kierunków i jeszsze klakson to już porażka ciekawe kto go naciśnie w sytuacji awaryjnej, reszta OK
bardzo wygodne wsiadanie i wysiadanie ale dla wyższych osób
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie mam uwag , jest OK , klimka działa dobrze , nagrzewa się też dobrze , nie daję 5 bo zawsze możę być lepiej ale jak na tę klasę nie ma się czego czepiać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tutaj jest idealnie , super , dużo miejsca na nogi dla tych z przodu i z tyłu, dużo miejsca nad głową ,aranżacje tylnaj kanapy dają nieograniczone możliwości, podłokietnik OK,szerokości wystarcza , oczywiście jak na tę klasę bo nie jest to autobus....ale bagażnik super i dużo przydatnych schowków, na wszystko jest miejsce
5,0
Wyciszenie
bardzo dobre w normalnych dopuszczalnych prędkościach w naszym kraju i przy spokojnym stylu jazdy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dla mnie bardzo ekonomiczny samochód jak dotąd , zaznaczam że jeżdże bardzo spokojnie ale gdy trzeba to pedał idzie w podłogę .na tzw trasach prędkości od 90 do 120 , przy normalnym użytkowaniu od momentu zakupu przez 5 miesięcy srednie spalanie wyniosło 6,7 połwa krótkie jazdy po mieście połowa dłuższe
4,0
Stosunek jakość/cena
wygląda że cenowo jest w miarę i chyba nie ma ogromnej utraty wartości ...jak narazie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
140000 km przebiegu bez problemu....
jeśli nie będzie gorzej to OK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
140000 km przebiegu bez problemu....
smutno byłoby gdyby już miały być jakiekolwiek usterki
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]