zadbany egzemplaz dzielnie znosi probe czasu,ale gdy sie zapomni o wieku auta i przestanie o nie nalezycie dbac potrafi sie zemscic drobnymi dokuczliwymi defektami. pozatym tania namiastka sportowego coupe
Wrażenia
4,0
Silnik
dosc mocny,choc brakoje nieco elastycznosci przy nizszych obrotach, milo jest dopiero pow 3,5 tys obr/min
5,0
Skrzynia biegów
biegi wchodza lekko i pewnie,nawet pseudo wyscigowa b.szybka zmiana nie stanowi problemu.jedyne "ale" to troche zbyt dlugi skok lewarka
4,0
Układ jezdny
przy sprawnym zawieszeniu, nic nie stuka i jezdzi sie naprawde przyjemnie,nie ma mowy o nadmiernym przechylanie sie na zakretach ,czy tez nurkowaniu przodu wrazie ostrego hamowania.kierownica zawsze robi to ,co chce kierowca, trzeba tylko uwazac z ostra jazda na sliskiej nawierzchni-tyl auta chce dogonic przod
Komfort
4,0
Widoczność
wszystko byloby ok, gdyby nie fatalnie umieszczone wewnetrzne lusterko-jazda w miescie i waskie zakrety to praedziwy koszmar poniewaz zaslania ono skutecznie widocznosc. a mozna bylo wzorem lusterek bocznych zrobic cos malego stylowego i w dodatku b.praktycznego. pozatym kierowca widzi wszystko jak nalezy-z wyjatkiem ograniczen predkosci..
4,0
Ergonomia
tylko jedna dzwigienka do obslugi migacz spryskiwacza, wycierzczek,dlugich swiatel tylko na poczatku wymaga przyzwyczajenia,potem przyznaje sie racje konstruktorom, reszta-poza wlacznikiem tylnej wycieraczki jest praktyczna i wygoda
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
stara konstrukcja-tylko dwie predkosci nawiewu, nie daja powodow do radosci,choc nawet przy -20 stop.C po jakims czasie jest cieplo. w lato pomagaja srodkowe otwory wentylacyjne w kokpicie( idealne w czsie szybkiej jazdy)dajace swierzy powiew tylko chlodnego powietrza, ale juz stojac latem np.w korku zaczyna sie dostrzegac zbyt mala predkosc wiatraka dmuchawy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca narzekac moze jedynie na ilosc miejsca nad glowa-o ile ma pow 180cm wzrostu, pozatym miejsca ma pod dostatkiem. pasazerowie z tylu moga sie wybrac jedynie na krotkie przejazdzki,ale nie jest to przeciez rodzinny van, tylko rasowe coupe lat 70-tych
4,0
Wyciszenie
przy szczelnym nadwoziu i pelnym ukladzie wydechowym jedzie sie jak we wspolczesnych kompaktach. jesli jednak ktos lubi pogrzebac przy wydechu maoze zrobic pieknego"basiste". radio staje sie wowczas zbedne. zdazaja sie nieszczelnosci w rzednich szybach( bez ramek), wowczas przy wyzszych predkosciach jest dosc niprzyjemnie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dosc duzy 2.0 litroty silnik musi troche spalic,zaleznie od stylu jazdy od 7,5l na trasie do nawet 15l w miescie. jesli ktos jezdzi z glowa,srednio zamknie sie w 10 l. silnik b.dobrze znosi LPG ( zuzycie o okola 1-2 l wieksze niz benzyny )czesci roznie-droga elektronikai osprzet silnika ( kompletny rozrzad na lancuch to wraz z wymiana ponad 1200zl ), pozostale elementy srednio drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
jesli sie upoluje zadbany egzemplazza stosunkowo niewielkie pieniadze mozna sie cieszyc. latwo niestety naciac sie na ladnie pomalowany wyeksploatowany zlom,niestety.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
stare auto nowe problemy. zawodzxa przelaczniki, zamki lubia strajkowac,ale jesli nalezycie dbaszo auto unikniesz wiekszych problemow-smarowac, czyscic ,regulowac!!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
raz zdazyla mi sie awaria pompy paliwa, a wlasciwie nastapil zanik pradu do niej plynacego. wystarczylo przeciagnac nowy prad i w droge. przez zaniedbanie pekla raz linka sprzegla-dosc duzy problem, bo auto niskie a do wymiany trzeba jakos pod nie wejsc. pozatym lejesz paliwo i w droge!!
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 E 110KM 81kW
[l/100km]