Silnik
: Bardzo elastyczny, wystarczająco mocny do tej masy auta. Gdyby nie rdza to kupiłbym takie auto raz jeszcze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: KOROZJA!!! Nic więcej nie trzeba dodawać...
3,0
Całokształt
Wszystkie pozytywne strony tego auta psuje niestety jego główna wada. Rdza wychodzi wszędzie i naprawdę przeszkadza cieszyć się tym, notabene dobrym samochodem. Gdyby nie ona, byłoby świetnie. Tak, jest tylko przeciętnie. Dlatego też w niedługim czasie znikną te auta z naszego krajobrazu i zostaną tylko kolekcjonerskie okazy, których właścicieli stać na dość kosztowny remont nadwozia. A szkoda, bo pod względem zadowolenia z jazdy jego bezpośredni konkurent (VW Golf) niestety się chowa. Przynajmniej w moim odczuciu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w porządku. Elastyczny, spalanie w granicach normy i zdrowego rozsądku. Moc jest więcej niż wystarczająca do normalnego poruszania się autem. Przy dociśnięciu zostawiamy w tyle niejeden nowy samochód. Przyspieszenie 0-100kmh ok. 12s, Prędkość maksymalna - ok. 180kmh. Na 4 biegu od około 45-50kmh po rozgrzaniu. Auto zapiszczy na suchym asfalcie na 3 biegu jak trzeba. Jedyne wady to spore spalanie oleju (przebieg), klekoczące zawory (trzeba regulować) oraz nieszczęsna sonda lambda, która szwankuje już nawet po kilkunastu tys. km. Bez tego byłoby 5.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, lewarek dobrze leży w ręku. Biegi wchodzą z wyczuwalnym oporem. Niekiedy problemy z wrzuceniem wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Zestrojony dość komfortowo, lecz przy szybkiej jeździe nie ma problemów z opanowaniem auta. Nie zaskakuje kierowcy. Wyczuwalne mocne przechyły nadwozia. Elementy zawieszenia zużywające się w normie. Tanie części zamienne.
Komfort
4,0
Widoczność
Przejrzyście, duża powierzchnia oszklona. Niestety trudno wyczuć, gdzie kończy się bagażnik (sedan), potrzeba trochę przyzwyczajenia. Lusterka średniej wielkości, nie są asferyczne (można dokupić takie szkła).
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nie ma problemu po przesiadce z innego samochodu. Jedyny mały mankament to lewa dźwignia od kierunkowskazów/długich jest trochę za krótka i osoby z krótszymi palcami mogą mieć problemy z dosięgnięciem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciekawe rozwiązanie nawiewów. Ciepłe powietrze tylko w skrajnych, środkowe są tylko zimne. W zimę średnie nagrzewanie, trzeb parę minut poczekać. Pod tylną szybą w narożnikach skrapla się para wodna (sedan). W lecie mocno pomaga szyberdach oraz pas przeciwsłoneczny przedniej szyby. Trzeba dbać o czyste szyby w środku, w przeciwnym wypadku mocno parują. Ogółem zadowalająco.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu nieco gorzej. Mam 178cm wzrostu i za mną siądzie jedynie niska osoba lub dziecko. W prawej części kabiny już lepiej, gdyż dużo łatwiej osiągnąć kompromis pomiędzy miejscem z przodu i z tyłu. Bagażnik ogromniasty, 520l, dodatkowo rozkładana tylna kanapa i dość spory otwór załadunku. Przydałby się z tyłu podłokietnik w oparciu. Ogólnie jak na rozmiar auta bardzo dobrze.
3,0
Wyciszenie
Nie ma co ukrywać, auto jest głośne. Opel nie zainwestował w wygłuszenia. Akceptowalny hałas do ok 80-90kmh. Powyżej zwyczajnie za głośno, słychać mocno szumy powietrza, silnik też nie jest wyciszony. Szyberdach też niestety generuje dodatkowe hałasy, choć można je przygłuszyć fabryczną zasłoną. W jeździe po mieście OK, w trasę raczej zbyt męcząco.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochó o prostej konstrukcji co przekłada się na relatywnie nickie koszty. Części są tanie, naprawę wykona każdy mechanik, większość rzeczy można zrobić samemu. Spalanie w normie, superekonomiczny ten samochód nie jest, ale przy utrzymywaniu temperamentu na wodzy, można jeździć dość oszczędnie. Największe spalanie na samym początku użytkowania to ok. 12-13l/100km, później już tylko lepiej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny tego auta są bardzo niskie. Wiąże się to oczywiście z jego opinią. Jeżeli uda się znaleźć niezbyt podziurawiony egzemplarz to polecam, bo warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych rzeczy psuje się raczej niewiele. Szwankuje dość często sonda lambda (oryginał Bosh ok 120zł), 2 x zmieniałem już żarówki z tyłu. Po małym przebiegu do wymiany końcówki drążków kierowniczych, ale to nie wina auta. Wszystko inne, wycieraczki, dmuchawa, przełączniki, wszystko bangla, leję paliwo, olej i jeżdżę.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyny i najpoważniejszy minus - korozja. Nie wiadomo co się z autem robi (czy pod chmurką, czy w garażu, czy pucujesz co tydzieć czy myjesz raz na rok) i tak będzie wyłazić, Jedyne lekarstwo to poprawienie fabryki czyli remont generalny, co mija się z celem. Koszt napraw blacharskich jest wysoki. U mnie rudy wyłazi na tylnuch nadkolach, rantach błotników, narożnikach drzwi, pod spodem w podłodze, rdzewieją słupki oddzielające szyby tylne i jeszcze parę innych rzeczy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i KAT 75KM 55kW
[l/100km]