Wiek robi swoje.Jak ktoś jeździ to będzie naprawiał,ale na ryby jest idealny:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze,ale przy niższych obrotach na 2,3,4 biegu przy gwałtownym przyspieszeniu muli się okropnie i trzeba uwarzać na obroty gdy chce się wyprzedzić(brak obrotomierza),kwestia czasu i wyszucia auta.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia może być,biegi wchodzą gładko,czasami wsteczny trzeba wysprzęglić(puscić sprzęgło i jeszcze raz wcisnąć wtedy jest ok.)
z 2-gim biegiem jest problem zwłaszcza przy redukcji ciężko wchodzi,czasami trzeba użyć siły,ja się nauczyłem redukując bieg z 4-3-go na 2-gi robię ruch jak bym miał wrzucić jedynkę ale go nie wrzucam tylko daję na 2-jkę.Zawsze skutkuje.
3,0
Układ jezdny
Jest dość sztywny,ale niemieckie drogi zawsze były leprze od naszych,a auto nie było projektowane na polskie drogi:)
Po równym (nowym asfalcie idzie równiutko cichutko) super,ale na ´kocie łby´ to lepiej S-klasse:D
lub Land Rovera sobie kupcie:))
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i na boki w porządku z tyłem mogą być problemy(ja mam kombi)zalerzy od kierowcy,kwestia wyczucia odległosci, jak ktoś jeżdził większym autem to nie będzie mial problemu,od czego sa lusterka i doświdczenie kierowcy.Świeżo upieczonym kierowcom nie polecam kombi!!!
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu,światła awaryjne trochę zaslonięte przez kierownicę,chyba że ktoś ich nie używa(PRZEPRASZAM,DZIĘKUJĘ,UWAGA),a do tego służą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie lepiel mieć cabrio,niż kadeta,szyberdach ratował by trochę sytuację,ale i tak tylko na trasie.W każdym więkrzym mieście tylko klima(te korki!!!)
BRAK OBWODNIC!!!!!!!!!!!!
W zimie nawet przy -20 odpala za pierwszym przekręceniem kluczyka w stacyjce(dziwią się własciciele fiatów,wv)trzeba dbać o akumulator,po dwuch latach lepiej wymienić niż się się rozczarować rano jadąc do pracy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma się dobrze,wraz z pasażerem(kobietą:))duży luk bagażowy w kombi!!!Pasażerowie z tyłu powinni siedzeć na baczność,bo inaczej kierowca powyrzej 185cm wzrostu musi się przytulic do kieronicy,a nie do pasażerki z prawej strony:)
4,0
Wyciszenie
Delikatnie,nie przeciągając na biegu w pożądku, jak się depnie to każdy samochód ryczy!Poto panowie(i panie! )robimy!!! Zeby nas było słychać,szczególnie jak ma się sportowy tłumik(jakie wyciszenie!!!)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 1.3 to sporo,głównie miasto,w korkach,ale masa kombi robi swoje,a i na światłach nie lubię być ostatni!(właściciele tuningowych aut w mieście jest za ciasno dla was!!! po co ryczeć silnikiem jak was skuter w korku eyprzedzi!!!:)))
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nie jest wygórowana,części też nie są najdroższe,lepiej kadetem niż 10-cio letnim polonezem!!!:)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 17-tu latach eksploatacji na drogach auto ma prawo się psuć,no i nasze drogi,coś jest w schowku? SŁYCHAĆ,luzy na zawiasach drzwi? SŁYCHAĆ!Jeżeli masz auto od x-lat to będzie ci służyło bo dbasz o nie, jak kupisz teraz to trzeba mieć zaufanego mechanika który ci powie bez ściemy co trzeba
zrobić by jeździc bez strachu że gdzieś się zatrzyma.
I oczywiście nadkola!!! Jak się zaniedba to rdza będzie je pożerać w porażającym tępie!!!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwa lata jężdzę kadetem kombi 1.3 benzyna przebieg 189000.Przy 160000 tyś km miał robiony silnik(poprzedni własciciel robił silnik)
Wymieniłem olej,zmieniłem opony,wymieniłem silnik nawiewu,kupiłem pokrowce,czujnik świateł stopu,naprawiałem koło zamachowe rozrządu(trzy krotnie!!!wina mechanika!!!brak kompetencji)uszczelka pod miską olejową,uszczelka pod pokrywą silnika,końcówki drążków,i tłumik.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 S 75KM 55kW
[l/100km]