Generalnie 4 z minusem. Całkiem przyzwoity samochód, od którego można zacząć przygodę z motoryzacją. Niedrogi w utrzymaniu i zakupie ( to chyba największy plus ) mogący sprawić trochę frajdy i chyba ciągle całkiem ładny. Przy zakupie polecam dobrze obejrzeć i sprawdzić. Ja z premedytacją kupiłem tańszy egzemplarz, bo i tak wiedziałem, że będzie wymagał dużo roboty. I wymagał! Odwzajemnia jednak włożoną w niego pracę ( i kasę ). Mówiąc krótko - lubię go.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mój ma remont zrobiony jakieś 30tys km temu. Od tamtej pory właściwe bez zarzutu-czasem zdarza mu się "puścić dymka",ale tylko przy próbie ostrego przyspieszania. No właśnie - próbie! W praktyce to się nie udaje - silnik jest trochę za słaby, szczególnie na niskich obrotach. Trochę bardziej dynamiczna jazda wymaga trzymania wysokich obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyzwoita - na przejściowe problemy z wrzuceniem jedynki i wstecznego pomogło podciągnięcie linki sprzęgła
4,0
Układ jezdny
Przyzwoicie - jeśli jest w dobrym stanie to na polskich dziurawych i krętych drogach spisuje się nieźle. Oczywiście o komforcie jazdy mozna pomarzyć - zawieszenie jest głośne i twarde.
Komfort
4,0
Widoczność
W moim 3 drzwiowym hatchbacku jest wystarczajaco dobra
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - inna sprawa, że wiele to tego nie ma! Trochę dziwne usytuowanie włącznika oświetlenia wnętrza i ogrzewania tylnej szyby
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to w starym dieslu - dosyć długo się nagrzewa i trzeba trochę poczekać, aż odparują się szyby. Musiałem także wymienić nagrzewnicę - była nieszczelna i dokładnie zaparowywała mi wszystkie szybki!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mówią, że mogłoby być trochę więcej miejsca. Bagażnik też bardzo przyzwoity.
3,0
Wyciszenie
Przy przepisowych prędkosciach - da się wytrzymać - mozna nawet radia posłuchać. Przy 120 huk jest spory, słychać silnik i wiatr. Kiepsko jest też wyciszone zawieszenie - słychać każdy dołek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj piątka - samochód jest bardzo oszczędny - przy spokojnej jeździe na trasie ok. 4.5 litra, w mieście ok. 6.
Części tanie, dużo zamienników i używanych, łatwo dostępne.SAMOCHÓD BARDZO TANI W EKSPLOATACJI I ZAKUPIE!
Naprawy mam za darmo - wujek mechanik. Jeśli ktoś nie ma znajomego mechanika to musi założyć spore koszty robocizny - niestety samochód z racji swego wieku i przebiegu wymaga częstych wizyt w warsztacie!
5,0
Stosunek jakość/cena
Duuuuży plus. Samochód tani, a przy właściwym uzytkowaniu w miarę niezawodny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeciętnie - często coś nawala - a to elektryka, a to układ wydechowy, a to zawieszenie do wymiany, a to wyciek płynu chłodzącego, a to rdza na progach i nadkolach, a to półka nad bagażnikiem połamana. Generalnie sporo duperel, które bardzo wkurzaja, a czasem nawet uniemożliwiają jazdę.
Ale cóż - samochód prawie pełnoletni, ma prawo.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeden wielki minus - 3 tys. po kapitalnym remoncie silnika zerwał się pasek rozrządu. Skutek - następny remont. Może to wina paska, ale niesmak pozostał.
Poza tym sporo innych rzeczy, które wymieniłem od razu po zakupie ( pompa wody, remont alternatora, troszkę blacharki, nowy wydech ).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D 54KM 40kW
[l/100km]