Cichy(jak na late 90te), niekłopotliwy w obsłudze. Bardzo tanie koszta przeglądów np: wymiana rozrządu w serwisie w Płońsku wraz z częściami kosztuje 260 zł z czego najdroższe jest podłączenie do komputera (120zł).
A i w razie awarii paska rozrządu dodam, że silnik (C16NZ) jest bez kolizyjny.
4,0
Skrzynia biegów
Mam automat trzy biegowy, brakuje jeszcze z jednego biegu aby na trasie było ciszej i oszczędniej ale i tak to głownie auto na miasto. Zrobiłem już blisko 70 tys km i nic. Warunek to wymiany oleju w skrzyni wraz z filtrem i kontrola czy nie ma wycieków. W przeciwnym razie skrzynia się po prostu spali.
5,0
Układ jezdny
Zrobilem gruntownie zawieszenie za jakieś niespełna 700 zl ( amory 4 szt, końcówki, wahacze) i po przejechanych 80 tys km. nadal nic nie puka, nie wozi, nie stuka. Bardzo tanie części
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w większości aut.
5,0
Ergonomia
Nic mnie w nim nie razi.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą nie marznę latem jest tylko w miarę OK, dzięki szyberdachowi.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, ale z tyłu dla mnie (mam 180cm wzrostu) juest po prostu ciasno już po ok. 50 km.
3,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe w miarę, ale jadąc powyżej 100km w automacie jest torochę głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w gazie ok. 12l miasto i 9l. trasa. Części w podróbkach blacharskich okrutnie tanie np.: lampy przednie po 55 zł, grill 15 zł zderzak 60 zł. Kolcki hamulcowe uż od 35 zł ale nie polecam - szybko lecą, tarcze ham. komplet od 50 zł. Opony nowe już od ok. 105 zł/ szt( ja trafiłem w tej cenie Pirelli 2500). Przeguby już od 90 zł, osłona przegubu od 15zł. Filtr oleju ok. 9zł. Silnik potrzebuje niesopełna 4 litry oleju przy wymianie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za ok. 3 tys zł kuoisz auto, które w większości przypadków będzie porównywalne bądź nawet mniej zawodne od poloneza młodszego o 5 lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
irytujące jest trzeszczenie deski rozdzielczej na dołkach i nierównościach. Wnikający przez nieszczelności bagażnika kurz do środka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsza usterka do kijowa blacharka. rdzewiejące nadkola i ranty błotników tylnich oraz ślady korozji na McPhersonach oraz pasie przednim. Ale to niedoskonałość Opla jak i początku lat 90tych.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 75KM 55kW
[l/100km]