Jak na razie damy mu piątkę, zobaczymy, co będzie dalej
Wrażenia
5,0
Silnik
Ocena nieco subiektywna, właśnie przesiadłem się z Trabiego ;). Ładna, równa praca, ciepły klang, niezłe przyspieszenie.
2,0
Skrzynia biegów
Długi skok, ciężko chodzi, 4 biegi. Chyba sprzęgło nie wysprzęgla do końca. Generalnie znacznie odbiega poziomem od reszty auta. Zaczynam myśleć o przekładce.
4,0
Układ jezdny
Dokładnie nie testowałem jeszcze, ale ładnie trzyma się zakrętów. Hałaśliwy na nierównym podłożu (bruk).
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu - super. Do tyłu - lepiej niż w Poldku, ale manewrowanie jest dość ryzykowne (czasami po prostu widać tyle, co w lusterkach)
4,0
Ergonomia
Drążek zmiany biegów mógłby byc trochę bardziej z tyłu (problem nie istnieje w przypadku kierowców o krótkich nogach i małpich rękach).. Poza tym nieźle - dużo schowków, spory bagażnik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dość efektywne, choć - nie wiem, dlaczego - z kratek środkowych leci jedynie zimne powietrze. Po kilku minutach jazdy włączam ciepły nawiew i jest on już naprawdę ciepły. (temperatura na zewnątrz ok. -5 st. C.). Szyby nieznacznie parują, ale jazda z nieco opuszczoną szybką boczną zapobiega występowaniu tego przykrego zjawiska.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to jeden z tych samochodów, które są większe w środku niż na zewnątrz. Dużo miejsca na wszystko (łącznie z długimi kończynami pasażerów z tyłu). Trochę niewygodna procedura zasiedlania tylnej kanapy, ale to w końcu wersja 3d.
4,0
Wyciszenie
Do stukilkunastu km/h jest ok, potem już gorzej. Chopć silnik ten ma bardzo ładny dźwięk, słuchanie go przez dłuższy czas może być męczące. Co ciekawe natomiast, do
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No no, jeśli chodzi o palivko - very najs: na trasie ok. 6, w mieście 8 z groszami, średnio w teście: 7,5 po 1000 km (zima).
4,0
Stosunek jakość/cena
Zważywszy, że cena tego pojazdu stanowi ok. 20% ceny najtańszego przyzwoitego nowego samochodu, można być zadowolonym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie do oceny - pogadamy za rok. Na razie wymieniłem termostat - 65 zł z robocizną.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie chciałbym być stronniczy, ale przygodę z Kadettem zacząłem od wymiany chłodnicy, a jest to jedna z droższych części. Nówka zachodniej produkcji to wydatek ok. 400 PLN (z założeniem i płynem 500).