Dobry duży samochód rodzinny, gdyby jeszcze ta blacha nie rdzewiała na nadkolach z tyłu, ale to wizytówka ówczesnych opli
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny. Na 4. biegu można jechać już od 40 km/h a na 5. od 70. W miare cicho pracuje, nie bierze oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia wskakują idealnie w swoje miejsca, może poza wstecznym, do którego trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Układ jezdny
Twardy, ale pewnie trzymający się drogi. Układ kierowniczy bez wspomagania więc na parkingu trzeba sie napracować.
Komfort
3,0
Widoczność
Zła widoczność do tyłu przez tylna szybę, przeszkadzają tylne słupki. Do przodu i na boki jest OK.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki na swoim miejscu, dużo schowków. Inteligentnie zaplanowane sterowanie wycieraczkami z przodu i tyłu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą w miarę szybko sie nagrzewa, latem gdy otworzy sie okna to łatwo go można przewietrzyć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Wersja 5-drzwiowa więc nokt nie ma kłopotów z wsiadaniem.
4,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach można coś usłyszec. Do 90 km/h cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto na jednopunktowym wtrysku, oszczędnie sobie dawkuje paliwo. W mieście i na trasie jest jednym z oszczędniejszych w swojej klasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Konkretny egzemplarz mozna dziś kupic juz za
około 3000 PLN więc za tą cenę trudno znaleźć
coś lepszego. Może skutecznie konkurować nawet z VW Golfem II, który jest legendą niezawodności.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalił się rezystor dmuchawy, silnik krokowy, tłumik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory nic go skutecznie nie unieruchomiło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]