Najwazniejsze ze auto po 17 latach w miare bezawaryjnie jezdzi jest dosyc ekonomiczne i jak na swoja klase bardzo pojemne pozatym calkiem ladnie sie jeszcze prezentuje (to juz kwestia utrzymania ale moj jest nawet calkiem calkiem), pomimo sporadycznego wystepowania usterek wiekszosc z nich bardzo latwo da sie naprawic nawet bez specjalnych uzdolnien "mechanicznych"
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak dla mnie ma stanowczo za malo mocy ale w koncu czego mozna oczekiwa od diesla z poczatku lat osiemdziesiatych, natomiast elastycznosc, tu juz jest troche lepiej (pewnie za sprawa w miare wysokiego momentu obrotowego) na upartego mozna wystartowac nawet z "czworki"
3,0
Skrzynia biegów
manual 4, biegi wchodza troche nie precyzyjnie(ale w koncu ta skrzynia ma 17lat...) jej glowna wada jest brak 5 ktorej brak strasznie sie odczowa na trasie zwlaszcza powyzej 130km/h halas jest wtedy taki ze ho ho ... :P, a zuzycie paliwa iscie "niedieslowskie"
4,0
Układ jezdny
No i tutaj to co lubie zadnych wielkich wychylow na zakretach, zawieszenie jest dosc twarde co niestety mozna bolesnie odczuc na polskich drogach ale ja tak lubie :))), trosze przeszkadza dosyc ciezko pracujacy uklad kierowniczy (jest i + mozna zaoszczedzic na silowni ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo latwo wyczuc punkty skrajne samochodu a widocznosc praktycznie w kazdym kierunku jest zadowalajaca
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu (wyczytalem w jakiejs ksiazce ze deska rozdzielcza byla projektowana w konsultacji z psychologiem :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dziala bez zarzutu jedyne co jest dziwne to ze z kratki na konsoli srodkowej nigdy nie leci cieple powietrze(?!?), ale da sie to przebolec + niestety tylne szyby maja tendencje do zaparowywania, ale lekkie uchylenie okienek skutecznie niweluje ten efekt
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wydaje mi sie ze jak na ta wielkosc auta jest bardzo niezle, miejsca w srodku jest dosc dla 5-ciu pasazerow + dosyc duzy bagaznik
2,0
Wyciszenie
W kabinie jest w miare cicho jedynie podczas spokojnej jazdy,(chociaz kolega jezdzacy poldkiem stwierdzil ze wcale nie chodzi az tak glosno) przy duzych predkoscach 140-160km/h praktycznie nie da sie w srodku rozmawiac (a moze to i lepiej[bezpieczniej] ;) tutaj na pewno pomogl by 5-ty bieg...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jednak co diesel to diesel w miescie pali ok. 6.5-7 litrow na setke(cociaz w lecie udalo mi sie osiagnac pulap 11l/100 z tym ze wtedy jezdzilem praktycznie bez puszczania gazu ;O), trasa to 5 do 6 na setke, najwiecej spalil mi ok.9/100 ale byla to jazda z predkoscia z przedzialu 120-160(maxymalna fabryczna to 143 :P), acha dodam jeszcze ze bardzo zadko jezdze sam a najczesciej mam 2 lub 3 pasazerow wiec ten "balast" ;) tez troche podwyzsza zuzycie paliwa
4,0
Stosunek jakość/cena
Mysle ze za ok. 4000 zlotych jest to jeden z lepszych zakupow jaki mozna dokonac...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w ostatnim czasie nie dziala mi ogrzewanie tylnej szyby, i wlacznik wewnetrznego oswietlenia, acha no i amortyzatorki od tylnej klapy sie zuzyly (ale mialy juz chyba do tego prawo po 17latach...)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za niedlugo bede musial wymienic przeguby (ale to glownie moja wina, wiadomo mlody kierowca musi sie wyszalec, przy normalnej jezdzie jeszcze by dlugo "pociagnely"), jakis czas temu wymienialem tez amortyzatory a wczesniej to nie wiem co bylo...bo to starszy sie tym bawil