Zawieszenie
: Aktywne zawieszenie sprawdza się rewelacyjnie - tryb sport na wirażach i krętych drogach przykleja auto do asfaltu, tryb tour do komfortowego przemieszczania się.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Wyciszenie
5,0
Całokształt
Mam full opcję w brązowej skórze. Ktokolwiek się nie przesiada z BMW czy Mercedesa jest zdziwiony wyposażeniem i komfortem:) Póki co przejechałem bezawaryjnie 60tys, Potrzebowałem długiego, płaskiego bagażnika i pod tym względem Insignia nie ma konkurencji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ekonomiczny, póki co bezawaryjny. W trybie sport wykorzystuje całą moc i moment obrotowy. Nawet przy obciążeniu nie czuję żeby brakowało mu mocy. Jedyny minus - na zimno brzmi jak stary klekot.
5,0
Skrzynia biegów
Odrobinę szarpie jeśli się nie da przed ruszeniem 30 sekund na rozprowadzenie oleju. Ale po wypracowaniu rutyny - silnik odpalam od razu po wejściu do auta, rozkładanie lusterek, wyłączenie trybu start-stop, zapięcie pasa, wrzucenie telefonu do uchwytu - już mi się to nie zdarza.
5,0
Układ jezdny
Aktywne zawieszenie sprawdza się rewelacyjnie - tryb sport na wirażach i krętych drogach przykleja auto do asfaltu, tryb tour do komfortowego przemieszczania się. Nie jest to taki komfort jak w Citroenie C5, ale i tak jest bardzo dobrze.
4,0
Karoseria
Jest to Opel, dlatego przymykam oko na delikatne niespasowania niektórych elementów karoserii. Póki co żadna rdza nigdzie się nie zalęgła, auto ma 6 lat.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra, choć słupki A są dość szerokie. Reflektory LED są genialne, w nocy wszystko widać jak na dłoni. Nie wiem czy kamery są w standardzie, ale warto poszukać modelu z 4 kamerami - przy parkowaniu tego pięciometrowca czasem bardzo się przydają.
5,0
Ergonomia
Świetne ortopedyczne fotele - nie za twarde, nie za miękkie. Regulowane boczki - dla szczupłych osób rewelacja, w końcu nie jeździ się po fotelu na ostrych zakrętach. Wystarczającą ilość schowków. Minus za trzeszczące kierunkowskazy i otwieranie bagażnika przy pomocy czujnika machania nogą, który działa jak chce, oczywiście wtedy jak jest potrzebny to nie reaguje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze grzeje i dobrze chłodzi. Ogrzewanie kierownicy to dla mnie odkrycie - korzystam przez cały rok oprócz lata. Oprócz tego grzana przednią szyba, grzanie foteli przednich i tylnej kanapy, oraz wentylowanie przednich foteli. Nie wiem czego chcieć więcej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu, dużo miejsca z tyłu, dużo miejsca w bagażniku. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń zakrawa na małego dostawczaka. Przesunąwszy przednie fotele poza sferę komfortu przewoziłem kanapę długości 2m13cm.
3,0
Wyciszenie
Chyba najsłabszy punkt tego samochodu. Nie jest źle, ale też nie jest dobrze. Wcześniej miałem Citroena C5 z dodatkowym wyciszeniem i było zdecydowanie lepiej. Szum dobiega z nadkoli, dlatego polecam wybierać opony z najniższym współczynnikiem głośności - kolosalna różnica. Mam letnie 68dB i jest dobrze, zimowe 72dB już tak dobre nie są.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest ok. Pod względem paliwa jest ekonomicznie, póki co bezawaryjnie (60tys przejechanych). Przeglądy itd, części typu klocki, tarcze są w normalnych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że stosunek ceny do jakości jest fenomenalny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padnięty akumulator - to największa usterka jaką mi się przydarzyła. Podczas ubiegłorocznych upałów pod wpływem nagrzania sloncem zdeformowała się wewnętrzna część nadkola, tak że musiałem wymienić jeden z jej elementów, ale ponoć to nie jest swoiste dla tego modelu, tylko czasem tak sie zdarza w niekorzystnych warunkach, nieważne czy to BMW, Mercedes, czy Fiat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI 170KM 125kW
[l/100km]