Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia II Sports Tourer

foreks, 5 lat temu
Silnik 1.6 CDTI 136KM 100kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia II Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lakier z wosku.
Układ elektryczny : Czujniki psują się po pół roku.
5,0
Całokształt
Najlesze D dziś za te pieniądze. Duże, ładne, tanie, wyposażone nawet w wersji bazowej, prowadzi się świetnie, zawieszenie wzorowe. Prywatnie nie wiem, czy kupiłbym, ale na służbowe nie ma lepszego dziś. W środku dobre wykonanie - bazowa konkurencja oferuje zdecydowanie bardziej siarczyste wnętrze i plastik. Update po 60k km: dalej super auto. Z wad? Inne egzemplarze w firmie zaczynają się lekko psuć, boczek od łokcia wgnieciony i na stałe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Diesel 136KM i daje radę. Auto lekkie, 90% trasa i 10% miasto i wszędzie jest ok. Pojemność znikoma, ale naprawdę nikt nie będzie narzekał, jeśli nie musi stawać na kresce. Prosta sprawa - moment obrotowy. 1600cm a 320Nm i więcej nie trzeba. W trasie jedzie, w mieście jedzie, a prawo jazdy dziś łatwo stracić. Update 60k km: Coraz głośniej coś cyka pod maską - na bank jakaś rolka albo pompka zaraz poleci.
4,0
Skrzynia biegów
Automat 6b, normalny. Brakuje trybu sport, czegoś takiego, ale nie myślę w ogóle, że mam skrzynię biegów, bo chodzi bdb. Auto nowe, to nie gubi biegów, ale miałem już taką przekładnię - przy 100k km zobaczymy, czy nie psuje się. Poprzednia ta sama przy 70k km już gubiła się. Update 60k km: skrzynia już przeciąga na niskich biegach.
5,0
Układ jezdny
To najprzyjemniej prowadzący się segment D na dziś. Superb III prowadzi się jak cysterna przy tym - a przez lata to był mój ulubiony model do pracy. Auto lekkie, kiedy trzeba sztywne, po jakims czasie b. mocne wspomaganie elektryczne staje sie zaletą, zawieszenie zaś wzorem. Sprężyste, ale bardzo komfortowe. Dla mnie ideał. Dziś prowadziłem 3 podobne auta - Insignię B do serwisu na przegląd, Superba III zastępczy z powrotem do domu i żony Mazdę 6 z 2019. Sorry, ale Opel ma zawieszenie, że nie wstyd aspirować naprawdę wyżej - a nie lubię Opli. Lubię tym autem po mieście i w trasie poruszać się przez ten zawias. W mieście relaks, zaś w trasie wysokie prędkości autostradowe i wciąż spokój. Superb III przy zmianie pasa buja się, kołysze, pochyla, a Opel o dziwo zero stresu. Jest prześwit pod krawężnik, ale dalej mamy niski środek ciężkości jak na taką pięciometrową krowę - najmocniejsza strona auta wg mnie. Update 60k km: cały czas ideał - komfort w mieście, w trasie nie buja.
4,0
Karoseria
Ładne auto, ale lakier z kisielu. Raz dotknąć słupek drzwiami i do żywej białej blachy ślad (taki mam parking). Kilka dni zostawić owady po trasie - przebarwienia do polerki mechanicznej, ale ile razy można plerować? Ta cała niemiecka ekologia dziś to niszczy środowisko dużo bardziej bo auto po roku nadaje sie do wymiany, co zresztą branża wmawia nam przez lansowanie najmu - pewnie wtedy produkcja nowych aut nie niszczy środowiska.. Update 60k km: lakier cały porysowany od jeżdzenia w trasie, Chyba od kurzu się rysuje. Porysował sie nawet w lesie od przydrożnej trawy/krzewów.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko na miejscu, czujniki chodzą jak maja chodzić. Błoto, deszcz, etc., a lusterka czyste i szyba z tyłu też, a czujniki chodzą. Ucz sie Skoda - w innej opinii pisałem, że Superb do letnia bulwarówka, bo w zimę nic nie widać w niej - stąd tak sie czepiam. Ostrzeżenie o przeszkodzie uratowało motocyklistę przed śmiercią, więc nie narzekam już nigdy na te bajery i nie wyłączam. Tu chodzą one bez męczenia kierowcy.
3,0
Ergonomia
Dwie duże wady - za każdym razem wsiadam i ta sama procedura. Wyłącz autostop, wyłącz asystenta pasa ruchu, ustaw nawiew jak chcę i to wszystko zajmuje w skupieniu 10s. Obsługa nawiewu, klimy, obiegu - bez sensu. Nie ma przycisków, wszystko na ekranie, a jedyne pokrętła za nisko i za małe. Druga wada bez sensu - auto służbowe, więc zawsze dwa telefony na pokładzie. Zamienianie ich na bluetooth to koszmar, bo nie można jak w Insignii A zmieniać ich pod funkcją telefon, ale trzeba w ustawieniach, co zajmuje i stwarza niebezpieczeństwo. Naście razy dziennie to samo kilkanie po 5 razy, aby zmienić telefon. Jakby po funkcją tel. nie można była wybrać raz ten, raz ten telefon.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szkoda, że nie mogę sam ustawić sobie nawiewu na 100%. Zawsze choćby minimal ie steruje tym komputer. Czyli wyłączam klimę, a ona sama się włącza czasami, kiedy ja chcą ją dosuszyć. Do tego pomiędzy 20' a 21' jest różnica taka, że albo mrozi, albo gorąc. brakuje gradacji co 0,5.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ideał dla kierowcy na tle Superba i Mazdy 6. Nie tak nisko jak w Pasku, więc spoko. Z tyłu bagażnik ustawny, więc polecam. Wszyscy zadowoleni.
5,0
Wyciszenie
Ideał. Jak Superb II al bo Pasek, dużo lepiej niż Superb III.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali średnio przy szybkiej jeździe 7,8l. Minimum 5,5l, max 10,5. Średnio po 30k km 7,4l/100. Update 60k km: średnio 7,8l
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy bet na rynku. Bazowa cena 100k zł plus diesel, plus automat minus rabat w leasingu i jest duże auto za 100 kilka tysięcy dalej brutto. Kto da lepiej?
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto, ale od początku coś cyka pod maską. W tym silniku pada podobno wcześnie rolka paska. W 2l 170KM też mi padła przy 80k km, więc ogólnie coś Opel psuje celowo chyba. Update 60k km: prawie wszystkie identyczne auta w firmie już kilka razy w ASO. Czujnik pedału gazu, czujnik EGR, czujnik turbo, komuś pali sie CEL...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za niski przebieg na usterki , zwłaszcza, że codziennie auto robi średnio 500km, więc nie ma co sie zepsuć.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CDTI 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Insignia II Sports Tourer

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.