Inne
: całokształt który zawsze kojarzył mi się z dziadowozem okazał się świetnym przyjacielem w podróży.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: brak
5,0
Całokształt
W życiu bym nie pomyślał, że będę jeździł kiedykolwiek Oplem. Zawsze kojarzyły mi się z samochodami dla emerytów. Oglądałem zupełnie inne samochody ale gdy spojrzałem na Insignie wszystkie inne zniknęły w tamtym momencie. Po kilku miesiącach mogę powiedzieć, że to był dobry wybór.
Wrażenia
5,0
Silnik
cichy, elastyczny i przy normalnym użytkowaniu ekonomiczny. 200KM naprawdę siedzi pod maską.
5,0
Skrzynia biegów
Automat, przy normalnym użytkowaniu momentami nie zauważam kiedy przełącza biegi. Czasem szarpnie przy redukcji albo dłużej się zastanowi jednak w żaden sposób nie odbiera to żadnego punktu. Jedynie przy wyłączaniu samochodu potrafi napisać, że bieg nadal włączony ale wystarczy kliknąć przycisk na dźwigni i załapuje.
5,0
Układ jezdny
zawieszenie flex coś tam z trybami komfort/sport jest naprawdę świetne. Dobre tłumienie nierówności, w trybie komfort elegancko płynie, kierownica obraca się jednym palcem, w trybie sport robi się znacznie twardziej ale nadal komfortowo a kierownica usztywnia się momentalnie
5,0
Karoseria
piękna linia, świetne wyważenie całego efektu, nie za dużo i nie za mało wszystkiego, pakiet OPC dodaje nutki elegancji. Linia nie zaburzona dziwnymi dodatkami, całość komponuje się naprawdę elegancko.
Komfort
5,0
Widoczność
brak uwag, czujniki z każdej strony, kamera cofania i łatwość manewrowania pomimo pokaźnych rozmiarów
5,0
Ergonomia
wszystko w zasięgu ręki ale dźwignia świateł i wycieraczek nieco za wysoko ale idzie się przyzwyczaić. Pokrętła klimatyzacji ciut za głęboko i trzeba się nieco nachylić ale aż tak często się tego nie używa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Petarda! po kilkuset metrach juz zaczyna lecieć ciepłe powietrze, dodatkowo grzana kierownica i fotele. Klima nawet jak jest wyłączona to załącza się automatycznie i nie masz na to wpływu więc warto aby była nabita i odgrzybiona.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
MNÓSTWO z każdej strony, świetne się tym jeździ w 4-5 osób.
4,0
Wyciszenie
ahhh ten szum, wiem że w kombi zawsze będzie nieco głośniej ale szum tylnych opon nieco przeszkadza, z drugiej strony świetne nagłośnienie Bose rekompensuje to na trasie. Silnika nie słychać w ogóle, zawieszenie pracuje cichutko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pierwsze koty za płoty i serwis olejowo, paskowo, filtrowo, klimatyzacyjny przeszedł nie rujnując portfela.
5,0
Stosunek jakość/cena
miała być Mazda 6, Toyota Avensis lub Peugeot 508 a wyszedł z tego Opel Insignia o ponad 10 tys taniej i do tego młodsza od pozostałych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na obecną chwilę cisza i niech tak zostanie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
skoro przejechał 170tys w 4 lata to znaczy że jakoś się toczy. W misce były opiłki świadczące albo o uszkodzonych panewkach albo o wymienionych panewkach, zrobiłem już 5tys i nie bierze ani kropli oleju, ładnie się kręci i nie wydaje dziwnych odgłosów. Poprzednio w Q7 bez oznak zmieliło mi panewki więc jestem wyczulony na dziwne odgłosy teraz.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo 200KM 147kW
[l/100km]