Auto służbowe. Mam ciężka nogę i dotychczas jeździłem głównie grupa VW, mam bardzo dobre porównanie do Superba, Passata, Arteona, Golfa, Audi A4. Jeździłem również przez jakiś czas Avensisem i Peugeotem 508. Ze wszystkich tych aut Insignia jest ostatnim samochodem, na który bym zwrócił uwagę. Może gdybym miał do dyspozycji wersję z silnikiem Diesla i pakietem wyciszajacym moje zdanie na temat tego samochodu byłoby całkiem inne, ale na chwilę obecną odliczam dni, żeby zmienić ten samochód na inny.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wystarczająco żwawy co codziennej jazdy, ale bardzo głośny na wyższych obrotach i niesamowicie paliwozerny.
2,0
Skrzynia biegów
Wolna, klasyczna konstrukcja. Bardzo brakuje trybu sport. Często gubi się przy dynamicznej jeździe i wtedy też zdąży jej się szarpnąć. Przy spokojniej jeździe jej działanie jest niezauważalne i za to plus. Do emeryckiej jazdy ok, do dynamicznej tragedia.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy i zawieszenie w porządku. Wolę sztywnej zestrojone konstrukcje, ale nawet przy standardowym zawieszeniu prowadzenie samochodu na zakrętach jest naprawdę ok. Zawieszenie czasem słychać na poprzecznych nierównościach za to mały minus.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność przeciętna. Duże słupki i niska pozycja za kierownicą nie pomagają w mieście.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Działanie systemu multimedialnego mogłoby być czasem nieco szybsze, ale nie ma tragedii. Wolno działający i denerwujący system bezkluczykowego otwierania drzwi. Czasem nie zalapie za pierwszym razem, a czasem zareaguje z opóźnieniem na naciśnięcie przycisku 2 razy i otworzy i zaraz zamknie drzwi. Bardzo wygodne fotele i świetna, niska pozycja za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży, obszerny samochód. Zarówno z przodu, z tyłu jak i w bagażniku miejsca nie brakuje.
1,0
Wyciszenie
Najgorzej wyciszone auto tej klasy jakim jeździłem. Szumy wiatru, opon, dźwięk silnika na wyższych obrotach, odgłosy uszczelek - wszystko zupełnie nieakceptowalne w tej, a nawet w niższej klasie. Powyżej 160km/h nie da się rozmawiać. Jadąc trasę powyżej 100km radzę zaopatrzyć się w tabletki na ból głowy. Robiąc trasę 500km wolelismy ze znajomymi jechać aurisem niż insignia, a znajomy, który jeździ 20 letnim Audi stwierdził, że to drugi najglosniejszy pojazd jakim jechał, zaraz po traktorze. Jednym słowem: tragedia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy dynamicznej jeździe bardzo wysokie (około 13-14l/100km), oprócz tego ok
2,0
Stosunek jakość/cena
Może z innym silnikiem, skrzynia i pakietem wyciszajacym nie byłoby to złe auto. Ale interesując się wersją 1,5 radzę zajrzec do innych salonów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Turbo 165KM 121kW
[l/100km]