Standard w swojej klasie. Auto kupiłem z powodu długich tras (diesel, automat, wygoda). I wszystko to otrzymałem. Od ponad 20 lat jeżdżę samochodami tej klasy (segment D) i poznałem w praktyce wiele marek i modeli. Insignia jest w górnej strefie jakości. Podoba mi się wygląd i wielkość samochodu. Rozczarowała mnie automatyczna skrzynia biegów i wysokie spalanie. W sumie jednak mam pozytywną opinię.
Wrażenia
4,0
Silnik
170 KM diesla wystarcza i samochód jest dynamiczny poza miastem. Trochę jednak opornie startuje co zapewne jest winą automatu i przedniego napędu. Specyfikacja zużycia paliwa podawana przez producenta jest nieprawdziwa i nie ma takich żeby się do niej zbliżyć.
3,0
Skrzynia biegów
Automat jest zupełnie przeciętny i radzi sobie dobrze tylko przy płynnej jezdzie.. W mieście czuć, że się męczy pomimo 8 biegów.
4,0
Układ jezdny
Standardowe zawieszenie (nie mam obu wersji: Sport i Comfort do wyboru) jest dobre. Duży rozstaw osi robi swoje.
5,0
Karoseria
Ładna linia nadwozia. Z przodu i z boku auto prezentuje się świetnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Wystarczająco dobra widoczność przez oddaloną i mocno nachyloną szybę tylną.
5,0
Ergonomia
Łatwy i praktyczny panel sterowania funkcjami (szczególnie w porównaniu z BMW). Dobra nawigacja i komunikacja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie. Powyżej 120 km/h jest już hałas, Może gdy zmienię opony na letnie wrażenia będą inne ale spodziewałem lepszego wyciszenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI 170KM 125kW
[l/100km]