Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia II Grand Sport

UTK2011, 7 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 260KM 191kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia II Grand Sport 2.0 Turbo 260KM 191kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Układ jezdny
Układ elektryczny : Rewelacyjne światła LED pełna automatyka
5,0
Całokształt
Posiadam auto od 3 miesięcy przez ten czas zrobiłem ponad 9 tyś km, wyposażenie to wersja Elite, Automat 8 biegów, 4x4, wraz z pakietem OPC line w full opcji i ogrzewaniem postojowym. Cennikowo auto w granicach 200 tyś jeździłem wcześniej Skodą Superb 220 KM i Audi A6 252 KM na Insignię skusiłem się po jeździe próbnej samochód urzekł mnie: wielkością miejsca w środku, przyzwoitym silnikiem, dobrą trakcją, dobrym 8 biegowym automatem i rewelacyjnymi światłami.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dla mnie dynamika mniejsza jak w Audi 252 KM ale nie jest źle liczyłem na trochę więcej. Natomiast kultura pracy na najwyższym poziomie w ogóle nie czuć, że coś chodzi pod maską jak nie dodam gazu. Auto dobrze przyspiesza i nie mam problemów z wyprzedzaniem. Oczywiście system Start/Stop wyłączam przy każdej jedzie dla mnie to nieporozumienie chociaż w tym aucie akurat działa chyba najmniej odczuwalnie z aut którymi jeździłem
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj muszę pochwalić Opla w porównaniu ze starą Insignią z 6 biegowym automatem którym miałem okazję się przejechać u znajomego jest ogromna poprawa można spokojnie stwierdzić że dorównuje skrzyni DSG z grupy VW dla mnie ogromy plus. Myślę, że z tym silnikiem dobrze współgra obroty trzyma w granicach 1300-1500 chyba, że przełącze na tryb sport to potrafi ładnie przeciągać nawet i do czerwonego pola z gazem w podłodze.
5,0
Układ jezdny
Tutaj jest wręcz idealnie. Samochód jakby przyklejony do asfaltu żeby to poczuć trzeba się przejechać . Zawieszenie pracuje cicho mamy 3 tryby pracy zawieszenia Normal, Tour i Sport w dwóch pierwszych jest bardzo komfortowo. Natomiast sport jest twardszy idealnie gładka droga + zakręty w tym trybie i uśmiech z jazdy gwarantowany
4,0
Karoseria
Lakier oczywiście ekologiczny jak w każdym nowym aucie rysuje się od samego patrzenia. Oczywiście po zakupie nawoskowałem jednym z lepszych twardych wosków, ale i tak, są widoczne rysy staram się myć tylko bezdotykowo, ale czasem jak mróz na zewnątrz trzeba umyć w automatycznej mimo że najlepszy program i szczotki tylko piankowe to rysy powstają. Niestety to już nie te same lakiery co kiedyś.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność to największy mankament. Przednie słupki zasłaniają dużo trzeba się wychylać. Tylna szyba nie za duża. Wygląd auta jak coupe, więc widoczność kosztem wyglądu. Dobrze, że jest kamera 360 widok z góry i czujniki, często korzystam także z funkcji automatycznego parkowania szczególnie jak jest ciasno.
4,0
Ergonomia
Przyciski rozplanowane wzorowo, auto nie jest nimi przepakowane, tam gdzie ma być pokrętło jest pokrętło (klimatyzacja) i przyciski fizyczne nie żadne dotykowe dla mnie ogromny plus. System multimedialny działa szybko, wyświetlacz head-up na szybie nie żadne wysuwające się szkiełka. Kierownica ma szeroki zakres regulacji wszystkimi najważniejszymi funkcjami sterujemy przyciskami umieszczonymi na niej. Siedzenia w mojej wersji to AGR można regulować w każdym możliwym kierunku. Duży plus za zagłówki można regulować w 2 płaszczyznach pierwszy raz w samochodzie mam wyregulowany zagłówek tak jak chcę. Rewelacją są światła wszystko automat przez 9 tyś km nie dotknąłem ani razu przycisku do zmiany świateł dzienne, mijania, długie wszystko zmienia się samo. Natomiast wady: 1 - tylna klapa, a dokładnie jej otwieranie, aby ją otworzyć trzeba nacisnąć tylni znaczek Opla, złapać za rant klapy ja podnieść jak jest brudna to i ręce mamy brudne. Żeby ją zamknąć trzeba użyć dużej siły (moim zdaniem z racji powietrza które się zbiera przy zamykaniu w środku bagażnika) moja żona często domyka ją za drugim razem, nie ma w ofercie elektrycznej klapy bagażnika... 2 - spryskiwacze szyby jak w starym maluchu nawet w poprzedniej insignii A były mgłowe tu są fatalne i do tego ten zbiornik 2.5 litra na płyn wypsikany po jednej trasie bo mogę lać po szybie a i tak płyn leci gdzie chce kilkoma strumieniami, zgłaszałem do serwisu że w aucie za 200 tyś zł spryskiwacze są z lat 90, ale tylko dostałem odpowiedź że ktoś strzelił babola i tyle. Mam nadzieję, że będzie możliwość je wymienić na normalne mgłowe. 3 - światła z przodu i z tyłu to ledy i robią super wrażenie, ale uwaga kierunkowskazy z tyłu jak i te małe migacze po bokach (czemu ich nie ma w obudowie lusterka to nie mam pojęcia) mają staroświeckie żarówki ktoś przyoszczędził na paru diodach led. To jedyne mankamenty jak na razie które zapewne poprawią w wersji po lifcie przypuszczam wady zrobione celowo bo nie było by czego poprawiać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylowane i podgrzewane fotele przednie, podgrzewana tylna kanapa, podgrzewana kierownica, klimatyzacja dwustrefowa, ogrzewanie postojowe sterowane z pilota. Wszystko działa jak należy. Ogrzewanie postojowe użytkuję pierwszy raz w aucie super komfort wchodzić rano do rozgrzanego samochodu jak wiozę dzieciaki do szkoły.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu mnóstwo miejsca. Miejsca na nogi z tyłu naprawdę dużo miałem superba i myślałem, że tam jest dużo miejsca, ale tutaj to rewelacja. dla 3 pasażerów może przeszkadzać duży tunel środkowy z tyłu, ale przy napędzie 4x4 pewnie musi taki być. Bagażnik jest pojemny przydało by się jakieś gniazdko wewnątrz i jeszcze jedna lampka.
4,0
Wyciszenie
na jeździe próbnej przy prędkościach powyżej 140 było już słychać szum powietrza. Sprzedawca zaproponował dobrać pakiet wyciszający (laminowe szyby) i mogę powiedzieć że pomogło przy jeździe na autostradzie jest względnie cicho. Silnika praktycznie nie słychać. Przy wyższych prędkościach zauważyłem, że warto zasłonić przysłonę okna dachowego jak ktoś posiada jest delikatnie ciszej, z racji że w wersji z brakiem laminowanych szyb wyciszenie mogło być lepsze 4 gwiazdki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie kupowałem tylko opony zimowe, więc nie jestem w stanie się wypowiedzieć. Spalanie natomiast pozytywnie mnie zaskoczyło myślałem że przy tym silniku będzie potrzebował więcej: - miasto 12-13 l - trasa 9 l - średnia z przejechanych 9 tyś km 10,3 według wskazań komputera a nogi lekkiej nie mam myślę, że źle nie jest
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena do jakości super jak dla mnie, co dostajemy w aucie za prawie 200 tyś cennikowo to bardzo dużo w stosunku do konkurencji nowy samochód wybierałem z pośród kilku marek VW, Audi, Skoda, Mazda, Alfa. Największą zniżkę i dodatki dostałem w Oplu dodatkowo dokupiłem gwarancję na 4 lata
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak wszystko działa jak należy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i mam nadzieję, że nie będzie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 260KM 191kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Insignia II Grand Sport 2.0 Turbo 260KM 191kW
Średni koszt przejechania 100 km
62,00 zł
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Insignia II Grand Sport