Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia II Grand Sport

Kolorowy plastuś, 6 lat temu
Silnik 1.5 Turbo 165KM 121kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia II Grand Sport 1.5 Turbo 165KM 121kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Pomimo kilku drobnych niedociągnięć, ogólna ocena jak najbardziej pozytywna - samochodem jestem zachwycony. Dodam, że do porównania dosyć często mam okazję jeździć VW Passatem oraz Fordem Mondeo w najnowszych odsłonach. Dla mnie oba samochody nie umywają się do Insigni pod każdym względem. Samochód zwraca uwagę na drodze i oglądają się za nią właściciele znacznie droższych aut - a to potwierdza że również stylistycznie jest on udany.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichy przy spokojnej jeździe i przy niskich obrotach. Przy gwałtownym przyspieszaniu, zdecydowanie głośniejszy. Jeżeli chodzi o osiągi, wystarczające w ruchu miejskim i pozamiejskim. Na autostradzie powyżej 130 - 140 km/h dzieje się niewiele. Tutaj nie będę oryginalny-brakuje wersji benzynowej około 200KM. Nie zapominajmy, że jest to duży i ciężki samochód. Dużo pisze się o zredukowaniu masy nowej Insigni, ale ona dopiero teraz waży tyle co konkurencja - to 1 generacja była mega ciężka.
4,0
Skrzynia biegów
Jedynym minusem jest wolne działanie przekładni przy ostrzejszej jeździe lub przy kick-downie. Pod tym kątem bez porównania do skrzyni DSG. Czasami reaguje po około 1 sekundzie... Ale tak naprawdę to kwestia przyzwyczajenia do jej stylu pracy, i przestaje to być wielkim problemem - człowiek wie jak zareaguje i po czasie po prostu dostosowuje się do niej.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo zwinnie jak na swoje gabaryty. ale mogłoby być trochę cichsze.
5,0
Karoseria
Dla mnie stylistycznie super. Mam wersję Elite + kilka opcji extra, więc razem z reflektorami Iedowymi Intellilux i przyciemnianymi szybami, chromami i kolorem rouge brown robi wrażenie. Lakier o tyle ciekawy, że w zależności od pory dnia i słońca zmienia się od ciemnego bordowego po głęboki brąz. A przy okazji nie jest biały lub czarny jak 70% samochodów.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń - dodatkowo czujniki parkowania, kamera cofania, asystent parkowania równoległego i prostopadłego. Nie czuć gabarytów przy manewrowaniu.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, wszystko na swoim miejscu jeżeli chodzi o obsługę. Wyświetlacz head-up display (projektor na szybie) nie zmienia siły podświetlenia wraz ze zmianą z trybu dziennego na nocny więc trzeba to zmieniać ręcznie. W sumie drobnostka, ale jestem czepliwy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę głośne nawiewy - cały czas słychać lekki szum. Poza tym klima, podgrzewane fotele, kierownica i przednia oraz tylna szyba (pakiet zimowy) nie pozwalają narzekać :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super - porównywalna ze Skodą Superb, więc jedna z większych w klasie. Mam 180cm wzrostu i jak siadam za fotelem kierowcy (ustawionym pod mój wzrost) to przed kolanami mam jakieś 25cm luzu do oparć foteli i około 7cm nad głową. W Passacie i Mondeo bez porównania.
5,0
Wyciszenie
Moim zdaniem dosyć dobre, ale też porównywalne z konkurencją. Sama kabina jest dosyć cicha, ale opony 245 dają o sobie znać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie 8,7l/100km - i nie zależy specjalnie od stylu jazdy - po prostu musi spalić i już. Miało spalać podobno 6,3 :) No ale jak się kupuje auto za 140 tyś to nie powinno się narzekać na spalanie :) Jeżdżę 50% miasto 50% trasa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość spasowania zdecydowanie lepsza niż u konkurencji. Póki co nie ma żadnych niepokojących odgłosów z deski rozdzielczej ani z pozostałych elementów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Turbo 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Insignia II Grand Sport 1.5 Turbo 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Insignia II Grand Sport