Silnik
: Jak na tak wielkie auto zaskakuje dynamiką.
5,0
Całokształt
Bardzo ładne auto. Bieżące użytkowanie zaskakuje na plus. Insignia jest duża i komfortowa, posiada mnóstwo systemów wspomagających kierowcę. Ostatnio ktoś podszedł i mówi, że myślał, że to nowe Audi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przesiadłem się po wielu latach jeżdżenia dieslem, z którego dynamiki byłem bardzo zadowolony. Właśnie elastyczność była moją największą obawą, tym bardziej, że lubię dynamicznie jeździć. Jestem bardzo zadowolony. Mało jest sytuacji, gdzie brakuje mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Jeździłem w życiu różnymi markami, ale zawsze właśnie w oplach napotykam na haczące skrzynie biegów. W nowej Insigni również jest z tym problem. Jeżeli jeździ się spokojnie i dostojnie wszystko jest ok, ale przy dynamicznej zmianie biegów działa nieprecyzyjnie. Raz dziennie zdarza się, że bieg nie chce wskoczyć. W autach innych marek nie miałem nigdy takiego problemu.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie pracuje komfortowo i jest idealne na podróżowanie w trasie. Mam obawy jedynie przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Poprzednio jeździłem Hondą Accord i zawieszenie było bardziej sztywne. Dzięki temu świetnie trzymało się drogi. Pokonując dybamicznie te same zakręty Insignią mam wrażenie, że auto wyskoczy do góry.
Komfort
4,0
Widoczność
Na początku wszystkich przeraża słaby widok do tyłu. Również miałem takie obawy, ale po kilku dniach jest ok. Sprawę rozwiązują czujniki i kamera cofania, która gorąco polecam. Żałuję tylko, że zrezygnowałem z kamery 360 st., Bardzo dobrze spisują się automatyczne/adaptacyjne światła. Bardzo sprawnie działa wygaszanie wiązek, aby tworzyć tunele i nieświetlać innych kierowców. Trochę brakuje spryskiwaczy reflektorów, bo klosze się brudzą.
5,0
Ergonomia
Wszystko obsługuje się intuicynie i szybko. Największa wada liftbacka - brak zamykania elektrycznego klapy bagażnika. Brak możliwości zamówienia takiej opcji. Pewnie zmienią to po liftingu. Szkoda,że nie zostało to rozwiązane jak np. w Superb.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy mrozie auto nagrzewa się szybko. Nie ma problemu z parowaniem szyb itp. Sterowanie wentylacją bardzo proste. Minusem jest głośny nawiew. Jedynie na minimum jest cichy. Wyższe prędkości nawiewu są już głośne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca. za przednimi fotelami mam wrażenie, że zmieści się kineskopowy telewizor. Dopiero po zakupie w codziennym użytkowaniu zauważyłem, że opadająca linia dachu z tyłu utrudnia posadzenie dziecka w foteliku. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Dopiero w tym aucie zwróciłem na to uwagę.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho. Czasem tylko mam wrażenie, że głośność toczenia się auta jest za wysoka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tej wielkości i mocy nie jestem zaskoczony. Lubię dynamiczną jazdę i auto spaliło średnio po 3700 km 9,2 l/100km. Jeżdżę po Warszawie i okolicach. Połowa to jazda w korku, połowa obwodnice i okoliczne trasy. Na trasiee przy 140 km/h spalanie 9 litrów, przy 120 km/h spalanie 7, przy 90 km/h bliżej 6,2.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że Insinia zna swoje miejsce w szeregu. Nie jest to marka premium, ale auto już imponuje stylistyką, wykończeniem i gadżetami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Turbo 165KM 121kW
[l/100km]