Karoseria
: Jest fajnie skrojona i może się podobac.
4,0
Całokształt
Auto jest nowe. Jego wady i zalety uwidocznią się w pełni za 2-3 lata. Dla wielu nabywców będzie ono wyborem ze względu na powiew nowości, niezaprzeczalnie fajny wygląd zewnętrzny oraz wyposażenie wnętrza. Zakup będzie dokonywany oczyma, a mniej zimnym, wykalkulowanym rozsądkiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Brak dolnej osłony silnika przy nisko zawieszonej misce olejowej i całkowicie odsłoniętym, czyli narażonym na uszkodzenia układzie napędowym w aucie tej klasy może chyba trochę dziwić.
Jednostka o pojemności 1,5 litra i mocy 165 km w tak dużym aucie to chyba trochę zbyt mało. Niedostatek mocy odczuwa się po przekroczeniu 130 km/h lub podczas wspinaczki na wzniesienia - niezbędne redukcje i odczuwalna zadyszka.
Jak na razie bardzo jasny punkt motoru to średnie spalanie - 7,5 litra na 100 km. Jestem mile zaskoczony.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje dobrze. Niepokoi mnie jedynie sprzęgło, które jakby żyje własnym życiem. Nigdy nie można być pewnym czy zapracuje płynnie czy skokowo (wyczuwalne uderzenie) niezależnie od moich starań jako kierowcy.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze dobrany do wielkości auta, ale niech mi ktoś powie dlaczego przejazd po studzience kanalizacyjnej lub torach powoduje takie odgłosy z zawieszenia, że za każdym razem kierowca ma ochotę sprawdzać czy wszystkie koła jezdne są na swoich miejscach.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu widoczność jest jedynie teoretyczna. Dyskomfort ma niwelować kamera cofania, ale należy się do niej przyzwyczaić - innymi słowy należy posiadać ponadprzeciętną wyobraźnię geometryczną.
4,0
Ergonomia
Pod tym względem jest OK. Fajny panel środkowy, dobrze dobrane funkcje ekranu dotykowego. Prosta obsługa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po przejechaniu 1250 km nie mam do tych układów uwag, może poza hałasem z wentylatora klimatyzacji, ale przy wysokich obrotach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest super. Dużo miejsca i przyjemne w dotyku materiały.
4,0
Wyciszenie
Jak wspominałem wyżej zawieszenie wydaje mało przyjemne odgłosy na nierównościach. Odgłosy silnika i opon nie stresują.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Witam ponownie posiadaczy lub osoby zainteresowane zakupem Opla Insignia GS 1,5 litra 165 km. Samochodem przejechałem dotychczas 1250 km (o 750 km więcej niż w moim ostatnim opisie). Według komputera pokładowego średnia prędkość na tym dystansie wynosiła 44 km/h a spalanie 7,5 litra na 100 km. Ostatnie 500 km to jazda głównie po drodze krajowej E7 w przedziale prędkości od 75 do 120 km na godzinę. W trakcie jazdy nie używam systemu S&S, który - jak wspomniałem ostatnio - jest denerwujący.
4,0
Stosunek jakość/cena
Spory postęp w stosunku do Vectry C.. co do poprzedniej Insignia na ocenę jest chyba jeszcze zbyt wcześnie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pojazd jest nowy, więc GM będzie się uczył i zdobywał doświadczenia odnośnie do jakości awaryjności elementów na klientach. W moim wypadku jest to np. skrzypienie w przednich drzwiach. Brak procedur zmusi serwis do obserwacji usterki w naturze, co nie gwarantuje jej usunięcia. Są mili i widać, że się starają więc może będzie OK.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak, ale po 1250 km byłoby zbyt wcześnie nawet na Syrenkę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Turbo 165KM 121kW
[l/100km]