Wygodny, duży i przestronny samochód, idealny do spokojnej jazdy szosowej, na długie trasy. W mieście radzi sobie sprawnie mimo sporych gabarytów. Bardzo dobrze się prowadzi, osiągi silnika przyzwoite, spalanie dobre. Ergonomiczny cockpit, wygodna obsługa w zasięgu ręki. Jeżdżę Sport Tourerem, bardzo duży i pakowny bagażnik. Bardzo dobry system wykrywania pieszych, układ utrzymania pasa ruchu i wygodny tempomat. Ogólnie, mimo drobnych mankamentów, auto oceniam bardzo dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wystarczająco dobrze radzi sobie z tak dużym autem. Nie jest to demon prędkości, niemniej w zupełności wystarcza do sprawnej jazdy autostradowej.
4,0
Skrzynia biegów
Spotkałem się z bardzo negatywnymi opiniami o skrzyni manualnej. Nie potwierdzam. Zmiana biegów bezproblemowa, biegi wchodzą precyzyjnie, nic nie zgrzyta, nie szarpie. Poprzednio jeździłem Fordem z precyzyjną i dokładną skrzynią i ta bardzo podobna. Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi, świetnie w szybkich zakrętach. Średnica zawracania duuuża, no ale auto ma 5 m długości.
5,0
Karoseria
Bardzo ładnie zaprojektowany, jeden z ładniejszych na rynku.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność (Sport Tourer). Czujniki przód/tył bardzo pomagają w manewrowaniu na parkingu tym długim i szerokim autem.
Fantastyczne, ledowe reflektory InteliLux. Doskonałe do jazdy nocnej, same dobierają intensywność i strefy oświetlenia, nie trzeba podczas jazdy robić NIC. Same dobierają właściwości świecenia tak, żeby nie oślepiać zarówno jadących z przeciwka, jak i tych przed nami i w sposób najbardziej efektywny oświetlają drogę. Plus doświetlanie zakrętów.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, przełączniki tylko te co potrzeba. Wygodne w obsłudze.
Irytujący system wybierania głosowego, słabo rozpoznaje polecenia, często się myli. Przy głosowym sterowaniu nawigacją trzeba podać pełną i dokładną nazwę ulicy czy obiektu. Np. nie rozpozna "ulica Stachowskiego, Kraków" jeżeli nie podasz pełnej nazwy z imieniem "ulica Marka Stachowskiego, Kraków". No ale nie każdy wie kto to był Stachowski i jak miał na imię, na dodatek w obcym mieście.
To samo dotyczy głosowego wybierania multimediów. Wprawdzie można się przyzwyczaić, ale są momenty, że człowieka może szlag trafić :-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę głośna klimatyzacja, za to nawet w najgorętsze dni błyskawicznie schładza wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Wygodnie i ergonomicznie. Trzy schowki w zasięgu ręki kierowcy. Schowek w desce od strony pasażera trochę za mały. Przyjemne ledowe oświetlenie detali, deski i drzwi.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie auto wystarczająco wyciszone, niemniej przy jeździe powyżej 100 km/h słychać szum z nadkoli. Dodatkowo auto kupiłem na oponach całorocznych, więc jest trochę zbyt głośno jak na klasę średnią.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poziom średni.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pozytywnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bezawaryjnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 60 tyś. bezawaryjnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Ecotec Turbo 165KM 121kW
[l/100km]