Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia II Grand Sport Facelifting

MP, ponad rok temu
Silnik 2.0 Diesel 174KM 128kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Insignia II Grand Sport Facelifting 2.0 Diesel 174KM 128kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : W Insignia A przednie tarcze wymieniałem co 15 tyś km - tutaj dopiero raz przy ok 50 tyś i w sumie bodaj dwa razy klocki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
5,0
Całokształt
Absolutnie najlepszy Opel jakim dotychczas jeździłem (7 różnych)
Wrażenia
5,0
Silnik
Stosunkowo cichy i bardzo dynamiczny jak na moc i masę auto. Przyspieszenie czuć na każdym biegu. Jedyny minus to to, że od ładny kilku lat Opel zmienił częstotliwość wypalania DPF. Dzieje się to znacznie częściej (startuje przy dużo mniejszym zapełnieniu niż kiedyś w Vectrze C i Insigni A) a ponieważ pilnuję tego i nie przerywam to czasem muszę dopalać filtr będąc pod domem lub pracą. No ale coś za coś - nigdy nie miałem problemu z DPF.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko i bez zgrzytów - nie ma problemu przy szybkiej zmianie biegów jak to czasem się zdarzało w Insigni A i Astrze K. Jedna gwiazdka odjęta tylko za wrażenie, że można ją było inaczej zestopniować - 6 wydaje się być za nisko, a często mi się też zdarza pomijać 3 bieg przy szybkim rozpędzaniu.
4,0
Układ jezdny
Jeździ to autko bardzo przewidywalnie - czasem tylko brakuje odrobiny miękkości - ale coś za coś :)
5,0
Karoseria
Ładne (czerwone) i trwałe jak do tej pory :)
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność nawet do tyłu co nie jest regułą w Liftbackach. Rewelacyjne matryce Intellilux. Nigdy nie miałem potrzeby wyłączyć automatycznych drogowych.
5,0
Ergonomia
Fotel wygodny - nie mam problemu z jazdą non stop od tankowania do tankowania. Podstawowe funkcje obsługiwane przyciskami. Ekran dotykowy radia reaguje ze 100% skutecznością.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwu strefowa klima dobrze sobie radzi. Czasem tylko musze wyręczyć automat w kwestii siły nadmuchu (zwiększam)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wyraźny postęp w kwestii miejsca z tyłu w porównaniu z Insigną A. Z przodu miejsca sporo.
4,0
Wyciszenie
Nie narzekam - po prostu mogło by być lepiej, no ale to nie auto za 300 tyś :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najmniej palące auto z diesli jakie do tej pory miałem. Insignia A 2.0 CDTI 160 KM paliła mi 8,03 l/100km średnio, Vectra C 1,9 CDTI 120KM - 7,72; Astra K 1,6 BiTurbo 160KM - 7,16, a ta Insignia 2.0 CDTI 174 KM tylko 6,69 l/100 km przy mojej ciężkiej nodze.
4,0
Stosunek jakość/cena
W momencie zakupu juz było drogo - teraz to katastrofa. Niestety to chyba ostatni Opel ale to już nie z powodu ceny a tego, że to ostatni prawdziwy Opel - na Peugeota nie mam ochoty...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Największa "awaria" do tej pory to przegryzienie przewodu czujnika położenia tylnej osi przez kunę (prawdopodobnie). W czasie powrotu z wakacji miałem też dziwne zachowanie się wyświetlacza radia - prawidłowo działała jedynie górna lewa ćwiartka - reszta była nieczytelna. Ustąpiło po ponownym uruchomieniu silnika i nigdy nie powróciło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Diesel 174KM 128kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Insignia II Grand Sport Facelifting 2.0 Diesel 174KM 128kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Insignia II Grand Sport Facelifting