Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer

Ambro, 9 miesięcy temu
Silnik 2.0 CDTI Ecotec Start/Stop 160KM 118kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 228 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI Ecotec Start/Stop 160KM 118kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
3,79
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Obawiałem się awaryjności silnika diesla, zwłaszcza że to Włoska konstrukcja, a tu bardzo wiele dobrych opinii, oczywiście pod warunkiem odpowiedniej opieki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : No niestety elektronika to drobne acz denerwujące drobiazgi.
4,0
Całokształt
Jak tu ocenić auto o którym nigdy wcześniej nie miałem dobrej opinii ? Przez wiele lat hołdowałem japońskim markom. Opel był ostatnim producentem na którego chciałem spojrzeć. Przyszedł jednak czas że budżet na auto musiałem zawężyć poszukiwania do 30 tys. zł i całkiem przypadkiem padło na Insignię. Nie miałem czasu na szukanie auta więc wizyta w kilku komisach i decyzja. Cena dwadzieścia sześć przekonała mnie do zakupu. Białe kombi w dieslu i opc line robi wrażenie. Wyposażenie auta z 2012 roku w szklany dach panorama, grzane i klimatyzowane elektryczne, skórzane fotele, składane elektryczne lusterka i tylna klapa, a do tego automatycznie składany hak holowniczy. Martwił mnie jedynie przebieg 221 tys. km. Co prawda o dziwo po wnętrzu nie było widać żadnego zużycia. Skóra i plastyki były w bardzo dobrym stanie. Jedyne użycie zdradzał przycisk tempomatu. Dało mi to do myślenie że opel jeździł głównie w trasie. Na dzień dobry do wymiany uszczelka pompy smoka, rozrząd, oleje, filtry, klocki, pasek klinowy, amortyzatory, łożyska w sprężarce klimy i alternatorze. Tak więc dałem za pięć tys zł nowe życie, już mojemu, opelkowi, a i do pełni szczęścia wymieniłem tylne tłoczki w elektrycznych hamulcach wraz z uszczelnieniem. No i miesiąc po zakupie pojechaliśmy w trasę, prawie 4 tys km. Opelek od tamtej pory (2 miesiące) zrobił 6 tys km. bez najmniejszych usterek, no nie licząc szalejących xenonów. Nie wiem gdzie mam się pożalić na bagażnik w samochodzie z karoserią kombi, mieliśmy duży problem zmieścić 2 osoby na wyjazd na narty, pomimo że posiada otwór na długie przedmioty. A wiec z Insignią jest jak z piękną kobietą, ładne nogi, mały tyłeczek, miły uśmiech, ponętne kształty, ale jak się odezwie to ... grunt że jest dobra w łóżku. I za to je kochamy, a że kosztuje w serwisie no to godzimy się z tym żeby mogła dobrze wyglądać. Już tak jest, że największy sentyment mam do tych yyy ... samochodów przy których musiałem spędzić więcej czasu. To co łatwo przychodzi łatwo się nudzi. ;-) Tak czy inaczej wziąłbym Insignię (też), raz jeszcze, ale oczywiście młodszą, może jakieś 10 lat młodszą. Dlatego samochody zmieniam częściej niż kobiety dlatego moja żona to rozumie i akceptuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednak 4* jest to jednostka wymagająca dużej uwagi. Oszczędny i mało awaryjny. Pod lupą muszą być jednak DPF, dwumasa i pięta Achillesa tego silnika uszczelka smoka w misie olejowej, wymiana której generuje duże koszty i powinno się ją wykonać co 2/3 wymiany oleju.
3,0
Skrzynia biegów
No i tu jest szkopuł do którego trzeba się przyzwyczaić. Bardzo długie biegi, które nie pozwalają na włączenie w mieście 5 biegu. A w trasie 6 bieg włączam dopiero przy 120 km/h co daje oszczędną jazdę na poziomie nawet 4,8 L/100. Ciężko włączający się bieg pierwszy, zwłaszcza gdy silnik jest nierozgrzany, no i znów skojarzenie z kobietą, sorry.
5,0
Układ jezdny
Dość głośny ale to może być wina opon z niskim profilem. Dość twardy ale stabilny. Poprzednio jeździłem Mondeo które jest rewelacją co do zawieszenia, a jednak Insignia trzyma się lepiej drogi, może to przyczyna dużej masy auta ? Tak czy inaczej układ jezdny oceniam bardzo wysoko.
5,0
Karoseria
Karoseria wygląda bardzo muskularnie i jest jednym z wielu atutów Insigni. A prócz wyglądu nie trzeszczy i jest dobrze spasowana.
Komfort
3,0
Widoczność
Akurat widoczność jest w Insigni słaba, zwłaszcza w lusterku wstecznym. A działanie czujników cofania słaba.
2,0
Ergonomia
No właśnie ergonomia: "dyscyplina naukowa zajmująca się przystosowaniem narzędzi, maszyn, środowiska oraz warunków pracy do anatomicznych i psychofizycznych możliwości człowieka". Zastanawia mnie fakt kto projektuje sterowanie głosem na kierownicy po stronie prawej skoro równie blisko jest pokrętło na konsoli środkowej, a przecież prawa ręka w trasie leży na podłokietniku. Sterowanie tempomatem po lewej stronie kierownicy, to mi akurat pasuje. Duża ilość i to małych przycisków, do sterowania nawiewem, ogrzewaniem lub wentylacją foteli jest irytująca. Bardzo mało czytelny wyświetlacz z info temp. wentylacji. Kilka małych schowków pod prawą ręką. Brak schowka na okulary w podsufitce. Bardzo głębokie, a zarazem wąskie otwory na kubki w konsoli środkowej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno mi ocenić działanie klimatyzacji, bo jeździłem zimą, ale jeśli chodzi o ogrzewanie to jestem zadowolony. Zwłaszcza ogrzewanie foteli.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasa średnia powinna być większa, tak jak w Mondeo (chodź to chyba największe wnętrze w tej kasie), można się przyzwyczaić zwłaszcza że jest dość przyjemnie. Miejsca na nogi o dziwo dla mojej żony jest dużo, regulacja długości siedziska jest rewelacją w tej klasie. Pasażerowie muszą się zadowolić mniejszą ilością miejsca na nogi przy wysokim kierowcy.
4,0
Wyciszenie
Są auta w tej klasie w których jest ciszej ale są też takie w których jest głośniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żeby nie potrzeba drogiego serwisu uszczelki pompy smoka to koszty były by do przyjęcia, a tak niestety jedynie 3*.
5,0
Stosunek jakość/cena
No cóż, Opla trzeba pokochać żeby nie denerwowały ciągłe, drobne ale wkurzające awarie elektryki i elektroniki. Czujniki wspomagania cofania, szukania miejsca parkingowego, często kapryszą. Światła xenonowe czasem zawodzą i trzeba je ponownie aktywować przez wyłączenie i włączenie auta. Ceny aut nie są zbyt wysokie i mam wrażenie że adekwatne do jakości.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No właśnie drobiazgów jest wiele i dość irytujących. światła, czujniki, problem ze składanymi lusterkami, ogólnie elektronika.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak już wspominałem: "Kochaj, ale sprawdzaj" tak więc zmiana uszczelki pompy smoka. To duża skucha i droga wymiana z wyjęciem problematycznej misy olejowej. Blokujące tylne hamulce. Możliwe, że to była wina pochodzenia auta - Dania. Tak czy inaczej rdza to duży problem, trzeba się tym zaopiekować.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI Ecotec Start/Stop 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Insignia I Sports Tourer