Typowe auto z okresu tłustych, ciężkich i dość pretensjonalnych fur.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik żwawy i dość ekonomiczny. Kultura pracy pozostawia jednak sporo do życzenia.
2,0
Skrzynia biegów
Automat to przykład miniaturyzacji, pseudo-ekologii i oszczędności. Remont czeka każdy jeden egzemplarz przy przebiegu 180-250k km. Pomimo naprawy skrzynia nie działa idealnie. Elektronika wymusza szybkie zmiany i redukcje i czuć, że hydraulika czasami nie nadąża. Słyszalne szumy na biegach od IV w górę.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie to obok dynamiki najmocniejsza strona modelu. Zero problemów z zawieszeniem. Układ kierowniczy to porażka - przewody wspomagania biegną blisko filtra DPF, więc jak w słoneczny dzień zacznie nam od się wypalać w korku to może to skutkować przegrzaniem oleju przekładniowego i uszkodzeniem przekładni. Duża masa własna samochodu nie szczędzi opon. Hamulce są za słabe do tego samochodu.
3,0
Karoseria
Umiarkowany dramat. Po 8 latach całe podwozie z rdzawym nalotem. Na karoserii ogniska rdzy. Lakier bardzo podatny na zarysowania, blacha cienka i podatna na odkształcenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie jest to zdecydowanie mocna strona tego modelu. Zdecydowanie stylistykę postawiono ponad użytecznością.
4,0
Ergonomia
Większość rzeczy jest tam gdzie być powinno. Za dużo przycisków w konsoli środkowej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w normie. Nawiewy mogłyby być nieco większe. Awaryjne maty grzewcze foteli.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Jak na auto pretendujące do klasy premium powinno być lepiej wyciszone. Słychać to szczególnie przy niskich prędkościach. Przy jeździe autostradowej jest dobrze, w porównaniu do innych samochodów, jakimi jeździłem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężkie auto w automacie, na krótkich trasach pali dużo. Moim zdaniem za dużo o 2 litry. Na zawieszeniu oszczędzimy, ale lubią się psuć inne podzespoły, których naprawa kosztuje sporo. DPF, maglownica, skrzynia biegów, wtryski itp.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko to ocenić, biorąc pod uwagę rozpiętość cen.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód był najprawdopodobniej projektowany przez księgowych. Jakość elektroniki, ochrona przed wilgocią i korozją, wytrzymałość drobiazgów pozostawia na prawdę dużo do życzenia.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Słabe punkty: skrzynie biegów, DPF-y, układ klimatyzacji, półosie, układ smarowania (uszczelka smoka), dolot (klapy wirowe).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
[l/100km]