Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer

Adam, 4 lata temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 517 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
5,00
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezniszczalny mimo przebiegu
Zawieszenie : Flex Ride bez awarii do tej pory
5,0
Całokształt
Generalnie jesteśmy z żoną bardzo zadowoleni z tego samochodu i nadal nam się podoba. Największym zaskoczeniem jest dla nas przebieg i zero awarii :) Mamy to auto od nowości i oprócz eksploatacyjnych tematów żadnych poważnych awarii (profilaktycznie wymienialiśmy co 4-5 lat uszczelkę smoka, raz sprzęgło z dwumasem, obudowa EGR, gumowa rura turbo - pękła raz, czujniki parkowania tylne skrajne i przycisk od klapy bagażnika, tylne tuleje wahaczy przednich i łączniki stabilizatora). Turbina oryginalna, DPF raz wypalany serwisowo poza tym oryginał, Zawieszenie Flex Ride i amortyzatory oryginalne nadal w aucie (raz zdarzyło się jedynie że styki we wtyczce zaśniedziały - nic więcej więc bardzo polecam to zawieszenie, bo sami jesteśmy zaskoczeni jego trwałością). Auto naprawdę godne polecenia dla rodziny. Znakomite w trasy. Przy płynnej jeździe pali niecałe 5.5l (nie mówimy tutaj ani o tzw jeżdzie "na dziadka", ani na "Roberta Kubicę" - normalna jazda, bez zamulania ani szaleństw i wyścigów). Łatwo zmieścić Bardzo łatwo zmieścić się w 4 osoby na wakacje. Samochód mimo lat i przebiegu na karoserii nie posiada ani grama rdzy (jedynie sanki, ale to norma w tych autach). Napęd 4x4 nadal działa bez problemu, ale był serwisowany wg zaleceń Volvo a nie Opla czyli wymiany oleju w Haldex co 30 tyś km. W dyfrze wymieniony do tej pory 2 razy Generalnie zakup tego auta, mimo, że było droższe (ze względy na zawiezenie Flex Ride i 4x4) to by strzał w dziesiątkę i jesteśmy bardzo zadowoleni, że nie kupiliśmy droższego Audi, bo ten w pełni spełnił nasze oczekiwania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Znakomita elastyczność, 160KM z czasem zaczyna brakować pod nogą, ale po wirusie ma chyba ok 220KM i to jest to :) Tryb sport świetna rzecz, trzyma wyżej oborty dzięki czemu auto lepiej się zbiera. Tryb Tour oszczędza paliwo i nie załącza napedy 4x4 (ekonomia)
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja. Uwielbiam te krótkie dźwignie zmiany biegów niemieckich samochodów. Skrzynia dobrze zestrojona a na 5 i 6 biegu są stosunkowo niskie obroty zapewniające niższe spalanie i więcej ciszy niż w niejednej benzynie przy 160km/h
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie Flex Ride rewelacja. Nie jest to auto sportowe tylko wygodna limuzyna do podróżowania i możliwość utwardzenia zawieszenia w zakrętach lub przy wyprzedzaniu - rewelacja. Podobnie tryb Tour w długiej jeździe autostradowej jest bardziej miękki i lepiej sprężynuje nierówności. Pasażerowie zasypiają momentalnie :)
5,0
Karoseria
PIękna linia, karoseria mimo wieku bez grama rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Żona twierdzi, że mogłoby być lepiej, ale daje radę dzięki parktronikowi przód-tył. Wg mnie jest ok
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Może trochę za dużo przycisków, ale wszystko jest na swoim miejscu i każdy przycisk ma przypisaną jedna funkcję więc jak się człowiek przyzwyczai to postrzega to jako zaletę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bezawaryjne. Wentylacja fotele - rewelacja :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W kombi rewelacja. Dużo schowków, są uchwyty na napoje z przodu i z tyłu. Chociaż niektórzy narzekają na małą ilość miejsca w sedanach.. Bagażnik w kombi rozkłada się na płasko, więc po rozłożeniu materaca może w nim spać nawet człowiek o wzroście 2 m :)
5,0
Wyciszenie
Przy 160 mogłoby być ciszej, ale nie jest to mercedes. W aucie za tą cenę daję 5 gwiazdek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem totalnie zaskoczony bezawaryjnością tego samochodu. Kupiliśmy go bo kolega mówił że w Vectrach było niezniszczalne zawieszenie jak z czołgu i mieliśmy nadzieję że tu też tak będzie. Nie zawiedliśmy się :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Super
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
(profilaktycznie wymienialiśmy co 4-5 lat uszczelkę smoka, raz sprzęgło z dwumasem, obudowa EGR, gumowa rura turbo - pękła raz, czujniki parkowania tylne skrajne i przycisk od klapy bagażnika, tylne tuleje wahaczy przednich i łączniki stabilizatora). Turbina oryginalna, DPF raz wypalany serwisowo poza tym oryginał, Zawieszenie Flex Ride i amortyzatory oryginalne nadal w aucie (raz zdarzyło się jedynie że styki we wtyczce zaśniedziały - nic więcej więc bardzo polecam to zawieszenie, bo sami jesteśmy zaskoczeni jego trwałością). Auto naprawdę godne polecenia dla rodziny. Znakomite w trasy. Przy płynnej jeździe pali niecałe 5.5l (nie mówimy tutaj ani o tzw jeżdzie "na dziadka", ani na "Roberta Kubicę" - normalna jazda, bez zamulania ani szaleństw i wyścigów). Łatwo zmieścić Bardzo łatwo zmieścić się w 4 osoby na wakacje. Samochód mimo lat i przebiegu na karoserii nie posiada ani grama rdzy (jedynie sanki, ale to norma w tych autach). Napęd 4x4 nadal działa bez problemu, ale był serwisowany wg zaleceń Volvo a nie Opla czyli wymiany oleju w Haldex co 30 tyś km. W dyfrze wymieniony do tej pory 2 razy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Insignia I Sports Tourer