Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer

Piotr, 4 lata temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
2,64
37% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogrzewanie zimą
2,0
Całokształt
Zawsze mi się Insignia podobała, dlatego ja nabyłem ,niestety okazała się też jednym z moich najgorszych i najbardziej awaryjnych samochodów jaki miałem...
Wrażenia
3,0
Silnik
Dwulitrowy Disel to absolutne minimum do tego samochodu. 160Km i 320NM wydawać by się mogło że będzie dobrze-niestety auto waży 1700kg i przy tej masie jest strasznie ociężałe,wrecz mułowate.Spora turbo dziura więc żeby sprawnie jeździć trzeba wkręcać auto za każdym razem powyżej 2000 a najlepiej 2500tys ob/min, co niestety okupine jest sporym hałasem wewnątrz. Tryb sport i Moment obrotowy w trasie trochę ratuje sytuację więc jak już się bujnie to jedziei podczas wyprzedzania nie trzeba zbyt często redukować.
2,0
Skrzynia biegów
Miałem już sporo samochodów zarówno klasy kompakt jak i wyższej więc mam porównanie i niestety Tu tez się Opel nie popisał. Chodziła dość ciężko.Nie jest to wzór precyzji często chaczyla przy zmianie biegów.
3,0
Układ jezdny
Miałem zawieszenie Flex ride więc nie mogłem narzekać, ogólnie dość sztywne na szczęście na wybojach tryb komfort dawal radę.
4,0
Karoseria
Dobre zabezpieczenie antykorozyjne
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu o.k, ale bardzo szerokie slupki ograniczały widoczność zwłaszcza przy skręcaniu.Auto dość długie bez czujników cofania było ciężko.
4,0
Ergonomia
Dla mnie bez zarzutu trochę dużo przycisków, ale można to szybko ogarnac
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj bardzo dobrze najlepiej grzejący disel jakim jezdzilem, nie miałem webasto a praktycznie chwilę po ruszeniu zima leciało już letnie powietrze.Latem też było O.K (klimatronik) tylko temperatura na wyświetlaczu jakos tak dziwnie... lepiej chłodzila na 17st niż na LOW.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok z tyłu trochę gorzej w Pasacie B6 było więcej miejsca.Bagaznik duży ze spokojem pomieści bagaże dla 4osobowej rodziny na wyjazd.Mam wrażenie że Opel nie wykorzystał maksymalnie możliwości tak długiego samochodu.
1,0
Wyciszenie
Zdecydowanie najsłabszy punkt tego samochodu. Jak wspominałem wcześniej nie był to mój pierwszy disel ale zdecydowanie najgorszy, slnik Bardzo głośny o niskiej kulturze pracy zwłaszcza jak był nie rozgrzany.do tego bardzo słabe wyciszenie wewnątrz pojazdu, Opel poskąpił na wygłuszeniu niestety.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najdroższe auto w utrzymaniu jakie miałem.Psuło się w nim mnustwo pierdul (patrz poniżej) które nie były niestety tanie. Do tego spalanie jak na disla bardzo wysokie. W mieście przy normalnej jezdzie 10-11 litrow. W trasie koło 6l. Konkurencja pili dużo mniej!
4,0
Stosunek jakość/cena
Teraz już rozumiem dlaczego auto jako używane jest relatywnie tanie w zakupie...
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
HmmOd czego by tu zacząć.Samochodem jezdzilem rok czasu... zaraz po zakupiie coś zaczęło kapać okazało się że chłodniczka oleju wyzionela ducha i trzeba było kupić nowa 600zł Miesiąc później przepaliły się 2 z 4 świec żarowych wymieniłem więc komplet 250zl. Później zaczęło coś pukać z tyłu(zawieszenie Flex ride 1 amortyzator na tył 900zl)naszczescie okazało się że tylko łączniki STABILIZATORÓW 150zl.Oczywiscie zima padl aku 500zl. To jeszcze nie koniec lecimy dalej.Ktoregos pięknego ranka przed pracą zapalam auto i bach jak w samolocie wszystkie kontrolki się zapaliły brak wspomagania, ładowanie itd.. Zaglądam pod maskę a tam sobie leży pasek wielokrokowy z boku,cały po prostu spadł 200zl.Miesiac później wracam do dumy nagle huk spod maski auto straciło moc samochód w tryb awaryjny, ledwo zajechałem do mechanika-diagnoza pęknięta rura turbo i znowu 200zł,Myślicie ze to koniec... najlepsze dopiero przed wami...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uwaga po 7 miesiącach eksploatacji i wymianie tych wszystkich wyżej wymienionych części samochodem nagle jakby nie wiadomo skąd zaczęło trząść i szarpac załamany pojechałem po raz kolejny do mojego mechanika i trafiło mnie NAJGORSZE czyli DWUMAS i SPRZĘGŁO Faktura prawie 4000zl!!! Powiedziałem dość pojeździłem jeszcze później 3 miesiące i sprzedałem że strata prawie 6 tys zł...!!! Opel dziękuję nigdy więcej!!!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Insignia I Sports Tourer