Zawieszenie
: Z powodu wielu krytycznych opinii obawiałem się, że Insignia okaże się ciężkim klocem, tymczasem jest całkiem zgrabna w prowadzeniu także przy dużych prędkościach. Daje radę.
4,0
Całokształt
Ładna, komfortowa limuzyna dobra w długie autostradowe trasy, z dużym zapasem mocy. Niestety klaustrofobiczna w środku i ma się niemalże poczucie, że jedzie się czołgiem (co ma także zalety ;-)
Nie kupiłbym ponownie ale też nie żałuję wydanych pieniędzy - dobrze mi służy - dla moich potrzeb jest ok.
4
Wrażenia
4,0
Silnik
+ duży moment obrotowy 350 Nm pozwala na komfortowe wyprzedzanie na trasie.
+ dość duży zapas mocy co sprzyja bezpieczeństwu
4+
4,0
Skrzynia biegów
+ bardzo dobre przełożenia na trasie,
+ w mieście można szybko wrzucać na wyższy bieg już od stosunkowo niskich obrotów bez zamulania silnika,
+ precyzyjna skrzynia z wyraźnym skokiem
+ ikona sugerująca zmianę biegu na wyższy dla ekonomiczno-ekologicznych kierowców ;-)
- za szybka dwójka na jazdę korkową w mieście,
- skoki lewarka mogłyby być nieco mniejsze,
4+
4,0
Układ jezdny
+ 18\' koła i szerokie opony świetnie sobie radzą z dziurawymi drogami,
+ zawieszenie zestrojone raczej pod limuzynę niż pod cięcie zakrętów jednakże nie miałem sytuacji niestabilności przy dość szybkiej jeździe w ciasnych zakrętach, czuć masę pojazdu przy dynamicznych manewrach ale wszystko pozostaje pod kontrolą, jakbym chciał poszaleć nie kupowałbym kombi w dieslu, ja kupowałem samochód dla komfortu
+ na autostradzie nie czuć prędkości, zresztą w mieście też nie bardzo...
+ przydatny układ wspomagania ruszania na pochyłościach
4
Komfort
4,0
Widoczność
+ samodopasowujące się światła w 9 zakresach są bardzo przydatne zarówno w trasie jak i parkowaniu (adaptacyjne reflektory biksenonowe AFL i system automatycznego sterowania światłami drogowymi),
+ duże lusterka boczne zintegrowane z pamięcią ustawień fotela - super gdy jest dwóch kierowców
+ programowalne automatyczne nachylenie lusterka wstecznego przy cofaniu
jak na kombi widoczność jest całkiem niezła
4
3,0
Ergonomia
+ ładny design, dużo ustawień,
+ świetna integracja systemu dźwiękowego Infiniti z telefonem poprzez bluetooth i USB - wbudowany system głosowy oraz sterowanie głosowe telefonem i odtwarzaczem mp3 w telefonie i na pendrivie
+ wygodne \"podajniki\" pasów bezpieczeństwa
+ kilka źródeł zasilania 12V (1 w kabinie i 1 w bagażniku)
+ gniazdko 230V dla pasażerów tylnej kanapy - super
+ wspomniane już wyżej automatycznie dopasowujące się światła AFL do prędkości, rodzaju drogi i jasności otoczenia - można spokojnie zapomnieć o ustawianiu tych świateł,
+ rozbudowany, programowalny fabryczny autoalarm (komfort)
+ spryskiwacz szyb równomiernie rozprowadza płyn po szybie - niby drobnostka ale szyba jest szybko czysta w odróżnieniu od plujek grubym strumieniem w jedno miejsce
- niedopracowany układ sterowania typu iDrive, znany z BMW - zbyt mało dostępnych funkcji z pokrętła przy podłokietniku i konieczność używania przycisków konsoli centralnej,
- pokrętło iDrive powinno być 2 cm bardziej z przodu
- fotel kierowcy mimo wielostopniowej elektrycznej regulacji jest niewygodny
- za krótkie przełączniki kierunkowskazów i wycieraczek przy kierownicy
- tapicerka półskórzana niezbyt przyjemna w dotyku i brzydka - bierzcie łączoną jasną lub pełną skórę,
- listwy piano black ponure i błyszczące - szybko się brudzą,
3
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
+ bardzo dobre ustawienia nawiewu we wszystkich kierunkach, ogrzewanie/klimatyzacja dwustrefowa działa bez zarzutu,
+ programowalne ustawienia klimatyzacji w komputerze pokładowym
+ rolety chowane w tylnych drzwiach za niewielką dopłatą - rewelacja
5
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
niestety nie ma żadnych plusów
- przerost formy nad treścią - za bardzo obudowany zarówno z boku jak i z przodu i na górze co powoduje, że w środku jest mało miejsca (sic!) i trudno się nie otrzeć o jakiś element przy nawet lekkim poruszeniu, sprawia to to też wrażenie przytłaczające
- przy wsiadaniu/wysiadaniu łatwo zachaczyć głową o schowek na okulery w suficie nad drzwiami,
- mało miejsca dla pasażerów z tyłu,
- mały bagażnik i zbyt wysoko usytuowany, bardzo wysunięty tylny zderzak i bardzo gruba tylna klapa znacznie zmniejszają przestrzeń załadunkową.
2+
3,0
Wyciszenie
- niestety słychać trochę klekot i toczenie się kół
3+
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie nie należy do najniższych, po nowej konstrukcji można spodziewać się więcej,
samochód ma dużą masę, co czuć, wydaje się też niepotrzebnie napakowany zwłaszcza wewnątrz
3+
4,0
Stosunek jakość/cena
Opel daje bardzo duże upusty dla firm, dobre wyposażenie dodatkowe za bardzo atrakcyjne ceny, należy negocjować
4+
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- klapka nawiewu kierowcy nie daje się ustawić w stałej pozycji - mini drobiazg
5-
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
póki co ładnie chodzi, nic nie trzeszczy
5
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
[l/100km]