Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer

pjotr69, 5 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 245 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo trwałe.
Karoseria : Bardzo dobrej jakości materiały wnętrza. Po 9 latach we wnętrzu właściwie nie widać zużycia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Trudno ustalić przyczynę drgań, które pojawiają się w Isiach, u jednych sprawę załatwia wymiana tylnej tulei wahacza przedniego u innych wymiana półosi. U mnie była to prawa półoś, choć i tak wymieniłem obie, gdyż podejrzewałem lewą a była prawa (ta dłuższa z przedłużką).
4,0
Całokształt
Wygląd auta ma to "coś" w sobie. Isia się w mojej ocenie nie starzeje. Świetne materiały wewnątrz praktycznie się nie zużyły, mimo już pokaźnego przebiegu. Silnik 130KM deczko za słaby na miasto ale już w trasie się tego nie odczuwa. Niutonometry robią swoje. Autem zrobiłem 90tyś. i po tym czasie uważam, że to bardzo dobre auto. Ma swoje wady ale myślę, że znacznie więcej zalet.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 130KM d..py nie urywa, ale w trasie spokojnie daje radę. W trakcie wakacyjnych wypadów obciążony na maxa z boxem i z czterema osobami na pokładzie na chorwackich autostradach bez problemu daje radę, zarówno na płaskich odcinkach jak i po górach. Auto ma sporo mocy i właściwie 120-130km/h na tempomacie to żaden problem. W trybie Sport auto zmienia się znacząco, szybciej reaguje na gaz i zbiera się żwawiej. Polecam ten silnik tym ktorzy nie mają zapędów wyścigowych. Do normalnej eksploatacji i zwykłego wyprzedzania w warunkach miejskich nadaje się dobrze. Wielką zaletą tego silnika jest niskie spalanie, przy 120km/h w granicach 5,2-5,5 litra/100km. Jak dotychczas z DPF nie było żadnych problemów, wypala się zwykle co 600-800km.
4,0
Skrzynia biegów
Na razie bez problemów a swoje już przejechała. Przy 190kkm wymienione sprzęgło i olej. Ważne, ta skrzynia (M32) musi mieć nadmiar oleju. Zaleca się 2,4 a nawet niektorzy zalecają, że 2,9l trzeba wlewać. Zbyt niski poziom odsłania zębatki 6 biegu i wtedy zaczynają się problemy. Olej w skrzyni GM1940182 ten "stary". Jak podaje Opel do rocznika 2012 właśnie ten nie nowszy!
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry z zawieszeniem Flexride, czyli z możliwością regulacji stopnia twardości amorów. W trybie Sport wyraźnie zawieszenie się usztywnia. Oprócz tego usztywnia się układ kierowniczy co bardzo poprawia prowadzenie auta, szczególnie przy szybkiej jeździe na autostradach i na krętych drogach. Zawieszenie Isi szczególnie w wersji Flexride oceniam jako "pancerne". W dalszym ciągu auto mimo przebiegu ponad 240kmm ma jeszcze wszystkie oryginalne elementy zawieszenia (wahacze, tuleje metalowo-gumowe, drążki i amory).
5,0
Karoseria
Ma to coś i po tych kilkunastu już latach produkcji tego modelu wygląda super zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. O korozji karoseri oczywiście nie ma mowy. Ta pojawia się raczej na podwoziu ale to chyba norma.
Komfort
4,0
Widoczność
Właściwie nie mam żadnych uwag. No może poza szerokimi słupkami A ale to norma w większości samochodów. Auto jest dość długie, ma 4,90m ale czujniki parkowania są precyzyjne i parkowanie przy ich wykorzystaniu nie nastręcza większych problemów.
5,0
Ergonomia
Ogólnie OK. Wszystko jest w zasięgu ręki. Konsola środkowa to mnogość przycików, ale są dobrze rozlokowane i szybko sie do nich można przyzwyczaić. Po naciśnieciu właściwego klawisza jest natychmiastowy dostęp do wybranej opcji, a nie jak w nowych dotykowcach "pięć poziomów niżej". Bardzo odpowiada mi sterowanie aktywnym tempomatem, które jest na lewej stronie kierownicy pod lewym kciukiem (mały dzojstik), a nie jakaś wajcha z tyłu jak w innych markach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Uważam, że są bardzo dobre. Auto w zimie szybko się nagrzewa, a w lecie klima bez problemu daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma sporo miejsca i przy regulowanych fotelach typu AGR na prawdę łatwo znaleźć dla siebie odpowiednią pozycję. Ilość miejsca z tyłu jest średnia, głownie zależy od wzrostu kierowcy i pasażera. Bagażnik spory, coś około 500 litrów, o regularnym kształcie ale dość głeboki. Czasami jak coś wypadnie z siatek z zakupami trzeba posiłkować się parasolem by powyjmować sprawunki. Pod podłogą bagażnika jest przestrzeń na koło zapasowe. Jest ona ogromna. Podczas wakacyjnych wyjazdów nawet gdy jest tam pełnowymiarowe koło u mnie 17" można tam upchać naprawdę mnóstwo rzeczy. Oprócz tego w schowkach przy nadkolach tak samo jest sporo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Isia w dieslu nie należy do najcichszych aut, ale wpływ na to ma głównie dość głośny silnik CDTi, który pracuje dość głośno. Klekocze głośno ale podbno jest całkiem dobry na tle innych konstrukcji, trwały i niezawodny. Coś za coś.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trakcie użytkowania stosuję olej Dexos 2 i dobre filtry. Żadnych wynalazków, regularnie wymieniam olej i filtry co 10-12kkm. Olej oplowski jest tani i uważam, że lepiej jest wymieniać go częściej na świeży niż lać bóg wie jak dobry i jeździć na nim dwa razy tyle. Zresztą stan silnika i przebieg o tym świadczą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Życzył bym sobie drugi raz takie auto, którym przejadę ćwierć miliona km bez większych awarii i na oryginalnym zawieszeniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujniki parktronica tył 2szt.(po 60PLN), mikrowyłącznik klapy bagażnika 30PLN, tarcze hamulcowe tu należy montować dobre produkty (tarcze Zimm...., klocki EB.), bo wszystkie inne tańsze zamienniki padają po 5-9tyś. km. Na zestawie w/w klocki wytrzymały 55tyś., tarcze są dobre i dalej pracują z nowymi klockami EB... Przy 185kkm wymienione zostały dwa łożyska w kołach o dziwo z lewej strony bo lekko huczały. Te z prawej w dalszym ciągu są OK. Przy około 190kkm w odstępie kilkuset km "zbuntowały" się wszystkie swiece żarowe, które wymieniłem (60PLN sszt.)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 235000 wymienione obie półosie napędowe ponieważ jedna z nich jak się okazało (prawa) generowała drgania przy prędkościach 70-120km/h. Właściwie trudno zaliczyć w/w usterkę jako poważną gdyż nie unieruchamia ona auta, ale wiąże się ze sporymi kosztami (jedna półoś w dobrym zamienniku np. Lo... 625PLN, tańszym 350PLN).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27

Opel Insignia I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Insignia I Sports Tourer