Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer

vonski, 10 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dużo miejsca i przestrzeni mimo narzekań malkontentów. Na plus również ekonomia spalania.
4,0
Całokształt
Auto pożyczyłem na wakacje (2,5 tygodnia, prawie 4,5 tys. km). Więc opinia trochę mało wymierna, ale może komuś się przyda. Szukałem ekonomicznego diesla z dużą paką żeby w końcu pojechać na wakacje bez boxa na dachu. Padło na Insignie i nie żałuję. Auto w dość skromnej wersji, ale podróżowało się przyjemnie. Bagażnik wielki, ale trochę mało pakowny przez mocno ściętą klapę i boki. Sinik za słaby na tak ciężkie auto, ale przynajmniej bardzo ekonomiczny.
Wrażenia
3,0
Silnik
Ekonomia ok, ale to jednostka za słaba na tak ciężkie auto. Na płaskim, w mieście czy na autostradzie w miarę ok, ale już górskie serpentyny to katorga i non-stop machanie lewarkiem. Jak ktoś szuka taniej wersji do dużych dystansów to może być, w przeciwnym razie polecam mocniejszy silnik.
4,0
Skrzynia biegów
Bez większych uwag. Dla mnie idealne umiejscowienie lewarka i jego długość, choć czasem przy redukcji zdarzało mi się wrzucić 2 zamiast 4...
4,0
Układ jezdny
Dobrze. Komfortowo na kołach 17", przechyły umiarkowane, prowadzenie przyzwoite. Nie jest to zawieszenie dla sportowców, ale rekompensuje wygodą. Po moim Signum ze sportowym zawiasem kolosalny przeskok na komforcie.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie świetnie. Kombi bez czujników parkowania a do tyłu 10 razy lepsza widoczność niż w moim Signum. Przód też ok. Zaskakująco duże pole widzenia w nie za wielkich lusterkach.
4,0
Ergonomia
Trochę dużo przycisków, choć właściciele Opli odnajdą się w kilka sekund. Wszystko tam gdzie powinno być. W kombi przydaje się elektryczne zamykanie klapy, bo jest wielka i ciężka. Nie fajne skrzypienie plastików konsoli środkowej, styliści też trochę za bardzo nawywijali i niektóre elementy ciężko dostępne do czyszczenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima wydajna i super szybko schładzająca. Trochę słaby tryb Auto, który miał problemy z właściwym podtrzymaniem temperatury w ostrym słońcu przy bardzo nagrzanym aucie. Ale ogólnie pozytywnie. Ogrzewania nie używałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiele osób przesiadających się z Vectry/Signum narzeka na mało miejsca. Mi mimo 190cm wzrostu przestrzeni nie brakowało, a dzieciaki z tyłu też miały wygodę bez zarzutu. Może i sa większa wnętrza przy tych gabarytach, ale jak dla mnie wystarczająco. Bagażnik też na plus: po otwarcie pomyślałem, że się na wakacje nie zabiorę, ale wszystko się zmieściło i nawet coś tam było w lusterku widać :)
4,0
Wyciszenie
Ok. Powyżej 160km/h już głośno, ale to chyba norma w tym segmencie. Pozytywnie zaskoczyły mnie opony, dość ciche jak na swój rozmiar.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo ekonomiczne, ale ja jestem przyzwyczajony do 2 litrowej benzyny turbo :) Kosztów obsługi serwisu nie znam.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zastanawiałem się nad zakupem Insigni, ale wersja z dużą benzyną pod maską kosztuje jakieś chore pieniądze. Mi jak na tą klasę (a przede wszystkim cenę) trochę przeszkadzają materiały w środku i skrzypiące plastiki. Bardzo drogie mocne siniki benzynowe, czego nie rozumiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez te 2,5 tygodnia nic się nie zepsuło :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Insignia I Sports Tourer