Przeniesienie napędu
: Skrzypiący lub klikający pedał sprzęgła.
Przeniesienie napędu
: Ciężko wchodzący 1 bieg.
4,0
Całokształt
Wygodny i przestronny samochód dla 4 osobowej rodziny. Idealny na długie trasy. Z dobrym, żwawym, bezawaryjnym silnikiem, świetnymi właściwościami jezdnymi i genialnymi reflektorami. Ogólną ocenę obniża kilka drobnych ale denerwujących usterek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ponad 200tys przebiegu silnik OK, rozrząd wymieniony przy 160tys
Silnik żwawy, duża łatwość w wyprzedzaniu. Turbo oryginał.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok, ale jest kilka minusów:
1. W chłodnym okresie roku ciężko wchodzi 1 bieg.
2. Po 200tys przebiegu trzeba raz na 2 miesiące przesmarować linki od skrzyni ponieważ inne biegi też ciężko wchodzą.
Odniosę się do sprzęgła...bardzo kiepsko...w co drugiej skrzypi pedał sprzęgła a dokładnie to tłoczek od pompy.
5,0
Układ jezdny
Najlepsze w tym samochodzie :) w połączeniu z oponami 18" 245mm trzyma w zakrętach, daje dużą pewność w prowadzeniu samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na duże gabaryty samochodu, sporej szerokości słupki i małą tylną szybę to rewelacja. Reflektory ksenonowe z AFL bajka, jeszcze nie jeździłem samochodem który tak dobrze oświetlałby drogę.
5,0
Ergonomia
Fotele pół skóra, prawie że kubełkowe, wygodne, podgrzewanie w zimie sprawdza się doskonale.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja czy w trybie auto czy manual działa sprawnie i jak ma grzać to grzeje, jak chłodzić to chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom przestrzeni. Wygodny samochód nawet dla koszykarza. Z tyłu dużo miejsca nad głową. Wygodne podłokietniki przód i tył z miejscami na napoje.
4,0
Wyciszenie
W samochodzie nie słychać że jedzie się dieslem. Lekkie pyrkanie na postoju. W czasie jazdy przyjemny dźwięk spod maski. Audio ok choć czasem z głośników dochodzi lekkie bzyczenie...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W porównaniu do poprzedniego Fiata Punto 2 ogromne ;) ale patrząc na na koszty w Astrze czy Sceniku to już wielkiej różnicy nie ma. Np Hamulce ATE przód komplet 600 PLN dla 18" kół. Rozrząd i pompa wody 1500 w ASO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowe drogie...ale 3 latek do kupienia poniżej 50% wartości początkowej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest ich trochę. Odniosę się do mojego modelu...
1. Skrzypiący pedał sprzęgła
2. Ciężko wchodzący bieg 1 gdy zimno
3. Linki od skrzyni biegów wymagające konserwacji
4. Pocąca się rura od Intercoolera.
5. Twardniejący pedał hamulca przy upałach >+30 stopni.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak. Jeszcze nie przytrafiła się awaria, która uziemiłaby samochód na amen.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW
[l/100km]