Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer

Stachu, 11 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
2,23
47% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zaawansowany układ zawieszenia Flex Ride (pozwalający wybrać między trybami pracy: Normal/Tour/Sport). System działa rewelacyjnie, w trybie Normal samochód jest jak najbardziej normalny, w Tourze na piaszczystych nierównościach w miarę tłumi wystające korzenie drzew, natomiast w trybie Sport jest to świetny samochód pseudo-sportowy (pseudo z powodu fatalnego silnika, który ku mojemu zaskoczeniu mimo 160 \"kucy\" nie nadąża za jednym z najlepszych zawieszeń jakie mogłem przetestować).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wystąpienie korozji wraz z wyjściem warstwy podkładu na lewym tylnym nadkolu.
Przeniesienie napędu : Awaria koła dwumasowego (samochód odstawiony do serwisu na 1,5 tygodnia)
Silnik : Awaria przewodu intercoolera (świat przy przyspieszaniu, podmuchy wiatru)
2,0
Całokształt
Opel Insignia Sports Tourer jest zdecydowanie \"VERY UNCOOL\". Sprawdzi się jako samochód 2+2, dla powolnej osoby, która nie jest zbyt duża, a w domu lubi się rozciągać, nie potrzebuje bagażnika i lubi co tydzień gawędzić z serwisantami.
Wrażenia
1,0
Silnik
1. Kultura pracy silnika jak w Transicie tzn. nie istnieje. 2. Elastyczność np. z dwójki przy 20 km/h silnik gasł i nie mógł sobie poradzić nawet na prostej. Na trójce było jeszcze gorzej, nawet jeśli prędkość była większa.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia teoretycznie nie była zła. Biegi wchodziły, choć kilka razy zdarzały się pomyłki. Dodatkowo przy sportowej (szybkiej) zmianie biegów skrzynia potrafiła się zahaczyć, i całą operację zmiany biegów trzeba było powtarzać od nowa.
5,0
Układ jezdny
Jest to jedna z niewielu zalet tego samochodu. Na autostradzie (w deszczu) przy większej prędkości nie było jakichkolwiek problemów w pokonywaniem łuków. Szkoda tylko, że samochód nie miał normalnego ręcznego, ale ponieważ oceniamy układ jezdny; zastrzeżeń nie mam. Prowadził się jak po sznurku.
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety tylna mała szyba oraz MEGA-przyciemnienie nie pomagały w parkowaniu. Na pomoc przychodziły za to czujniki parkowania, które niestety wielokrotnie odmawiały posłuszeństwa.
5,0
Ergonomia
Umieszczenie sterowania tempomatem i radiem w kierownicy-genialne. Ponadto łatwość sterowania nawigacją i rewelacyjny w obsłudze system audio.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety mimo zastosowania 2-strefowej klimatyzacji automatycznej komfort klimatyczny przy wyższych temperaturach nie był na szóstkowym poziomie. Zdecydowanie gorzej od klimatyzacji radziło sobie ogrzewanie (zwłaszcza w ostatnim okresie eksploatacji tj. po 3 latach), które nie chciało się załączyć przez 30 min jazdy; kiedy już zaczęło działać, to gdy przełączałem \"na szybę\" nadmuch dmuchał \"na nogi\".
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest mały jak na segment C, nie mówiąc o tym, że jest pozycjonowany w segmencie D. Mimo tego, że była to wersja Sports Tourer, to przy wzroście 190 cm haczyłem głową o podsufitkę, siedząc na tylnej kanapie. Z przodu prawe kolano haczyło o rozbudowaną deskę rozdzielczą, a kierownica dodatkowo potęgowała \"ocieranie\". Do samochodu wsiadało się bardzo niewygodnie (wejście do tyłu dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej, było po prostu niemożliwe [szczęście że jestem w miarę jako tako porozciągany]). Warto dodać, że do bagażnika (po złożeniu siedzeń) nie mieści się zwykła zmywarka 60 cm!
2,0
Wyciszenie
Zacznę od zalet. Jest to wyciszenie podwozia. Nawet przy przejeżdżaniu przez \"polskie drogi\" z okolic zawieszenia nie słychać żadnych odgłosów. Niestety sytuacja nieco inaczej przedstawia się jeśli chodzi o wyciszenie komory silnika. Tak jak już wspominałem silnik odgłosem przypomina Forda Transita \'95, a brak (chyba) jakiegokolwiek wygłoszenia sprawia, że nawet przy maksymalnych ustawieniach genialnego Infiniti-Audio System, silnik przeszkadza w takim stopniu, że mamy ochotę wyjść i dokończyć podróż pieszo.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód spalał średnio 9,3[l/100 km] przy jeździe 50:50 (trasa-autostrada:miasto). Szkoda, że gwarancja było na 2 lata; przy tej choć z drugiej strony przy tej awaryjności gwarancja na wieczność też by nie wystarczyła.
1,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby ten samochód kosztował 60\'000 zł można byłoby uznać go za okazję. Gdyby kosztował 100\'000 zł byłby całkiem rozsądny. Niestety ten egzemplarz kosztował 143\'000 zł, a lista usterek mówi sama za siebie. Do tego dochodzi słaby silnik i małe wnętrze. Jakość wykonania także pozostawia wiele do życzenia.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Pojawienie się komunikatu: Sprawdź poziom płynów 2. Pojawienie się komunikatu: Sprawdź zawieszenie 3. Pojawienie się komunikatu: Sprawdź układ czujników parkowania 4. Zagrzybienie klimatyzacji, pojawienie się niemiłego zapachu) 5. Awaria zamka lewych, tylnych drzwi (drzwi nie chciały się zaryglować) 6. Awaria podnośnika szyby (lewa, tylna szyba nie chciała się podnosić) 9. Awaria systemu elektrycznego podnoszenia fotela kierowcy (pomimo naciśnięcia przycisku regulacji, dopiero po upływie pewnego czasu fotel zaczął się poruszać) 10. Odpadnięcie dekielka z emblematem Opla oraz zaślepki śruby na jednym z kół 13. Pojawienie się komunikatu: Sprawdź poziom płynu hamulcowego 14. Pojawienie się komunikatu: Sprawdź poziom płynu chłodzącego 16. Pojawienie się komunikatu: Sprawdź poziom płynu chłodzącego 18. Długie kręcenie rozrusznika 23. Pojawienie się komunikatu: Wymień olej (był dolewany, do wymiany zostało 5000 km) 24. Wyświetlenie się komunikatu: Uzupełnij płyn chłodzący (pomimo wymiany płynu, komunikat pojawia się-problem został skasowany komputerowo) 25. Pojawienie się komunikatu: Awaria zawieszenia 27. Szybko zużywające się wycieraczki 30. Po stosunkowo niewielkim przebiegu (85000 km) w dywaniku kierowcy powstała duża dziura 35. Pojawienie się komunikatu: Sprawdź układ zawieszenia 38. Awaria sygnału pasu (raz pikało raz nie[awaria ustąpiła]) 41. Klekotanie deski rozdzielczej wraz ze skrzypieniem foteli i kanapy. 42. Zawieszenie się klimatyzacji (mimo włączenia podczas wysokiej temperatury powietrze pozostało nieschłodzone). 43. Pojawienie się komunikatu: Awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem 44. Pojawienie się komunikatu: Sprawdź poziom płynu chłodzącego 45. Pojawienie się komunikatu: Awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem 50. Usterka systemu ogrzewania: Tryb Auto nie działa, podgrzewanie siedzisk nie działa ponadto 51. Rozrusznik kiepsko kręci 52. Usterka doświetlania zakrętów: po skręceniu kierownicy i włączeniu wstecznego halogeny włączają się z kilkunastosekundowym opóźnieniem
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
7. Awaria układu czujników parkowania (po wyłączeniu układu system cały czas informował o obiekcie z przodu, nawet gdy ten się tam nie znajdował) 8. Awaria zamka tylnej klapy (nie działa przycisk PUSH, klapy nie można otworzyć z zewnątrz) 11. Ciągłe buczenie silnika (problem znika po wejściu wskazówki obrotomierza na czerwone pole, jednakże po pewnej chwili problem powraca) 12. Awaria czujników parkowania (ciągły sygnał, pomimo braku przeszkód) pomogło tylko wyłączenie systemu 17. Awaria czujników parkowania (pomimo wyłączenia systemu, sygnał cały czas działał, a układ sygnalizował błąd-pomogło zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika-problem powraca) 19. Awaria przewodu intercoolera (świat przy przyspieszaniu, podmuchy wiatru) 20. Pojawienie się komunikatu: Awaria samochodu, odwiedź serwis 21. Spowolnienie wkręcania się silnika na obroty oraz włączenie trybu awaryjnego 22. Problemy z hamulcami (zamienniki szybko się nagrzewają, przez co samochód nie zwalnia) 26. Awaria czujników parkowanie (tuż po uruchomieniu silnika, będąc włączone, cały czas pikały, pomogło wyłączenie układu) 28. Awaria maty podgrzewającej fotel kierowcy-usługa wymiany zostanie wykonana w ramach trwania gwarancji) 29. Awaria (buczenie piasty prawego tylnego koła) odpowiedź eksperta: \"ten typ tak ma\" 31. Złuszczanie się lakieru na lewym tylnym nadkole, na łączeniu ze zderzakiem (na zewnątrz wychodzi wewnętrzna warstwa podkładu; możliwość wystąpienia korozji) 32. Naprawa piasty koła - zerwanie łożyska i uszkodzenie półosi przez serwis C.K. Auto (naprawa łożyska i wymiana ...) naprawa na koszt serwisu [serwis zaproponował samochód zastępczy - Opel Corsa, po proteście zmienił zdanie i dał zastępczą Astrę IV] 33. Wymiana uszkodzonej maty podgrzewającej (gwarancja) 36. Wystąpienie korozji wraz z wyjściem warstwy podkładu na lewym tylnym nadkolu 37. Ponowna awaria czujników parkowania-ciągła i ostateczna, czujniki-zepsute (do naprawy) 39. Kolejna awaria czujników parkowania-same się naprawiły 40. Awaria przewodu wspomagania (przerwał się - piski z przekładni podczas skręcania kołami) (naprawione wraz z czujnikami parkowania - wszystko działa) 46. Awaria koła dwumasowego (samochód odstawiony do serwisu na 1,5 tygodnia) 47. Wymiana docisku sprzęgła 48. Wymiana 3 świec żarowych 49. całkowity koszt pkt. 46, 47 i 48 to ponad 6000 zł

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27

Opel Insignia I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Insignia I Sports Tourer