Zawieszenie
: Zawieszenie FlexRide warte jest swojej ceny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Rocznik 2010 ma wadę mocowania silnika. Usunięta od 2011.
Układ elektryczny
: Mikrowłącznik klapy bagażnika.
4,0
Całokształt
Auto wygodne, oszczędne z doskonałymi reflektorami bixenonowymi AFL. Warto dopłacić za Audio Infinity sound - gra fantastycznie. Dużo drobnych, uciążliwych usterek psuje radość z jazdy. Spodziewam się, że OPEL usunie je w kolejnych rocznikach. Wtedy można to auto kupować!
Wrażenia
2,0
Silnik
Niecałe 2 lata użytkownia i 3 problemy z osprzętem silnika: stukający filtr powietrza (wada nie do usunięcia), kapiący olej z odmy turbo sprężarki (po wymianie nie kapie), hałasujący zawór turbiny (po wymianie cisza).
3,0
Skrzynia biegów
Plusem są krótkie przełożenia i krótki lewarek. Mój egzemplarz ma kłopoty od nowego z ciężko wchodzącymi piątym i szóstym biegiem.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak przyklejony, ale fabryczne felgi 18\' Alu (w wersji Cosmo) to pomyłka na Polskie drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu: nie ma auta, które miałoby lepsze światła (bixenon AFL), Do tyłu: z pilotem parkowania jest OK
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele - nie za miękkie. Zawieszenie flex przełączone na Tour przyjemnie się sprawdza w dłuższych podróżach (niestety po wyłączeniu samochodu wraca do ustawienia standard).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepło, zimno, kto jak chce. Klima z zapasem natychmiast wychładza wnętrze auta stojącego na słońcu. Podgrzewanie elektryczne nadmuchu na przednią szybę w dieslu zimą nieocenione (za dopłatą, ale warto!)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo OK. Z tyłu nie jest Vectra C kombi, ale jest OK.
4,0
Wyciszenie
Fabryczne opony hałasują bardziej od zimówek. Powyżej 110 km/h uciążliwie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali średnio 6,7L na 100 km diesla (50/50 trasa/miasto). Jakieś 0.3 więcej niż Vectra 1.9 150KM. Przy tej masie to bardzo przyzwoity wynik.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za drogie jak na tyle usterek.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jestem rozczarowany. Dużo dokuczliwych drobiazgów padło w pierwszym roku eksploatacji - wszystkie naprawione za darmo przez ASO.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 18 miesiącach i 36 tys. km. mam nową odmę i zawór Turbo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW
[l/100km]