Przeniesienie napędu
: w porównaniu do porzednich aut bardzo żywe autko
5,0
Całokształt
Byłem Mercedesiarzem do 2005 roku i nie wyobrażałem sobie posiadanie innego auta. Zamiana na nową Toyotę Avesis kombi 2.0 aut. zaskoczyła mnie pozytywnie, fotele były bardzo podobne jak w merolach - \"kanapy\" ale uciążliwe przy dłuższej jeździe. Opel Insignia z fotelami ergonomicznymi to rewelka. Nawet jeśli porównam wygodę z Pontiaca, czy Chrislera, którymi jeździłem dużo przez parę lat w USA.
Wrażenia
5,0
Silnik
Równa praca,przyjemny gang,b.dobrze przyspiesza budzi zaufanie dla przyspieszeń. Satyfakcjonujące wchodzenie w wyższe partie obrotów,przyspieszenia przy wższych prędkościach bardzo dobre
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń, choć to dopiero początek mojego romansu z Oplem. W porównaniu z Toyotą i Mercedasami, którymi jeździłem wcześniej dobre niemal niezauważalne przejścia zarówno w dół jak i do góry. Ładne hamowanie silnikiem, łagodniejsze niż w Avensisie,ale tu jest 6 biegów, a nie 4
5,0
Układ jezdny
Jak na kombi to naprawdę nieźle, jest zdecydowanie twardszy od toyoty avensis, ale budzi zaufanie. Świadomie nie zdecydowałem się na Flexi Ride, a kompromis twardości zawieszenia ustalony przez producenta satysfakconuje mnie w zupełności
Komfort
4,0
Widoczność
No, to jest słaby punkt tego auta, choć jeśli się ma tego świadomość, to trzeba kontrolować boki i tył częściej niż normalnie. Pochylanie lusterka przy cofaniu b.przydatne, jak również doświetlenia boczne b. pomocne
5,0
Ergonomia
Mam wersję z fotelami ergonomicznymi,wentylowane, podgrzewane i elektryczne. To jest to na co naprawdę WARTO wydać pieniądze.Nie żałuję ani chwili tej decyzji. Pasażerowie wysocy i niscy, grubi i chudzi pozytywnie są zaskakiwani. Również z tyłu wygodnie trzymają pasażerów w dobrej pozycji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie daję \"5\" bo bezwładność systemu klimatyzacji i stosunek oceny komputera temperatury zewnętrznej do wnętrza pojazdu przy obecnych temperaturach gorącego lata nie najlepszy. Wydajność klimatyzacji dużo lepsza niż w Toyocie Avensis - to był słaby punkt Toyoty
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
naprawdę bardzo dobra
4,0
Wyciszenie
Spodziewałem się cichego auta, Toyota była cichsza, ale chyba dlatego , że słaba klimatyzacja nie szumiała tak ostro jak w Oplu, za to jak pisałem wcześniej była zbyt słaba jak na kombi.Zawieszenie jest głośniejsze niż w Toyocie, ale to wynika z charakteru tego modelu jak sądzę
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie mam te same osiągi jak i w Toyocie 2 litrowej. Oczywiście, że przy prędkościach pow. 180 km wzrasta, ale to logiczne. Przy 240 nie czuje się tej prędkości, a trzymanie drogi b.dobre. Toyotka przy 220 bardziej poddawała się wiatrom bocznym i paliła pow.160 jak smok. Tu zużycie jest bardziej równomierne do prędkości
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na razie nie żałuję ani grosza - full opcja naprawdę się opłaca. Zobaczymy jak się dalej będzie spisywać. Oby tak dalej bez przykrych niespodzianek
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
to zaledwie 5 tys. km więc bez uwag
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez uwag jak na razie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
[l/100km]