Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer

Szymon, 9 lat temu
Silnik 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 163 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia I Sports Tourer 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Od 7 miesięcy jestem posiadaczem Opel Insignia Sport Tourer w kolorze czarnym. Auto zakupiłem z importu, kraj pochodzenia to Holandia. Szukałem akurat z silnika 1.6 Turbo w rocznikach 2010 i 2011 bo chciałem się ustrzec pierwszych egzemplarzy. Całokształt poszukiwań zajął mi 8 miesięcy. Mój egzemplarz odnalazłem w Oświęcimiu w dziewiątym z kolei komisie, który w swojej ofercie posiadał ,,zadbany" na pierwszy rzut oka egzemplarz. Fakt, że używanych aut z silnikiem 1.6 Turbo na rynku wtórnym jest tyle, że można je policzyć na palcach 2 rąk. Co udało mi się znaleźć po tak długim czasie? To egzemplarz którego szukałem( czarne kombi, chromy, felgi 18', opony i felgi w dobrym stanie, 1,6 Turbo - 180 KM, kolorowy wyświetlacz z nawigacją, wnętrze jak po wczorajszym wyjeździe z salonu, karoseria bez zastrzeżeń jak na 5 letnie auto). Po zakupie, autem przejechałem trasę ponad 450 km, była to czysta przyjemność. Przed zakupem, dokładnie przeanalizowałem książkę serwisową (komis udostępnił kontakt do salonu holenderskiego, w którym zakupił auto). Co chcę zaznaczyć, była to jedyna książka serwisowa, która po przetłumaczeniu zawierała w sobie logiczną kolejność faktów a kontakt z salonem pozwolił potwierdzić, że jestem 2 właścicielem. Komis w którym auto zakupiłem podesłał mi zdjęcia auta na 2 tygodnie przed jego przyjazdem do kraju. Po przejechaniu łącznie 600 km, postanowiłem postawić auto do wymiany wszystkiego co powinno się robić przy 150 tys. przebiegu. Tak wiec mając 155 tys. przebiegu wymieniłem świece, oleje i filtry, rozrząd, uzupełnione zostały płyny, a także zakupiłem nowe opony letnie. Łącznie wydałem ok. 3,3 tys. zł z którymi liczyłem się przed zakupem auta. Na komplet opon wydałem 1650 zł z wymianą, wyważaniem i przekładką na 18' felgi, ustawiona została również geometria kół. Na wymianę części, kompletny przegląd i dodatkowe ubezpieczenie asisstance w Oplu dostałem 700 zł rabatu co mnie miło zaskoczyło, zanim postawiłem auto w autoryzowanym serwisie sprawdziłem ile wymiana by kosztowała mnie u nieautoryzowanego Pana Zdzisia. Ostatecznie wydałem 150 zł więcej ale mam dodatkowe ubezpieczenie assistance i udostępnioną książke serwisową online z której dodatkowo wyczytałem, że remontowana była skrzynia biegów. Po 2 tygodniach pękła cewka od świec za która musiałem zapłacić 1300 zł (z nowymi świecami). Uważam, że prawdopodobnie serwis spieprzył wkręcenie świec przy głównym przeglądzie, ale tego im niestety nie byłem w stanie udowodnić. Po przejechaniu 7 tys. km pękł trójnik od systemu chłodniczego i z uwagi, że potrzebny był wężyk z ,,klipsem" oplowskim, wymiana z naprawą skończyła się w cenie 200 zł przyczyną pęknięcia wężyka był kamień, co najprawdopodobniej świadczy o tym, ze poprzedni właściciel wlał wody zamiast płynu chłodniczego. W aucie jest wystarczająco miejsca dla 4 a nawet 5 osób, spory bagażnik i naprawdę świetnie się podróżuje na długich trasach. Nawigacja... no cóż, używam Yanosika i Google na telefonie, ale zmiana muzyki za pomocą środkowej gałki i kolorowego ekranu to ,,fajny bajer". Czujniki parkowania, no... nie wyobrażam sobie parkowania na ciasnych parkingach w galeriach czy hali garażowej nie posiadając tego pomocnego pikadełka. Jeśli coś miałbym zmienić, to byłoby to nagłośnienie, przydałoby się troszkę mocniejszy bass. Wejście usb i jack to bardzo fajna sprawa ale i chyba standard od 2010 roku. Podłokietnik i kilka schowków robią robotę. Z tyłu na razie nikt nie narzekał na brak miejsca, jak piszą w recenzjach ,,wysocy" dziennikarze. Hamulec ręczny w postaci guzika z opóźnionym zwolnieniem, które odbywa się po wciśnięciu gazu to po przyzwyczajeniu się naprawdę świetna sprawa ! Koła 18'calowe daje się odczuć na dziurawych odcinkach, ale wygląd nadrabia, auto świetnie się prezentuje na oryginalnych felgach. Przez szeroką oponę ciężko auto utrzymać przy wysokich prędkościach tam gdzie są koleiny, ale nadrabia przyczepnością na nawet mokrych nawierzchniach. Zresztą rozmiar i szerokość opony to indywidualna sprawa. Jeśli chodzi o ceny serwisu i części, to po głębokiej analizie stwierdzam, że auto naprawdę korzystnie wypada na tle konkurencji. W kość daje ubezpieczenie bo jest to oc ze zniżkami i ac bez zniżek koszt ok. 2,8 zł. Jeśli chodzi o spalanie to są to wyniki są naprawdę zróżnicowane. W mieście średnie spalanie to ok. 12l/100km przy jeździe umiarkowanej(czasem przygazować). Mieszany 10,5l/100km a jeśli chodzi o trasę z prędkością do 110 km/h to nawet 7,4/100km przedział 120-160km/h to już 10-13l/100km . Przy naprawdę agresywnej jeździe w mieście jest to nawet 14-16l/100km. Chciałem jeszcze podkreślić, że konkretnie ten silnik wybrałem w oparciu o opinię znajomego, który przez 5 lat pracował w salonie Opla, jego zdaniem jeśli diesel to 2.0 a jeśli benzyna to 1.6 lub 2.0 ale turbo i należy unikać silników ecoflex. Szukając informacji o tym konkretnym silniku właśnie takiego opisu szukałem i mam nadzieję, że komuś pomogę w podjęciu decyzji.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Insignia I Sports Tourer