Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting
Piotrek,
9 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
66 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,31
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
: AFL jeśli jest sprawne. Zasięg do 200/300 m
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: AFL, świecenie skrajnie w górę.
Układ elektryczny
: Źle interpretowane przez komputer dane z czujnika spalin, w efekcie unieruchomienie silnika i auta.
3,0
Całokształt
Insignia wyróżnia się kilkoma pozytywnymi cechami jak zawieszenie, prowadzenie, światła AFL (jeśli są sprawne), siedzenia (te bardziej sportowe).
Z negatywnych cech to niedopracowana elektronika (AFL, akcje serwisowe), mało żwawy silnik, beznadziejnie spasowane plastiki.
Podsumowując, jest to dobre auto na długie trasy po równych drogach.
Wrażenia
3,0
Silnik
Powyżej 25 C bardzo słabo reaguje na gaz. Sprawdzałem na oleju Dexos i Millers Premium.
Poniżej 1500 obr./min. gigantyczna turbo dziura.
3,0
Skrzynia biegów
Długi skok lewarka.
4,0
Układ jezdny
Porównują do poprzedniego X3 jest trochę gorzej ale lepiej niż w Superbie II czy Golfie V Variant.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu słaba widoczność przez małą szybę i szerokie słupki. Przez lusterka boczne też przeciętna widoczność. Dobrze działa automatyczne przyciemnianie lusterka środkowego i bocznego lewego (dlaczego nie ma przyciemnianego lusterka prawego?).
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. W drzwiach mieści się 1,5 butelka. Pojemnik na kubki na swoim miejscu. Dostęp do przycisków bez zarzutów.
Jedyne co bym wydłużył to możliwość wysunięcia kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja foteli na "najwyższym III biegu" wywołuje wibracje siedziska. ASO twierdzi że "ten typ" tak ma.
Klimatyzacja działa sprawnie, nie obciąża silnika. Jedynie skok co 1 C może czasami utrudniać ustawienie optymalnej temperatury.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po odsunięciu fotela (186 cm wzrostu) z tyłu mało miejsca, jak w kompakcie.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to król wyciszenia ale porównując do poprzednio używanych samochodów nie jest gorzej. Silnik na biegu jałowym trochę klekocze.
Beznadziejnie spasowane sa plastiki. Cały tunej srodkowy i kokpit skrzypi na potęgę. Musiałem się ratować wpuszczeniem WD40 w szczeliny bo na każdej nierówności coś skrzypi. Nawet mała nakładka z touchpadem i hamulcem ręcznym skrzypi niemiłosiernie przy jej dotknięciu. Skrzypienia te nasiliły się po przejechaniu około 30 tyś. km.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w cyklu mieszanym około 7 l/100km.
Przeglądy w ASO kosztowo podobne do Skody.
Przez dużą masę szybciej lecą niż w Superbie II klocki i tarcze. Po 45 tyś km wymianieniałem klocki z przodu. W Skodzie było to może po 120 tyś. km. Przy 90 tyś. będzie wymiana tarcz i klocków.
Koszty wyższe przy wymianie opon - standardowy rozmiar to 245. konkurencja stosuje węższe - tańsze opony.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za taką kwotę oczekiwałbym czegoś bardziej dopracowanego. Mam porównanie do kilku innych marek i wiem, że Opel mógłbym się bardziej postarać.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto użytkowane od 11 miesięcy i w tym czasie miałem awarie:
1. Skrzypienie z okolic bagażnika.
2. Skrzypienie całego środkowego tunelu wraz z deską.
3. Przy wyższych prędkościach czujniki ciśnienia w kołach potrafią stracić łączność z komputerem.
4. Komputer potrafi nie zapamiętać ręcznego ustawienia trybu podświetlenia ekranu dzień/noc.
5. Korozja na tylnych elementach chromowanych.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. AFL potrafił raz na miesiąc wystrzelić światła skrajnie w pozycję górną. Efekt jest taki jakby człowiek jechał na światłach drogowych. ASO nie stwierdziło żadnej usterki. Po kilku wizytach w 2 serwisach wymienili czujniki wychyłu tylnej osi i ustawili światła niżej niż fabryka. Zgłaszałem tą kwestię kilka razy a oni twierdzili że jest ok. Przy przeglądzie na 60 tyś. km i wizycie w innym ASO stwierdzili, że światła są ustawione za nisko i po korekcie świecą już jak fabrycznie. Wystrzałów w górę o których wspomniałem wyżej na razie nie zanotowałem.
2. Czujnik spalin podawał złe dane, albo komputer je źle interpretował i w jeden gorący dzień komputer wykazał przegrzanie silnika. Skończyło się na lawecie, wizycie w ASO i wykonaniu aktualizacji oprogramowania (akcja serwisowa).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
[l/100km]